تبیان، دستیار زندگی

چگونه در منزل مربای خرما خوشمزه درست کنیم؟

خوردن صبحانه ی مقوی و پر انرژی می تواند شما را برای یک روز پر کار آماده کند.پیشنهاد می کنیم برای داشتن انرژی لازم در طول روز، مربای خرما را در سفره ی صبحانه خود قرار دهید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مربای خرما
 یکی از صبحانه های خوشمزه و مقوی ، مربای خرما است. این مربا بسیار خوش طعم است و دستور تهیه آن با دیگر مرباها هم فرق دارد. از آنجایی که این میوه بسیار مقوی است ،نه تنها می تواند انرژی لازم بدن را در طول روز فراهم کند بلکه به افزایش انرژی بدن کمک می کند. این مربا ،مناسب ترین میان وعده یا مکمل صبحانه میتواند باشد.

 یکی از راه های مصرف خرما توسط کودکان، مربای آن می باشد. می توانید این مربای را روی نان تست یا نان جو  با انواع مغز  قرار داده و یک صبحانه مفصل و مقوی را برای کودک فراهم کنید. این صبحانه بسیار خوشمزه و البته بسیار هم پرکالری است بنابراین بهتر است برای کودکانی که در سن رشد هستند از این ساندویچ استفاده کنید.
خرما از میوه های درخت نخل است و سرشار از مواد معدنی، فیبر سالم و ویتامین. میوه خرما یکی از شیرین ترین میوه هایی است که در انواع مختلف به بازار عرضه می شود.

 کسانی که احساس کمبود انرژی در بدن دارند، به جای اینکه به دنبال شکلات و یا نوشابه های انرژی زا باشند، بهتر است این صبحانه ی خوشمزه و کامل را در برنامه غذایی خود قرار دهند تا دچار کمبود انرژی نشوند.


همانطور که می دانیم خرما بسیار مقوی و پر انرژی است و برای سلامتی بدن خواص فراوانی دارد، بنابراین مربای آن هم سرشار از این فواید می باشد. خرما طبع گرم و خشک دارد و انرژی آن بسیار کمتر از انرژی قند ساده است و به همین دلیل مصرف آن بسیار بهتر و مناسب‌تر از قندهای ساده است.
کسانی که احساس کمبود انرژی در بدن دارند، به جای اینکه به دنبال شکلات و یا نوشابه های انرژی زا باشند، بهتر است این صبحانه ی خوشمزه و کامل را در برنامه غذایی خود قرار دهند تا دچار کمبود انرژی نشوند.
خرما سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و آنتی اکسیدان ها ی موجود در آن باعث جلوگیری از آترواسکلروز می شوند که اساسا باعث سخت شدن شریان ها و ایجاد لخته می شود این آنتی اکسیدان ها حذف کلسترول را از سلول های عروقی تحریک می کنند. خرما نیز شامل ایزوفلاون است که شناخته شده برای کاهش خطر بیماری قلبی عروقی می باشد.

 خرما سرشار از مس، منیزیم، سلنیوم و منگنز است . همه این ها برای حفظ سلامت استخوان ها و جلوگیری از بیماری های مرتبط با پوکی استخوان ضروری هستند.همچنین خرما غنی از ویتامین (کا) می باشد. این ویتامین یک انعقاد کننده خون است و به سوخت و ساز بدن کمک می کند. همچنین شامل بورون هستند که برای استخوان های سالم مفید هستند.

همچنین مصرف خرما می تواند خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را کاهش دهد ، مصرف خرما همچنین رشد باکتری های مفید در روده را زیاد می کند و باعث افزایش سلامت روده ها می شود.

علاوه بر این موارد بالا، خرما سرشار از خواص فراوان می باشد و این خواص شامل حال مربای آن هم می شود و کسی که مربای آن را در برنامه غذایی خود قرار دهد، قطعا از فواید آن بهره مند خواهد بود.
در ادامه مطلب می خواهیم طرز تهیه مربای خرما را بیان کنیم:

 تهیه این خرما بسیار آسان می باشد و برای آن تنها به یک کیلو خرما با شیره نیاز دارید.

 طرز تهیه: برای تهیه این مربای مقوی و خوشمزه ابتدا خرما را را درون ظرفی بریزید و به همان اندازه آب اضافه کنید و کنار بگذارید تا نرم شود.

در این مرحله وقتی خرما نرم شد دانه های خرما را خارج  کنید و سپس ظرف را روی شعله با حرارت کم قرار دهید تا به خوبی بپزد و مانند فرنی نرم شود.سپس شعله را خاموش  کنید و کنار بگذارید تا خرما سرد شود.

 
یکی از راه های مصرف خرما توسط کودکان، مربای آن می باشد. می توانید این مربای را روی نان تست یا نان جو با انواع مغز قرار داده و یک صبحانه مفصل و مقوی را برای کودک فراهم کنید


در مرحله آخر وقتی خرما سرد شد آن را درون مخلوط کن بریزید و به طور کامل له کنید و سپس روی شعله قرار دهید تا آب آن به طور کامل خشک شود و سپس شعله را خاموش کنید و وقتی مربای خرما سرد شد آن را درون ظروف شیشه ای مناسبی بریزید و در جای خنک نگهداری کنید و استفاده کنید. می توانید در مرحله آخر از مقداری کنجد برای تزیین مربا نیز استفاده کنید.

البته می توانید این مربا را با شکر هم درست کنید. در این روش به یک کیلو گرم خرما، مقداری آبلیموی تازه و شکر نیاز دارید.

برای تهیه مربا با این روش ابتدا خرما را بشویید سپس آن را خشک کنید. کلاهک و هسته قسمت بالای خرما را بگیرید سپس به نسبت ۱ به ۶ خرما را با آب و شکر مخلوط کنید و به مدت ۴۰ دقیقه خرما را روی حرارت گاز قرار دهید تا به خوبی نرم شود.

 سپس خرمای نرم شده را خرد کنید و به آن پودر دارچین یا پودر زنجبیل اضافه کنید .همچنین می توانید هر نوع اسانس دلخواه خود را به مربا اضافه کنید. بعد از اینکه مربا به غلظت مناسبی رسید قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و اجازه دهید تا مربا خنک شود.

مربای شما آماده است. این مربای خنک را درون شیشه بریزید و داخل یخچال قرار دهید و به عنوان میان وعده و یا صبحانه از آن استفاده کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .