تبیان، دستیار زندگی

راهکارهای خانگی سم زدایی روده

پاک‌سازی و تمیز کردن روده بزرگ از زمان یونان باستان قدمت دارد اما در دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ در آمریکا به خوبی شناخته شد. هدف از تمیز کردن روده بزرگ طراوت و شادابی بدن‌ است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سم زدایی روده - پاک سازی روده - سم زدایی روده - پاک سازی روده -
روده بزرگ مسئولیت گرفتن آب، ویتامین، نمک و مواد مغذی از مواد غذایی قابل هضم را دارد که در روده کوچک هضم نشده‌اند. دفع مواد زاید جامد از دیگر وظایف روده بزرگ است. زمانی که عملکرد این عضو از بدن دچار اختلال شود، به جای از بین بردن سموم آن‌ها را جذب می‌کند. به این ترتیب ممکن است مشکلاتی مانند سردرد، نفخ، یبوست، پایین آمدن سطح انرژی، بیماری‌های مزمن، خستگی و افزایش وزن را برای فرد به همراه داشته باشد. بنابراین با سم زدایی روده بزرگ می‌توان تا حد زیادی سلامت این دستگاه مهم را حفظ کرد.


سم‌زدایی روده بزرگ

پاک‌سازی و تمیز کردن روده بزرگ از زمان یونان باستان قدمت دارد اما در دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ در آمریکا به خوبی شناخته شد. هدف از تمیز کردن روده بزرگ طراوت و شادابی بدن‌ است.


مصرف غذا‌های فیبری

در صورتی که شما به دنبال دارو‌های خانگی طبیعی برای تمیز کردن روده بزرگ هستید، نباید غذا‌های غنی از فیبر را نادیده بگیرید. فیبر در روند از بین بردن مواد زاید از روده‌ بزرگ تاثیر به‌سزایی دارد. همچنین فیبر نقش مهمی در تشکیل درست مدفوع ایفا می‌کند. هم فیبر محلول و هم فیبر نامحلول بخورید. فیبر محلول و نامحلول عملکرد‌های مختلف مهمی دارد. فیبر نامحلول نقش مهمی در ایجاد یک مدفوع نرم و حجیم که به راحتی می‌تواند از روده‌ها عبور کند، ایفا می‌کند. فیبر نامحلول می‌تواند مواد زاید را حذف و به شما کمک‌ کند از شر باکتری‌های روده خلاص شوید.


غذا‌های تخمیری

دستگاه گوارش به میزان فراوانی از باکتری‌های مفید که می‌تواند به هضم آسان‌تر غذا، جذب موثر مواد مغذی، مبارزه با باکتری‌های مضر و خلاص شدن از شر سموم کمک کند، نیاز دارد. حفظ تعادل باکتری‌ها بسیار مهم است.
مصرف غذا‌های تخمیر شده‌ غنی از فیبر توصیه می‌شود. برخی از غذا‌های تخمیر شده عبارت اند از: ماست یونانی و نوشیدنی‌های تخمیری مانند کفیر.

فیبر نامحلول نقش مهمی در ایجاد یک مدفوع نرم و حجیم که به راحتی می‌تواند از روده‌ها عبور کند، ایفا می‌کند. فیبر نامحلول می‌تواند مواد زاید را حذف و به شما کمک‌ کند از شر باکتری‌های روده خلاص شوید.



سبزیجات برگ دار سبز تیره

سبزیجات برگ دار تیره مانند اسفناج برای تمیز کردن روده بزرگ و حفظ سلامت دستگاه گوارش مفید است. از آن جایی که سبزیجات و میوه‌ها یک منبع عالی از کلروفیل هستند، می‌توانند روند روزانه‌ پاک‌سازی روده بزرگ و دستگاه گوارش را تسهیل کنند.


سیر

این ماده غذایی نه تنها ادویه‌ای خوش عطر و طعم است که اغلب به انواعی از غذا‌ها افزوده می‌شود بلکه یکی از درمان‌های خانگی عالی برای تمیز کردن روده هم هست. سیر حاوی خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد انگلی است؛ بنابراین افزودن آن به رژیم غذایی همیشگی‌تان می‌تواند به حذف انگل، عوامل بیماری‌زا و سموم از دستگاه گوارش و روده‌ بزرگ کمک کند.


روغن کنجد

این روغن اغلب در آشپزی استفاده می‌شود، اما برای سم زدایی روده بزرگ هم مفید است. استفاده از این روغن می‌تواند فشار خون را کاهش دهد، به کاهش وزن کمک کند و کلسترول را پایین بیاورد. 
منبع: زندگی سلام 
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .