تبیان، دستیار زندگی

همسر بد چه خصوصیتی دارد؟

آیا رفتارها و خصوصیات مردان و زنان در زندگی مشترک برای یکدیگر قایل قبول است؟آیا همه ی آنها خصوصیات و رفتارهای خوبی دارند؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
عشق
هیچ زن و مردی در زندگی یک جور نیستند و رفتارها و خصوصیات هر یک از آنها با هم فرق می کند. زن و مرد در زندگی مشترک باید سعی کنند با رفتارهای یکدیگر کنار بیایند و با یکدیگر لجبازی نکنند و خصوصیات بد خود را کنار بگذارند تا زندگی خوبی داشته باشند.

بهتر است زن و مردی که قصد زندگی کردن باهم را دارند،زمانی را بگذارند تا یکدیگر را خوب بشناسند. دوران آشنایی دوران مهمی است. در این دوران آنها نه تنها بهتر با همدیگر آشنا می‌شوند بلکه شخصیت و ویژگی‌های همدیگر را هم خوب می‌شناسند و حتی متوجه رفتارها و خصوصیات بد یکدیگر هم می شوند و می توانند در صدد رفع آن برآیند. همچنین دانستن برخی از این ویژگی‌ها قبل از ازدواج می‌تواند فرد را از ازدواج با کسی که واقعا مورد پسندش نیست نجات بدهد.

 بهتر است زن و مردی که قصد زندگی کردن باهم را دارند،زمانی را بگذارند تا یکدیگر را خوب بشناسند. دوران آشنایی دوران مهمی است. در این دوران آنها نه تنها بهتر با همدیگر آشنا می‌شوند بلکه شخصیت و ویژگی‌های همدیگر را هم خوب می‌شناسند و حتی متوجه رفتارها و خصوصیات بد یکدیگر هم می شوند و می توانند در صدد رفع آن برآیند


در واقع انتخاب همسر، یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین انتخاب زندگی هر فرد است. همسر خوب در روزهای سخت زندگی همراه و پشتیبان همسر بوده و مایه آرامش اوست و سبب پیشرفت زندگی در امور مختلف می شود. همسر خوب، در تربیت فرزند نیز موفق است و فرزندانی با سلامت روان تربیت می کند که در جامعه موفق هستند.

تعریف خصوصیات همسر بد نیز از دید افراد مختلف متفاوت است. خصوصیات همسر بد حتی می تواند زندگی مشترک آنها را در مرز فروپاشی ببرد.در این مطلب می خواهیم درباره خصوصیات بدی که یک همسر در زندگی مشترک خود در برابر همسرش دارد را بیان کنیم:

دروغ گفتن به همسر

 شاید بتواند گفت یکی از بدترین خصوصیات هر فرد مخصوصا زن و شوهر در زندگی ، دروغ گفتن به یکدیگر است. دروغ گفتن موجب می شود اعتماد زن و شوهر نسبت به همدیگر از بین برود. در صورتی که باید بدانید داشتن اعتماد به طرف مقابل بخش بسیار مهمی در ارتباط با هر فردی است. دروغگویی عادت بدی است که به راحتی در رفتار انسان جا خوش می کند و می تواند زندگی مشترک را نابود سازد. همسر دروغگو با وقاحت تمام به چشم های طرف مقایل خود نگاه می کند و به او دروغ می گوید. زندگی با چنین فردی مشکل است و او قابل اعتماد نیست.کسی که به همسرش دروغ بگوید ، شریک خوبی برای زندگی نمی باشد ،زیرا گفتن یک دروغ، مقدمه عذر و بهانه گفتن سایر دروغ ها را فراهم می کند و پایه های زندگی مشترک را متزلزل می کند.

حسادت

یکی دیگر از خصوصیات بد همسر، حسادت نسبت به طرف مقابلش می باشد. یک زن و مرد نامطمئن دوست دارد ، دائما همسرش را کنترل کند و او را برای خود می داند و تا جایی که امکان دارد او را نزدیک به خود نگه دارد. او دوست ندارد همسرش را از دست بدهد، بنابراین ممکن است به رفتارهای ناسالمی دست بزند تا خیالش راحت باشد. این مرد حتی ممکن است خود را پشت تماس‌ها یا پیام‌ها پنهان کند تا وفاداری همسرش را بسنجد و به این طریق او را همیشه تحت کنترل خود بگیرد.باید مراقب باشید، اینچنین همسری همیشه از پیروزی‌ها و موفقیت‌های همسرش ناراضی است و از اتفاق‌های خوب زندگی او می‌ترسد . زندگی با چنین شخصیتی بسیار دشوار و مشکل است و حتی ممکن است هیچ کدام‌ از آنها رنگ شادی را در زندگی خود نبینند.

زن و شوهر

 تحقیر کردن همسر

یکی از اشتباهات زن و شوهر به خصوص مردها، تحقیر کردن و کوچک شمردن همسرشان است. این افراد با کوچک شمردن همسرشان برای آنها ارزش و بهایی قائل نیستند.آنها با تحقیر همسر باعث می شوند، شخصیت همسرشان متزلزل شود. بدترین رفتار ان است که او را در نزد دیگران تحقیر می کند.

آزار و اذیت

یکی دیگر از خوصصیات بد همسر در زندگی ، آزار و اذیت است. برخی از همسران به دلایل اختلالات روحی از آزار همسر خود لذت می برند و بی دلیل یا با کوچک ترین بهانه طرف مقابل در زندگی مشترکشان را از لحاظ جسمی و روحی مورد آزار و اذیت قرار می دهند. اگر زن و یا شوهر حرف‌هایی می‌زند که موجب تحقیر و یا تمسخر شما شده است ، حتی اگر محض شوخی باشد، خیلی مراقب باشید، چون می‌تواند منجر به سوء استفاده‌های عاطفی شود. کسی که یک سو‌ء استفاده کننده‌ی عاطفی و روحی است، هدف اصلی‌‌اش کوبیدن همسر و کوچک شمردن او است. او واقعا دوست ندارد که همسرش  نسبت به خودش احساس خوبی داشته باشد. اگر قبل از ازدواج چنین صفتی را در طرف مقابل‌ شناسایی کردید در ترک او تردید نکنید.

 دروغ گفتن موجب می شود اعتماد زن و شوهر نسبت به همدیگر از بین برود. در صورتی که باید بدانید داشتن اعتماد به طرف مقابل بخش بسیار مهمی در ارتباط با هر فردی است. دروغگویی عادت بدی است که به راحتی در رفتار انسان جا خوش می کند و می تواند زندگی مشترک را نابود سازد. همسر دروغگو با وقاحت تمام به چشم های طرف مقایل خود نگاه می کند و به او دروغ می گوید.


 نپذیرفتن اشتباه

یکی دیگر از خصوصیات بد یک همسر این است که اشتباه خود را نپذیرد. زمانی که متوجه این شده اید که مدام در حال آوردن دلیل و توجیه برای کارهای خود هستید پس بدانید یک جایی از رفتارتان ایراد دارد. پس بهتر است واقع بین باشید و در تنهایی خود به رفتار یا اشتباهی که انجام داده اید بیشتر فکر کنید.با فکر کردن به رفتار های خود  مسلما پی به نقطه ضعف هایی خواهید برد یا بهتر بگوییم شجاعت پذیرفتن اشتباهاتتان را خواهید یافت.


روراست نبودن

صداقت نداشتن و روراست نبودن ،معمولا از رفتارهای نامحسوس و جزئی افراد پیداست، مثلا وقتی از طرف مقابل خود یک سوء استفاده‌ی کوچک می‌کند یا دروغی کوچک به او می‌گوید. برخی از افراد حتی توجهی به لطمه‌ای که با دروغ‌های خود به دیگران می‌زنند ندارند، و خیلی مهم است که دختر و پسر پیش از ازدواج این رفتارها را بررسی کنند. اگر او را در حال دروغ گفتن یا فریب دیگران دیدید مطمئن باشید با شما هم همین کار را خواهد کرد.


کنترل نکردن رفتار

 اینکه مرد و یا زن در هنگام عصبانیت نتواند خود را کنترل کند، از خصوصیات بد او محسوب می شود.بعضی از افراد هستند که هنگام بحث یا صحبت همسرشان بدون فکر کردن سخن می گویند و به او حرف هایی ناخوشایندی می زنند که او را دلخور و ناراحت می کند و به او توهین کرده و او را تحقیر می کنند و پس از مدتی ادعا می کنند که منظوری نداشته و همسرشان بد متوجه منظور او شده است، او باید بداند که یکی از ویژگی های همسران بد را دارد.

گرم گرفتن با جنس مخالف خود

 یکی از بدترین خصوصیات یک مرد زن دار و یا یک زن شوهر دار این است که با نامحرم و جنس مخالف خود گرم بگیرد. برخی از مردان و زنان عاشق گرم گرفتن با زن و مرد نامحرم که با او همکلام می‌شوند، هستند. این رفتار می‌تواند ویران کننده‌ی رابطه‌ی زناشویی باشد. وقتی یک مرد با زنی که او نمی‌شناسد مانند یک شی‌ء رفتار می‌کند، با همسرش نیز با احترام رفتار نخواهد کرد.

 گرم گرفتن با جنس مخالف، نوعی خیانت به همسر است. یکی از مشکلات جوامع امروزی خیانت زن و مرد به یکدیگر در زندگی مشترک است. خیانت کردن از رفتارهای بدی است که می تواند زندگی هر مرد و زنی را به هم بزند. همسران خیانتکار جزو بدترین همسران هستند. توجه  داشته باشید خیانت همیشه داشتن رابطه نیست بلکه گرم گرفتن با جنس مخالف و برقراری رابطه عاطفی عمیق با او نیز خیانت محسوب می شود و ویران کننده ی رابطه ی زناشویی است.

 برخی از مردان و زنان عاشق گرم گرفتن با زن و مرد نامحرم که با او همکلام می‌شوند، هستند. این رفتار می‌تواند ویران کننده‌ی رابطه‌ی زناشویی باشد. وقتی یک مرد با زنی که او نمی‌شناسد مانند یک شی‌ء رفتار می‌کند، با همسرش نیز با احترام رفتار نخواهد کرد.


وابستگی بیش از حد

برخی از مردان و زنان بیش از حد به همسر خود وابسته هستند.این وابستگی بیش از حد می تواند برای زندگی مشترک مشکل ساز شود. همسران انحصارطلب و وابسته، سلطه گر هستند و دوست دارند همیشه همسر خود را کنترل کرده و همسرشان تحت فرمان او باشد. زندگی با چنین همسری مشکل است.آنها حتی از همسر خود می خواهند با خانواده ی خود کمتر رفت و آمد داشته باشد و به آنها خیلی نزدیک نشود.

تنبل و تن پرور بودن

 از دیگر خصوصیات بد زن و شوهر تنبلی و تن پروری آنهاست. ممکن است یک زن تنبل حال و حوصله ای که در منزل کار کند و به تمیز کار منزل بپردازد و یا غذا درست کند را نداشته باشد و فقط به فکر تفریح خود باشد ، اینکه با دوستان خود کدام پارک یا باشگاه ورزشی برود. زنی در زندگی موفق است که در کنار تفریحات خود به همه ی  کارهای خود در منزل می رسد.

این تنبلی ممکن است در مردان هم باشد. بعضی از مردها تنبل هستند و زنی را می‌خواهند که بتوانند به او تکیه کنند. مردهایی که همه چیز را حاضر و آماده می‌خواهند معمولا نسبت به دیگران متوقع هستند و زندگی بسیار سطح پایینی دارند. مردی را پیدا کنید که بتواند از پس خودش بربیاید و اگر لطفی در حقش کردید، قدرشناس باشد.
عشق

 عدم مسئولیت پذیری

مسئولیت پذیر نبودن زن و مرد در زندگی ، از دیگر خصوصیات بدی است که هر زندگی را دچار مشکل می کند. اولین گام برای خوشبختی در زندگی مشترک ،پذیرفتن مسئولیت کامل و همه جانبه‌ی زندگی است.در زندگی مشترک فقط مرد نباید مسئولیت پذیر باشد. وقتی صحبت از زندگی مشترک به میان می‌آید، یعنی همه چیز به اشتراک گذاشته می‌شود؛ خوبی‌ها، بدی‌ها، مسئولیت‌ها، تکالیف و وظایف هر یک از همسران نسبت به یکدیگر. افراد بی مسئولیت، نسبت به پیامدهای اقدامات خود بی توجه هستند.در زندگی مشترک  به افراد بی مسئولیت نمی توان اعتماد کرد. افراد بی مسئولیت آنچه را دوست دارند انجام می دهند و اهمیتی نمی دهند که پس از آن چه اتفاقی می افتد. وقتی که زن و مرد در زندگی مسئولیت‌های خود را انجام نمی دهند، از نظر روحی و روانی دچار مشکل می شوند و اعتماد به نفس خود را از دست می دهند.وقتی فردی مسئولیت پذیر نیست، این صفت می تواند تأثیر منفی بر زندگی او بگذارد. افرادی که مسئولیت پذیر نیستند اغلب در روابطشان دچار مشکل می شوند.

وفای به عهد نکردن

سر قول خود نبودن و وفای به عهد نکردن از رفتارهای بد یک همسر در زندگی مشترک می باشد. ممکن است شخصی دائما زیر قول های خود بزند و این عادت بد را سالیان سال همراه خود داشته باشد.باید بدانید اگر این رفتار خود را ادامه دهید،ادامه این رفتار،ممکن است همسرتان را فرسوده و رنجور کند. با زیر قول زدن هایتان در واقع به او بی احترامی می کنید و ارزشی برای رابطه تان قائل نیستید پس بهتر است  هرچه زودتر این رفتارتان را تغییر دهید.

مخفی کاری

بعضی از افراد هستند که در زندگی مخفی کاری می کنند و کارهای خود را بدون اینکه همسرشان متوجه شود، در خفا و پنهانی انجام می دهند.این افراد هر کاری که خودشان دوست داشته باشند ،انجام می دهند و با نیرنگ و فریب خواسته های خود را با اهمیت تر از خواسته های همسرشان قرار می دهند.این افراد در زندگی مشترک با مشکل روبرو می شوند، زیرا بعد از مدتی این مخفی کاری ها فاش می شود و مشکلات شروع می شود. آنها از نظر همسر خود جزو بدترین همسرانند.

 کسانی که به همسر خود صدمه می رسانند و یا مدام او را تهدید می کنند ،باید بدانند که این سبک رفتاری یعنی این که آنها همسری مهربان برای شریک زندگی خود نیستید و قطعا همسرشان از لحاظ عاطفی احساس دلبستگی و تعلق خاطر نسبت به او نخواهد داشت.


البته باید بدانید بین فردی که برای غافلگیر کردن همسرش مخفی کاری می کند با شوهری که در مسائل مختلف زندگی پنهان کاری می کند، تفاوت وجود دارد. مرد مرموز و مخفی کار یعنی مردی که به هیچ عنوان اجازه نمی دهد همسرش به هیچ جنبه از زندگی وی اشراف پیدا کند و اطلاعات داشته باشد. چنین مردی به مرور دیگر حرفی برای زدن با همسرش نداشته و کم کم رابطه میان زن و شوهر سرد و بی روح می شود و این یعنی شما نتوانسته اید به عنوان یک مرد سدهای ارتباطی را از میان بردارید.

 تهدیدکردن همسر

کسانی که به همسر خود صدمه می رسانند و یا مدام او را تهدید می کنند ،باید بدانند که این سبک رفتاری یعنی این که آنها همسری مهربان برای شریک زندگی خود نیستید و قطعا همسرشان از لحاظ عاطفی احساس دلبستگی و تعلق خاطر نسبت به او  نخواهد داشت.

در اولویت قرار ندادن همسر

یکی از ویژگی های همسران بد این است که آنها همسر خود را در اولویت قرار نمی دهند و عادت به رفیق بازی دارند یا به مادرشان وابستگی شدید داشته و او اولویت زندگیشان است. این رفتار سبب دلخوری همسر و بروز مشکل در زندگی می شود.

تحمیل کردن خواسته های خود

 برخی از مردان یا زنان دوست دارند، خواسته های خود را به شریک زندگی خود تحمیل کنند و  از آنها می خواهند آنچه را که خودش دوست دارد، انجام دهد. همسر خوب ، همسری است که با ملاحظه و فکور باشد، زیرا اگر در یک رابطه، یک طرف کاملا خودخواه باشد و خواسته هایش را به همسرش بدون منطق تحمیل کند، این رابطه کارایی نخواهد داشت.

 مردی که احساسات زن خود را در نظر نمی گیرد و یا از او در انجام امور زندگی نظری نمی پرسد،باید بداند که مرد موفقی در زندگی نیست. زیرا این رفتارها مناسب یک مردی که قصد ادامه زندگی را دارد، نمی باشد.


 کنترل کردن همسر به طور دائم

 این که دائما همسر خود را کنترل کنید، خصلت خوبی برای ادامه زندگی نمی باشد. در واقع کسی که دائما رفت و آمدهای  همسرش را کنترل کند، یعنی اعتمادی به او ندارد. روابط زمانی به بهترین شکل ممکن کارایی دارد که اعتماد کافی میان زوجین وجود داشته باشد. در حقیقت اعتماد مانند یک شریان حیاتی یک رابطه است. اگر اعتماد زن و مرد به یکدیگر به اندازه ی کافی در زندگی  وجود داشته باشد، زندگی زناشویی روز به روز قوی تر و ریشه دار تر می شود، اما زمانی که زن و مرد به یکدیگر اعتمادی نداشته باشند، باید در انتظار خشک شدن ریشه های زندگی باشند .بنابراین بهتر است  دست از کنترل دائم همسرتان بردارید.

نپرسیدن نظر همسر

 مردی که احساسات زن خود را در نظر نمی گیرد و یا از او در انجام امور زندگی نظری نمی پرسد،باید بداند که مرد موفقی در زندگی نیست. زیرا این رفتارها مناسب یک مردی که قصد ادامه زندگی را دارد، نمی باشد.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .