تبیان، دستیار زندگی

ر فع عطش با شربت ژله ای

تخم شربتی در حقیقت دانه های گیاه ریحان است که چون دارای ترکیبات لعاب دار است به صورت محلول در آب (شربت) استفاده می شود. لعاب این دانه ها پس از جذب آب به صورت ژله ای درمی آیند و چون در خود آب ذخیره می کنند برای رفع عطش مورد استفاده قرار می گیرند. البته چون این حالت ژلاتینی حاوی آب زیادی است، می توانند انسان را تا مدت ها سیر نگه دارد و از این خاصیت به عنوان کاهش دهنده اشتها و لاغری استفاده می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نوشیدنی - شربت ژله ای -
مواد لازم برای 8 تا 9 لیوان:
تخم شربتی یا تخم ریحان - 2 قاشق غذاخوری
ژله 2 رنگ دلخواه - از هر رنگ یک بسته
آب - 6 لیوان (2 لیوان آب جوش و 4 لیوان آب سرد)

طرز تهیه:
1- برای تهیه شربت ژله ای، ابتدا تخم شربتی یا تخم ریحان را داخل صافی بریزید و روی آن آب بریزید تا گرد و خاک از آن خارج شود و مزه خاک ندهد. سپس آن را داخل دو لیوان آب ولرم بریزید و اجازه دهید چند دقیقه بماند تا لعاب دار شود.
2- سپس هر بسته ژله مد نظر را با یک لیوان آب جوش به صورت جداگانه مخلوط کنید و اجازه دهید پودر ژله داخل آن کاملا حل شود. بعد داخل هر کدام دو لیوان آب سرد بریزید و هم بزنید و داخل یخچال قرار دهید.
3- زمانی که ژله ها نیم بند شد داخل آن ها تخم شربتی یا تخم ریحان بریزید و هم بزنید.
4- سپس دوباره داخل یخچال قرار دهید تا نیم بند شود. اگر می خواهید از شربت یک رنگ استفاده کنید می توانید همه را با هم در یک ظرف حل کنید.
5- سپس هنگام سرو ابتدا شربت رنگی را داخل لیوان بریزید و بعد ژله آلوئه ورا را بریزید. غلیظ بودن ژله‌ها سبب می شود با هم مخلوط نشوند.
6- اگر می خواهید کمی رقیق باشد داخل آن چند قالب یخ بیندازید و به آرامی داخل آن قاشق شربت خوری قرار دهید.
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .