تبیان، دستیار زندگی

راه‌های کاهش استرس و بهبود کیفیت زندگی

اغلب خانم‌ها به دلیل نقش مادر و همسری که دارند، در طول روز دچار استرس زیادی می‌شوند و همان‌طور که می‌دانید استرس بالا روی تغییر خلق و‌خو، سلامت فیزیکی بدن و احتمال ابتلا به افسردگی تاثیر می‌گذارد و شما را مستعد بیماری‌های اعصاب و روان خواهد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کاهش استرس - بهبود کیفیت زندگی
نویسنده : مهساکسنوی خبرنگار
در ادامه به بررسی راه‌هایی برای کاهش استرس و بهبود کیفیت زندگی خواهیم پرداخت.

کاهش مصرف نمک

مصرف زیاد نمک، فشار خون شما را بالا خواهد برد و باعث تجمع آب در بافت‌های شما می‌شود. اگر به فکر سلامتی و کاهش استرس روزانه خود هستید از همین امروز مصرف نمک را کاهش دهید. برای کم ‌کردن نمک در رژیم غذایی خود، غذاهای تازه را انتخاب کنید و خوراکی‌های کنسرو شده یا فراوری شده را کنار بگذارید و ادویه هایی مانند پودر کاری، سیر، زیره و رزماری را جایگزین نمک کنید.

داشتن خواب کافی (بین 7تا9 ساعت در شبانه‌روز) بهترین راه کاهش استرس است



نفس عمیق و ورزش

هنگامی که عصبانی هستید چه می‌کنید ؟ اغلب ما در هنگام عصبانیت سراغ خوردن خوراکی‌های شیرین می‌رویم یا شاید هم به خوردن چیپس و سیب‌زمینی سرخ‌کرده پناه ببریم. اما پیشنهاد ما به شما در هنگام استرس شدید یا عصبانیت دو چیز است. ابتدا چند نفس عمیق بکشید یا این‌که حداقل 10 دقیقه ورزش کنید.

خوب بخوابید

داشتن خواب کافی(بین 7 تا9 ساعت در شبانه‌روز) بهترین راه کاهش استرس است. اگر شما دچار بی‌خوابی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنم تا ظهر کافئین ننوشید، 2 ساعت قبل از خواب، تمرینات ورزشی انجام ندهید و از بردن لوازم الکترونیک مثل گوشی همراه و تبلت به تختخواب خودداری کنید.

روی زمان حال تمرکز کنید

از خود و آن چه اکنون اتفاق می‌افتد آگاه باشید. برخی این را ذهن آگاهی می‌نامند. این می‌تواند به شما کمک کند تا آرام باشید و استرس خود را کاهش دهید. افکار گذشته یا آینده را کنار بگذارید و روی این لحظه تمرکز کنید.

ذهنت را درگیر کن

بیکار نباشید. بیکاری شما را دچار افسردگی می‌کند و باعث می‌شود افکار منفی به ذهن شما هجوم بیاورد. بنابراین شما نباید بگذارید ذهن‌تان خالی بماند برای این کار می‌توانید پادکست‌های مثبت گوش دهید، کتاب بخوانید یا حتی کمی راه بروید و به باغبانی بپردازید.
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .