تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه پاستا چیکن آلفردو

پاستا یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایتالیایی است، که با مواد غذایی مختلفی تهیه می‌شود، این غذای خوشمزه در دنیا از محبوبیت زیادی برخوردار است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پاستا
پاستا یکی از غذاهای پرطرفدار و محبوب ایتالیا است، از پاستای پروانه‌ای گرفته تا؛ ماکارونی، پنه، فتوچینی، اسپاگتی، روتینی، بوکاتینی، ریگاتونی و صدها شکل دیگر وجود دارد که در دنیا از پرمصرف ترین خوراکی ها محسوب می شود.
 
 پاستا مرغ و قارچ با سس آلفردو

طرز تهیه پاستا چیکن آلفردو بسیار خوشمزه


مواد لازم:
- ماکارونی پنه                       500 گرم
- سینه مرغ مکعبی خردشده    700 گرم
- پنیر پارمزان خرد شده           یک چهارم پیمانه
- جعفری تازه خردشده            یک چهارم پیمانه
- پونه کوهی خشک               یک دوم قاشق چایخوری
- ریحان خشک شده              یک دوم قاشق چایخوری
- نمک و فلفل                       به میزان لازم
- کره                                  2 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای سس پاستا:
- آرد                      3 قاشق غذاخوری
- شیر                      2 پیمانه
- کره                       2 قاشق غذاخوری
- پنیر پارمزان            یک دوم پیمانه
- سیر خردشده           4 حبه
- پونه کوهی خشک    یک دوم قاشق چایخوری
- ریحان خشک شده   یک دوم قاشق چایخوری
- نمک و  فلفل           به میزان لازم

طرز تهیه پاستا چیکن آلفردو
طرز تهیه:

پاستا آلفردو یکی از خوشمزه ترین پاستاهاست که با سس آلفردو تهیه می شود و سس آلفردو  یک سس سفید، کرمی و بسیار خوش طعم است.


در یک تابه روی حرارت متوسط تا زیاد، کره را ذوب کنید، سپس سینه مرغ را اضافه کنید، در این مرحله نمک، فلفل، پونه کوهی، و ریحان را مزه دار کنید.8 الی 10 دقیقه یا تا زمانی که مرغ کاملاً پخته شود بپزید. آن را از روی حرارت برداشته و مرغ را کنار بگذارید، در همان تابه روی حرارت متوسط، کره را ذوب کنید و سیر را اضافه کنید، آنقدر بپزید تا سیر نرم شود.

نیمی از آرد را به سیر و کره اضافه کنید، هم بزنید تا مخلوط شودف سپس بقیه آرد را اضافه کرده و هم بزنید، هر بار کمی شیر را بریزید، در این بین خوب هم بزنید، تا کاملاً جا بیفتد و سس شروع به غلیظ شدن کند.

نمک، فلفل، پونه کوهی و ریحان را مزه دار کنید و خوب هم بزنید تا در آن ترکیب شود، پنیر پارمزان را اضافه کرده و هم بزنید تا ذوب شود.

سس را روی ماکارونی پنه پخته شده بریزید، مرغ را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید، جعفری و پارمزان اضافی را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید. فوراً گرم سرو کنید. نوش جان !


 پاستا مرغ و قارچ با سس آلفردو

طرز تهیه پاستا مرغ و قارچ با سس آلفردو


مواد لازم:
- پاستا                    300 گرم
- سینه مرغ              ۱ عدد
- قارچ کوچک           ۲۰۰ گرم
- آب مرغ                1 پیمانه
- سیر                      2 حبه
- پنیر پارمزان            1 پیمانه
- شیر                       نصف پیمانه
- خامه                     یک و نیم پیمانه
- روغن و کره             به مقدار لازم
- نمک و فلفل            به مقدار لازم
- پاپریکا و زردچوبه     به مقدار لازم
- جعفری تازه            یک چهارم پیمانه
 
طرز تهیه:
ابتدا سینه مرغ را به قطعات کوچک به اندازه دو بند انگشت خرد کنید، سپس در یک ظرف بریزد و ادویه‌ها (نمک، فلفل، زردچوبه) و یک حبه سیر بزرگ خرد شده را روی آن بریزید و با دست زیر و رو کنید تا ادویه به همه جای مرغ برسد و بگذارید چند دقیقه بماند، سپس در روغن کمی تفت دهید.(فقط در حدی که پخته و رنگ آن سفید شود)

برای خوشمزه و خوش رنگ تر شدن پاستا می‌توانید هنگام پخت مرغ کمی پودر پاپریکا روی آن بریزید و مخلوط کنید. در این مرحله ابتدا قارچ‌ها را شسته و ورقه ای خرد کنید،سپس با مقدار کمی نمک و کره در ماهیتابه تفت دهید، برای اینکه قارچ‌ها کمتر آب بیندازند و کوچک نشوند می‌توانید از اول شعله گاز را زیاد کنید ولی مراقب باشید که نسوزد.

در این مرحله باید مرغ پخته شده را به قارچ‌ها اضافه کنید و دو تا سه دقیقه روی شعله کم با مقداری آب مرغ مخلوط کنید، سپس زیر آن را خاموش کنید و به سراغ تهیه سس آلفردو بروید.

در صورتی که آب مرغ در دسترس ندارید می‌توانید از آب به همراه عصاره‌های طبیعی گوشت مرغ استفاده کنید، توجه داشته باشید که عصاره مرغ دارای نمک زیادی است و باید مراقب باشید که پاستای شما شور نشود، مثلاً می‌توانید نمک زمان پخت اول مرغ و قارچ را حذف یا خیلی کم کنید.

 پاستا مرغ و قارچ با سس آلفردو
برای تهیه سس آلفردو ابتدا یک کره داخل قابلمه ذوب کنید. سپس یک حبه سیر کوچک را در آن ریز خرد کنید و ۱ دقیقه تفت دهید تا طلایی شود، در این مرحله و سایر مراحل که چیزی را سرخ می‌کنید مراقب باشید نسوزد، زیرا سیاهی حاصل از سوختگی علاوه بر بد طعم کردن غذا، ظاهر آن را نیز خراب می‌کند. یک و نیم فنجان خامه را در شیر مقداری رقیق کنید و به مخلوط سیر و کره اضافه نمایید.

 ۳الی ۵ دقیقه مرتب هم بزنید تا بافتی شبیه کرم پیدا کند، سپس جعفری خرد شده، پنیر پارمزان (یا پودر آن)، نمک و فلفل را اضافه کنید و روی حرارت ملایم به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که بافت سس طوری شود که به قاشق بچسبد، استفاده از پنیر پیتزا به جای پنیر پارمزان پیشنهاد نمی‌شود زیرا بافت سس را خراب می‌کند.

یک قابلمه را پر از آب کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید، سپس مقداری نمک و روغن مایع داخل آب بریزید و پاستا را اضافه کنید، زمان پخت هر نوع پاستا روی بسته آن نوشته شده است ولی معمولاً زمان ۵ الی ۱۰ دقیقه است، پس از پختن پاستا را آبکش کنید.

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی شعله قرار دهید و پاستا، مرغ و قارچ و سس آلفردو را در آن بریزید، مواد پاستا را خوب مخلوط کنید تا سس به خوبی در همه جا پخش شود، در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید پاستا به مدت  ۲۵ دقیقه روی حرارت بماند تا آماده شود، در این مدت چند بار مواد را زیر و رو کنید تا کاملاً مخلوط شود و پاستا نسوزد.

پس از اینکه پاستا آماده شد، آن را داخل یک ظرف مناسب بریزید، برای تزئین پاستا می‌توانید از قطعات کوچک مرغ و جعفری خرد شده استفاده کنید.

طرز تهیه پاستا با سس قارچ

طرز تهیه پاستا با سس قارچ


مواد لازم:
- ماکارونی فتوچینی یا لینگوئینی     160 گرم
- آب یا عصاره مرغ                        1/2 پیمانه
- قارچ                                         300 گرم
- سیر                                         2 حبه
- خامه غلیظ شده                         3/4 پیمانه
- پنیر پارمزان رنده شده                 1/3 پیمانه
- کره بدون نمک                           2 قاشق غذاخوری
- روغن زیتون                               1/2 قاشق غذاخوری
-  سرکه سفید                               1/4 پیمانه
نمک و فلفل                                از هر کدام 1/2 قاشق چایخوری
- پنیر پارمزان اضافی                    برای تزیین
- جعفری                                    برای تزیین

طرز تهیه:
ماکارونی را در آب نمک به مدت 1 دقیقه کمتر از زمان روی بسته بندی بپزید (این اواسط طبخ قارچ را شروع کنید). درست قبل از تخلیه، 1 فنجان آب پخت را نگه دارید، سپس آبکش کنید.

کره را ذوب کرده و روغن را در یک قابلمه بزرگ با حرارت زیاد گرم کنید، قارچ را اضافه کرده و مرتباً هم بزنید تا بپزد. وقتی شروع به عرق کردن کردند ، کمی نمک و فلفل اضافه کنید.

وقتی خیلی طلایی شد (حدود 5 دقیقه)، سیر را اضافه کرده و تا زمان طلایی شدن سیر و قارچ بپزید، عقب بایستید و سرکه را اضافه کنید (تحریک خواهد شد !!)، هم بزنید، کف تابه را خراش دهید.

به آرامی بپزید تا سرکه بیشتر بخار شود ولی بوی سرکه از بین نرود، آب یا عصاره مرغ، پارمزان، نمک و فلفل را اضافه کنید. هم بزنید تا پارمزان حل شود، 2 دقیقه بجوشد و مرتباً هم بزنید.

ماکارونی را به سس منتقل کنید، 1 الی 2 دقیقه آن را هم بزنید تا سس غلیظ شود و ماکارونی را بپوشاند.اگر سس خیلی غلیظ شد، کمی از آب ماکارونی کناز گذاشته شده را اضافه کنید، با جعفری تزئین کرده و بلافاصله با پارمزان اضافی سرو کنید!

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .