تبیان، دستیار زندگی

راهکاری برای داشتن یک بعدازظهر پر انرژی

اختصاص دادن وقت به یک ناهار سیرکننده و متعادل می‌تواند به سازمان دهی خوراک روزانه ما کمک کند و باعث شود ما بهتر بتوانیم نشانه‌های واقعی گرسنگی را تشخیص دهیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
صرف ناهار - حذف ناهار - تغذیه سالم
یک وقفه‌کاری در وسط روز، حتی اگر فقط ۳۰‌دقیقه باشد، برای صرف ناهار ضرورت دارد، زیرا می‌تواند از رخوت و خستگی در ساعات بعدازظهر پیشگیری و به شما کمک کند در تمام طول ساعات بعدازظهر انرژی لازم را داشته باشید.یکی از راه‌های تغذیه سالم آن است که افراد وعده صبحانه را از دست ندهند. اما شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که آیا وعده ناهار آن هم در شرایطی که افراد در این ساعات معمولاً سرشان شلوغ است، برای سلامتی ضرورت دارد؟

ضرورت وعده ناهار

به گزارش فرادید به نقل از CNN، «تامارا دوکر فِرومن»، متخصص تغذیه می‌گوید: «اختصاص دادن وقت به یک ناهار سیرکننده و متعادل می‌تواند به سازمان دهی خوراک روزانه ما کمک کند و باعث شود ما بهتر بتوانیم نشانه‌های واقعی گرسنگی را تشخیص دهیم. بنابراین، می‌توانیم فقط وقتی واقعاً گرسنه هستیم غذا بخوریم و کمتر احتمال دارد که به ریزه‌خواری و هله‌هوله‌خواری روی بیاوریم.»کنار گذاشتنِ ناهار چیزی بیشتر از عذاب گرسنگی، افت قند خون و تحریک‌پذیری به همراه دارد. این کار باعث می‌شود که شما بیشترین حجم کالری روزانه خودتان را در ساعات عصرگاهی مصرف کنید و به دنبال آن سایز دور شکم‌تان افزایش می یابد و سلامتی‌تان به خطر می‌افتد. صرف ناهارِ دیروقت روی خواب شبانه اثر منفی دارد.

از وقت ناهار به عنوان فرصتی برای تازه کردنِ ذهن‌تان استفاده کنید



چطور برای ساعت ناهار وقت پیدا کنیم؟

یک ناهار خوب با یک سالاد خوب آغاز می‌شود اما یادتان باشد که نباید ناهار را پشت میز کارتان صرف کنید. وقت گذاشتن برای ناهار به معنای یک ناهار بزرگ و پر از مخلفات نیست. نکته کلیدی آن است که برای صرف ناهار به عنوان یکی از قرار‌های ملاقات برنامه ریزی کنید.

فرصت استراحت ذهن

از وقت ناهار به عنوان فرصتی برای تازه کردنِ ذهن‌تان استفاده کنید. وقتی موقع صرف ناهار چشم‌تان را از روی صفحه‌نمایش برمی‌دارید فرصت پیدا می‌کنید که به بافت و طعم غذای‌تان فکر کنید و از خوردن هر یک لقمه آن لذت ببرید.

ناهار‌ ساده و خوشمزه

یانگ می‌گوید: «یک راه ساده برای تهیه ناهار ترکیب سبزیجات، پروتئین‌های سالم و کربوهیدرات‌های غنی از فیبر است.
نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات غیرنشاسته‌ای پر کنید. نیمه دوم را به دو بخش تقسیم کنید نیمی از آن را با پروتئین‌هایی مثل ماهی و مرغ کبابی و بقیه بشقاب را با کربوهیدرات‌هایی مانند انواع لوبیا یا کینوا پر کنید که به آرامی هضم می‌شوند.»
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .