تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه موچی بدون توت فرنگی

کیک برنجی ژاپنی یا موچی را می‌توان با مغزهای مختلفی مانند شکلات، ژله، مربا و میوه‌های تازه تهیه کرد، ژاپنی‌ها این خوراکی خوشمزه را به عنوان هدیه به عزیزان خود طبخ می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
موچی
موچی یکی از معروف ترین خوراکی های ژاپنی است که در بیشتر رستوران های ژاپن آن را به عنوان دسر یا کیک بستنی سرو می کنند. برای طرز تهیه موچی ژاپنی می توانید خمیر آن را به دو روش آماده کنید:

موچی

طرز تهیه خمیر موچی بدون مایکروویو

این روش سنتی بخارپز کردن خمیر است همان روش سنتی‌ای است که خود ژاپنی ها در مراسم خود برای درست کردن موچی از آن استفاده می کنند.

بدین صورت که با استفاده از ظرف و یا قابلمه ی مخصوص بخار پز خمیر را می پزند، برای این کار شما می توانید با استفاده از آبکش فلزی و یک ظرف پیرکس آن را انجام دهید، کافی است ظرف پیرکس را داخل آبکش قرار دهید و بعد هر دو را داخل قابلمه که در آن مقداری آب است قرار دهید.

توجه کنید باید حتما در قابلمه را با دمکنی بپوشانید، سپس آن را روی حرارت ملایم قرار داده و خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه بپزید و در نهایت در قابلمه را برداشته و خمیر را خوب هم بزنید تا مجددا کمی بپزد و حالت سفت و ژلاتینی به خود بگیرد.

موچی

طرز تهیه خمیر موچی با ماکروویو

طرز تهیه شیرینی موچی بسیار آسان است. چون هم مواد آن در دسترس است و هم پختن آن سخت نیست.

در این روش روی ظرفتان را با سلفون مخصوص ماکروفر بپوشانید و آن را یک دقیقه داخل آن بگذارید و سپس آن را در آورده، مجددا هم زده و باز هم به مدت یک دقیقه گرم کنید.این کار را چند بار انجام دهید و مواد را آن قدر هم بزنید تا کاملا یکدست و نرم شوند و خمیر شیرینی برنجی شما آماده شود.

موچی

طرز تهیه خمیرشیرینی موچی ژاپنی


مواد لازم:
- آرد برنج         ۲۰۰ گرم
- شکر               نیم کیلو
- نشاسته ذرت   نصف پیمانه 
- آب                ۱۸۰ میلی لیتر

طرز تهیه:
ابتدا آرد برنج را به همراه شکر در کاسه ای با هم خوب مخلوط کنید، سپس آب را کم کم به آن ها اضافه کرده و مجددا هم بزنید تا گلوله نشود و ترکیبی یکدست داشته باشید.

از هر روشی که استفاده می کنید؛ حالا نوبت پهن کردن خمیر است، روی سطحی صاف کاغذ روغنی پهن کنید و نشاسته ذرت را روی آن الک کنید.

خمیر را روی نشاسته ذرت قرار دهید و مقداری دیگر روی خود خمیر بپاشید، خمیر را با استفاده از وردنه پهن کنید تا نازک شود.

خمیر را به همان حالت به همراه کاغذ روغنی زیرش روی سینی فر قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا به خوبی خودش را بگیرد.

بعد از آن که خمیر خوب خودش را گرفت آن را با قالب برش گرد برش دهید و قالب بزنید، نشاسته ذرت اضافه و باقی مانده روی خمیرهای قالب زده شده را با کمک قلمو پاک کنید، روی خمیر ها سلفون گذاشته و آن ها را روی هم قرار دهید و مجددا آن ها را به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید.

موچی

طرز تهیه موچی کره ای ساده و خوشمزه


مواد لازم:
- آرد برنج              ۲ پیمانه
- نشاسته ذرت        ۱ پیمانه
- شکر                   ۱۰ قاشق غذا خوری
- شیر                    یک و نیم پیمانه
- پنیر ماسکارپونه    ۲۰۰ گرم
- خامه صبحانه       ۳ قاشق غذا خوری
- روغن مایع           ۱/۲ پیمانه
- شکلات تخته ای   به مقدار لازم
- نمک                   کمی

موچی
طرز تهیه:
ابتدا باید پنیر را به همراه خامه صبحانه و ۵ ق غذا خوری شکر دستور مخلوط کنید تا یکدست شود سپس روی ظرف را پوشانده و در یخچال بگذارید ۲ ساعت بگذارید تا خنک بماند.آرد برنج را به همراه شکر و نشاسته ذرت و نمک داخل یک کاسه بریزید و هم بزنید سپس شیر را به صورت تدریجی به موادمون اضافه کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا گلوله های آرد کاملا باز شود اصلا نباید به یکباره شیر را بریزید کم کم و به صورت تدریجی تا کاملا مواد یکدست شود.

یک قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاد سپس کاسه حاوی خمیر را روی آن قرار دهید بعد از آماده شدن کاسه را مستقیم روی بخار قرار بدید.

بعد از ۳ دقیقه بمدت ۱ دقیقه هم بزنید کاسه را از روی بخار بردارید ۲ دقیقه هم بزنید و مجدد روی بخار بگذارید این بار یه آبکش هم قرار دهید.

بعد از ۵ دقیقه مجدد هم بزنید که خمیر سفت نشود و از روی بخار بردارید برای بار آخر ظرف را روی بخار ‌و این بار مدام هم بزنید تا خمیر کش داری بدست بیاد از روی بخار برداشته و تا ملایم شده هم زده و در انتها روغن را اضافه کنید و هم بزنید.

روی سطح کار نشاسته ذرت ریخته و خمیر بدست آمده را روی سطح قرار دهید و روی خمیر کمی نشاسته ذرت ریخته و خمیر را به قطر ۱ سانتی متر پهن کنید.

سپس خمیر را به ۶ برش مربعی تقسیم کنید، هر برش را در کف دست قرار دهید و از مواد میانی مرحله اول وسط خمیر قرار داده و مقداری شکلات خرد شده نیز قرار دهید و خمیر را جمع کنید تا مانند توپ گرد شود سپس به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار داده تا استراحت کند سپس نوش جان کنید.

موچی

طرز تهیه شیرینی موچی با بستنی


مواد لازم:
- آرد برنج           200 گرم
- نشاسته ذرت      نصف پیمانه
- بستنی              به میزان لازم
- شکر                    50 گرم
- آب                     180 میلی لیتر

طرز تهیه:
ابتدا آرد برنج را با شکر داخل یک کاسه بریزید و مخلوط کنید، در صورتی که از رنگ های مجاز خوراکی استفاده می کنید باید در این مرحله آن را به مخلوط آرد برنج و شکر اضافه کنید.

حالاکم کم آب رابه مواد اضافه کرده و هم بزنید و مراقب باشید تا آرد گلوله نشود و مخلوط کاملا یکدست باشد. از کاغذ شیرینی پزی برای سطح کار استفاده کنید، حالا باید نشاسته ذرت را روی سطح کار بریزید البته اگر برای این کار از الک استفاده کنید بهتر است.

خمیر را روی سطح پهن کنید به طور که قطر نازکی داشته باشد، حالا خمیر پهن شده را روی یک سینی قرار دهید و آن رابرای 15 دقیقه داخل یخچال بگذارید، سپس آن را بیرون آورده و با استفاده از یک قالب گرد به قطر 6 سانت خمبر را قالب برنید و پودر نشاسته روی خمیرهای قالب زده را پاک کنید.

سپس خمیر ها را روی هم قرارداده و فراموش نکنید که لابلای خمیرها را سلفون بگذارید تا از چسبیدن آنها به یکدیگر جلوگیری شود، حالاخمیرها را به مدت نیم ساعت در یخچال قراردهید.

در مرحله ی آخر خمیرها را از یخچال بیرون آورده و یک قاشق یا یک اسکوپ از بستنی مورد نظر خود را بردارید و وسط خمیر بگذارید، در صورت تمایل می توانید یک تکه میوه تازه یا خشکبار را در وس بستنی قرارداده و سپس اطراف خمیر را جمع کنید و به شکل توپ کوچک درآورید.

هر توپی را که درست می کنید داخل سلفون بپیچید تا سلفون دور خمیر را بپوشاند، در نهایت می توانید آن را با سس شکلات، پودر نارگیل، ترافل و هر خوراکی تزیینی دیگر به دلخواه تزیین کنید.اگر چه طرز تهیه موچی با بستنی رایج تر از انواع دیگر آن است اما غیر از بستنی می توانید داخل شیرینی موچی را با مغز بادام، گردو، فندق نیز پر کنید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .