تبیان، دستیار زندگی

تهیه بهترین دسر انبه به همراه ترفندهایی برای برش زدن انبه

دسرها از انواع خوراکی‌های متنوع و خوشمزه‌ای هستند که می‌توان با میوه‌های مختلف تهیه کرد، دسر انبه یکی از بهترین و خوش‌طعم‌ترین نوع دسر محسوب می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دسر انبه
یکی از انواع دسرهای خوش طعم و متفاوت، دسر انبه است که طرز تهیه آن بسیار ساده بوده و شما می توانید این دسر را در منزل با مواد ساده ای تهیه کنید.

انبه سرشار از فواید دارویی و درمانی است؛ این میوه همانند آووکادو، یکی از میوه‌هایی است که دور ریز ندارد، انبه میوه ایی شیرین و خوش طعم است که باید حتما رسیده آن مورد استفاده قرار گیرد، انبه از راه های مختلف به محافظت و پشتیبانی از بدن کمک می کند.

این اَبَرمیوه، حاوی چندین ترکیب آنتی اکسیدانی است که به محافظت یا تأخیر در آسیب "رادیکال های آزاد"، اتم ها یا مولکول های ناپایدار که می توانند به سلول ها آسیب رسانده و باعث بیماری هایی مانند سرطان شوند، کمک می کند.

فیبر، ویتامین و پتاسیم موجود در این میوه آبدار همچنین به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند، علاوه بر وجود کم چربی در این میوه، انبه می تواند به کاهش وزن کمک کند چراکه به خاطر وجود فیبر به سیری طولانی مدت منجر می شود.

دسر انبه

طرز تهیه دسر انبه خوشمزه و خانگی


مواد لازم:
- انبه              ۲ عدد
- شیر              ۳ پیمانه
- خامه             ۱ پیمانه
- شکر              نصف پیمانه
- پودر ژلاتین    ۳ قاشق غذاخوری
- وانیل            نصف قاشق غذاخوری
- آب سرد        نصف پیمانه

دسر ژله انبه
طرز تهیه:

انبه میوه ی گرمسیری و بسیار خوشمزه ای است که در مناطق استوایی رشد می کند، از این میوه خوشمزه در درست کردن دسرها، بستنی ها، یخ در بهشت، آب میوه، اسموتی ها به کار می رود.


برای تهیه دسر انبه پودر ژلاتین را به همراه مقداری آب سرد در ظرف مناسبی بریزید، سپس ظرف را روی بخار کتری قرار دهید تا پودر ژلاتین در آب به خوبی حل شود و رنگ آن شفاف شود.پوست انبه ها را بگیرید، سپس هسته آن ها را جدا کنید و تکه های انبه را مقداری خرد کنید، در این مرحله انبه های خرد شده را در مخلوط کن بریزید.

سپس شکر و شیر را هم در مخلوط کن بریزید و همه این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید، در مرحله بعدی طرز تهیه دسر انبه وانیل و خامه را به مواد درون مخلوط کن اضافه کنید و همه این مواد را به خوبی هم بزنید سپس پودر ژلاتین را به مواد دسر انبه اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید.

مایه آماده دسر انبه را در قالب مورد نظر خود بریزید و روی قالب را با کمک سلفون بپوشانید و قالب را به مدت ۳ الی ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا دسر به خوبی خودش را بگیرد و سفت شود.

بعد از 4 ساعت دسر را در ظرف مناسبی برگردانید و با کمک چیپس شکلات و یا ترافل های رنگی و غیره آن را تزیین کرده و سرو کنید.

دسر انبه

طرز تهیه دسر فرنی انبه خانگی


مواد لازم:
- انبه             1 عدد
- شکر           1/2 پیمانه
- شیر            2 لیوان
- خامه           2 قاشق غذاخوری
- آرد برنج       3 قاشق غذاخوری
- آرد نشاسته   1 قاشق غذاخوری
- گلاب            1 قاشق غذاخوری
- کره              25 گرم

طرز تهیه:
آرد برنج، آرد نشاسته و شیر را روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید، وقتی شیر ولرم شد، شکر را به آن اضافه کنید تا شکر حل شود و شیر به جوش بیاید.

گلاب را اضافه کنید و اجازه دهید که مواد فرنی غلیظ شود، سپس از روی حرارت بردارید و کره را اضافه کنید، در این مرحله پوست انبه را بگیرید و میکس کنید تا حسابی پوره شود.

خامه و پوره انبه را به فرنی خنک شده اضافه کنید و در ظرفی که می خواهید سرو کنید بریزید و بگذارید یخچال تا خودش را بگیرد و رویش بسته شود.

دسر انبه

طرز تهیه دسر انبه با شیر و بستنی


مواد لازم:
- انبه خردشده   ۴ عدد
- شیر               ۲ پیمانه
- بستنی انبه      ا لیتر
- کرم کارامل      ۲ بسته

طرز تهیه:
برای تهیه دسر انبه باید کرم کارامل را داخل قابلمه ای بریزید و شیر را به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و مرتب هم بزنید تا  جوش بیاید.

بعد از  جوش آمدن (مخلوط شیر و کرم کارامل)، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا سرد شود، پس از سرد شدن مواد نوبت اضافه کردن انبه های خرد شده و بستنی انبه می باشد که باید تمامی مواد را داخل مخلوط کن بریزید.حالا دسر انبه شما آماده است و برای تزیین این دسر عالی می توانید آن را درون ظرف مخصوصی بریزید و با چند برگ نعناع تازه و یا تکه های انبه تزیین کنید و یا مقداری بیسکوییت پودر شده به دسر اضافه نمایید و سرو کنید.

دسر ژله انبه

طرز تهیه دسر ژله انبه بسیار خوشمزه


مواد لازم:
- انبه        ۴ عدد
- ژله انبه   ۲ بسته
- شیر       1 پیمانه
- خامه      ۱ پاکت

طرز تهیه:
ژله با طعم را با دو لیوان آب ولرم مخلوط  کرده و در یخچال قرار می دهیم تا آماده شود بعد از اینکه درست شد آن را داخل مخلوط کن ریخته و انبه و شیر و خامه را نیز به آن اضافه می کنیم.

بعد از اینکه مواد کاملا با هم مخلوط شد، آن را در ظرفی ریخته و داخل یخچال قرار می دهیم تا خوب سرد شود، به همین سادگی دسر شما آماده است، نوش جان.

دسر ژله انبه

طرز تهیه دسر بستنی انبه


مواد لازم:
- پوره ی انبه                           1 پیمانه
- خامه ی زده شده و پف کرده    1 پیمانه
- شیر غلیظ یا پرچرب               1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:
انبه را شسته و پوست بگیرید و به تکه های کوچکی تقسیم کنید، انبه ها را داخل مخلوط کن بریزید و آن را روشن کنید تا انبه ها نرم و پوره شوند.

پوره ی انبه را داخل کاسه ای بریزید، خامه ی زده شده را به آن اضافه کنید، به مدت ۲ دقیقه مخلوط انبه و خامه را به آرامی هم بزنید.

سپس یک قاشق غذاخوری شیر غلیظ را اضافه کنید مخلوط حاصل را با یک قاشق خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

مخلوط را به ظرف مخصوص فریزر انتقال دهید و آن را به مدت ۶ ساعت در فریزر قرار دهید، وقتی کاملا سفت شد به ظرف بستنی خوری انتقال دهید، از برگ و عصاره نعناع یا توت می توانید بعنوان طعم دار کردن بستنی خود استفاده کنید.

دسر ژله انبه

طرز تهیه دسر انبه با شیر عسل


مواد لازم:
- انبه               2 عدد
- شیرعسلی      2 قاشق غذاخوری
- بستنی          ۳ پیمانه
- پودر ژلاتین   5 قاشق غذاخوری
- شیر             ۳ پیمانه
- وانیل           یک سوم قاشق چایخوری
- عسل            به میزان دلخواه

طرز تهیه:
پودر ژلاتین را داخل یک ظرف ریخته سپس شیر سرد را به آن اضافه کنیدو اجازه دهیدچند دقیقه بماند و به هیچ وجه آنها را هم نزنید.

مخلوط شیر و ژلاتین را  روی حرارت غیر مستقیم گذاشته و مدام هم بزنید تا اثری از ژلاتین باقی نماند، در این مرحله وانیل و شیر عسلی را اضافه کنید و بعد از اینکه کامل مخلوط شدن از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود.

اگر میزان شیرینی بیشتر دوست دارید در این مرحله به آن شکر یا عسل اضافه کنید، حالا انبه را در مخلوط کن ریخته و آن را پوره کنید و سپس بستنی شل به آن اضافه کرده و هم بزنید.

در مرحله آخر مخلوط شیر و ژلاتین را به انبه و بستنی اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مواد کاملا یک دست شود و سپس آن را در ظرفی ریخته و برای دو ساعت در یخچال قرار دهید، دسر شما آماده است.

دسر ژله انبه

طرز تهیه دسر تخم انبه با شربتی


مواد لازم:
- انبه                   2 عدد
- پودر ژله انبه       1 بسته
- پودر ژله آلوورا     1 بسته
- بستنی وانیلی     1 پیمانه
- تخم شربتی        به مقدار دلخواه

طرز تهیه:
ابتدا برای قسمت سفید رنگ دسر؛ پودر ژله آلوورا را در یه لیوان آبجوش کاملا حل می کنیم، وقتی که کاملا شفاف و حسابی خنک شد، بستنی وانیلی را اضافه کرده و کاملا هم می زنیم و سپس مقداری تخم شربتی که از قبل خیس کرده ایم را به آن اضافه می کنیم.

در این مرحله پودر ژله انبه را در یک لیوان آبجوش حل کرده و بعد از این که کاملا خنک شد انبه خرد شده و میکس شده را با نصف لیوان بستنی وانیلی مخلوط می کنیم  و کاملا هم میزنیم، حالا مواد را به لایه اول اضافه کرده و دریخچال قرار می دهیم تا دسر ما کاملا خنک شده و اصطلاحا ببندد، دسر ما آماده است می توانید این دسر را در مهمانی ها سرو کنید.

دسر انبه

ترفندهایی برای برش زدن انبه


روش اول:
سپس با استفاده از یک چاقوی تیز روی انبه شیار هایی ایجاد نمایید، با کمک دست آن را به سمت بیرون فشار دهید تا شیار ها از هم باز شوند، با استفاده از یک چاقوی کوچک گوشت انبه ها را از پوست آزاد کنید

روش دوم:
انبه ها را پوست بگیرید و سپس آنها را به صورت لایه لایه های نازک برش بزنید تا به هسته برسید، با این پره ها می توانید سالاد میوه درست کنید و یا حتی در تهیه انواع تارت ها از آن کمک بگیرید.
بیشتر بخوانید:
طرز تهیه سوپ جو پرک

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .