تبیان، دستیار زندگی

درباره تسلا؛ غول برقی جاده ها!

هر روز یک خبر جدید و شگفت‌انگیز از «تسلا»، غول کمپانی خودروهای الکتریکی می‌شنویم که هرکدام‌شان به‌تنهایی کافی است که شیوه حمل‌ونقل امروزی بیشتر و بیشتر شبیه به فیلم‌های علمی-تخیلی شود؛ استفاده از سکان به‌جای فرمان، امکان استفاده از دسته‌های بازی در ماشین و نبود دنده! در «اطلاعات عمومی» این هفته با تسلا بیشتر آشنا می‌شویم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خودرو تسلا، غول کمپانی خودروهای الکتریکی
زندگی سلام | نویسنده : الهه توانا | روزنامه نگار

تسلا را چه کسی تأسیس کرد؟

خیلی‌ها فکر می‌کنند شرکت تسلا را «ایلان ماسک» راه انداخته ‌است. اگر شما هم جزو این خیلی‌ها هستید، باید بدانید که تسلا را دو نفر به‌اسم‌های «ابرهارد» و «تارپنینگ» تأسیس و برای ادای احترام به یک مخترع و مهندس برق به‌نام «نیکولا تسلا» این اسم را برایش انتخاب کردند. پس چرا این شرکت با نام ایلان ماسک در ذهن تداعی می‌شود؟ ماسک ابتدا به‌عنوان سرمایه‌گذار به تسلا پیوست ولی کم‌کم به سمت مدیرعاملی رسید و با طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه‌اش شد همه‌کاره شرکت.


رویای صفر تا صد زیر 2 ثانیه محقق می‌شود

سال 2017 تسلا از پرشتاب‌ترین خودروهای جهان رونمایی کرد؛ «رودستر تسلا»ی الکتریکی صفر تا صد را تنها در 1.9 ثانیه پر می‌کند. حداکثر سرعتش به بیش از 400کیلومتر در ساعت می‌رسد و برای طی کردن مسافتی حدود هزار کیلومتر فقط به یک‌بار شارژ نیاز دارد. این ماشین خارق‌العاده هنوز وارد بازار نشده، شیفتگان زیادی پیدا کرده‌است.

فناوری‌های هوشمند داخل خودروهای تسلا، درست مثل آن‌چه در گوشی‌های هوشمند داریم، به‌طور مرتب به‌روز می‌شوند و مشتری‌ها بدون نیاز به عوض کردن خودروی‌شان می‌توانند از امکانات ورژن‌های پیشرفته‌تر آن استفاده کنند.



چرا ماشین‌های تسلا گران‌اند؟

ماشین‌های تسلا قیمت زیادی دارند و احتمالا فکر می‌کنید دلیلش شهرت این برند و ظاهر منحصربه‌فرد محصولاتش است اما مشتری‌های تسلا با هزینه بالایی که می‌پردازند یک ماشینِ همیشگی گیرشان می‌آید. تنها قطعاتی از خودروهای تسلا که نیاز به تعویض مرتب دارد، لاستیک‌ها و برف‌پاک‌کن‌هاست. بنابراین سروکار مشتری‌هایش خیلی کم به تعمیرکارها و دستمزدهای نجومی‌شان می‌افتد.


ماشین‌ها مسیر شما را ازبر می‌کنند

راندن در خیابان‌های پر از چاله‌چوله نه اعصاب برای راننده می‌گذارد و نه عمری برای ماشین. مهندسان تسلا برای حل این مشکل راهکار خارق‌العاده‌ای پیدا کرده‌اند. آن‌ها بعضی از محصولات‌شان را به سیستم حافظه مجهز کردند. یعنی ماشین مسیرهایی را که راننده قبلا طی کرده‌است، به حافظه می‌سپارد. به این ترتیب دفعه بعدی که گذرش دوباره به آن مسیرها بیفتد، ماشین قبل از رسیدن به ناهمواری‌های جاده خودبه‌خود ارتفاع می‌گیرد تا به آن‌ها برخورد نکند.


مگر خودرو هم آپدیت می‌شود؟ 

وقتی حرف از به‌روز کردن می‌شود، فوری یاد تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ و دیگر گجت‌ها می‌افتیم. کسی فکرش را هم نمی‌کرد که یک روز ماشین‌ها را هم بشود آپدیت کرد. فناوری‌های هوشمند داخل خودروهای تسلا، درست مثل آن‌چه در گوشی‌های هوشمند داریم، به‌طور مرتب به‌روز می‌شوند و مشتری‌ها بدون نیاز به عوض کردن خودروی‌شان می‌توانند از امکانات ورژن‌های پیشرفته‌تر آن استفاده کنند.
منبع: factinate.com
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .