تبیان، دستیار زندگی

2 تمرین ساده برای درمان آرتروز دست در خانه

 آرتروز یکی از شایع‌ ترین موارد بیماری است و سالانه میلیون‌ ها نفر در سراسر جهان به آن مبتلا می‌شوند. این بیماری غضروف مفصلی را به مرور زمان دچار تخریب می‌کند. با آسیب غضروف، استخوان ‌ها به طور مستقیم با هم تماس پیدا می کنند و به ایجاد درد شدید در بیمار منجر می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
چگونه با درد آرتروز کنار آییم؟
نویسنده : مهسا کسنوی | روزنامه نگار
یکی از شایع‌ترین انواع آرتروزها، آرتروز دست است که با بالا رفتن سن در زنان بیشتر از مردان مشاهده می‌شود. راه‌های درمان این بیماری متفاوت است و برای بهبود قطعی باید حتما به پزشک مراجعه کرد. اما ورزش دست زیر نظر پزشک هم می‌تواند یکی از راه‌ های کاهش درد باشد. ورزش دست به تقویت عضلات حمایت ‌کننده از مفاصل کمک می کند. همچنین این حرکات می‌تواند به انعطاف ‌پذیری رباط‌ها و تاندون‌ها کمک کند که سبب بهبود دامنه حرکت و عملکرد دست شود. در ادامه چند ورزش ساده برای کاهش آرتروز دست به شما پیشنهاد می‌دهیم.
 
تمرین ورزشی - آرتروز دست -

خم کردن انگشتان

دست چپ را صاف نگه دارید. انگشت شست خود را به سمت پایین خم کنید. آن را برای چند ثانیه نگه دارید. انگشت شست خود را صاف کنید، سپس انگشت اشاره را به سمت کف دست خم کنید. آن را برای چند ثانیه نگه دارید، در ادامه  آن را صاف کنید. این کار را با هر انگشت دست چپ انجام دهید و کل حرکات را برای دست راست تکرار کنید.

 
تمرین ورزشی - آرتروز دست -

خم کردن شست

ابتدا دست چپ خود را با انگشتان صاف، باز نگه دارید. انگشت شست خود را به سمت داخل به سمت کف دست خم کنید. انگشت شست خود را به پایین انگشت کوچک خود بکشید. اگر نمی‌توانید به انگشت کوچک خود برسید، نگران نباشید فقط تا می‌توانید انگشت شست خود را دراز کنید. برای یک یا دو ثانیه در این موقعیت بمانید و سپس انگشت شست خود را به حالت اولیه برگردانید. این حرکت را 10 بار تکرار کنید. سپس تمرین را با دست راست خود انجام دهید.
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .