تبیان، دستیار زندگی

هر پسری را که می‌بینم، خیال می‌کنم مرد آرزوهای من است!

تقریبا دو سال است که تصمیم دارم اگر شرایط و مورد خوبی پیش بیاید، ازدواج کنم. دختری 24 ساله هستم و شرایط خانوادگی‌ام هم مناسب است. چند وقت است هر پسری را که می‌بینم و به خواستگاری ام می آید خیال می‌کنم مرد آرزوهای من است. منظورم این است که خیلی زود، نسبت به او احساسی پیدا می‌کنم. دست خودم هم نیست. کمکم کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
علاقه مند شدن به جنس مخالف - ازدواج -
نویسنده : منیژه مسگری | کارشناس‌ارشد مشاوره‌خانواده
مخاطب‌گرامی،‌ باید بپذیریم علاقه مند شدن به جنس مخالف به ویژه در سنین جوانی طبیعی است. بنابراین در حالت کلی به دلیل علاقه مند شدن نباید ناراحت بود و خود را سرزنش کرد. شاید بهتر باشد مشکل شما را علاقه مند شدن به افراد مختلف دانست تا با وضعیتی مواجه شویم که در آن، یک ویژگی و میل طبیعی یعنی علاقه مند شدن، ثبات نداشته باشد و قابل کنترل نباشد. البته این سوال شما که برای ما فرستاده اید ، بسیار کلی و مبهم مطرح شده است که امکان پاسخ گویی و راهنمایی را بسیار سخت می کند. با این حال سعی می کنم با توجه به احتمالات مختلف و بر مبنای دانش روان شناسی، نکاتی را به عرض شما مخاطب گرامی برسانم.


ممکن است به اختلال شخصیتی مبتلا باشید

یکی از علل این گونه علاقه مند شدن را می توان در ویژگی های شخصیتی افراد جست و جو کرد. گاهی اوقات افراد نیاز شدید به مورد توجه بودن دارند بنابراین هر کسی کوچک ترین توجهی به آن ها نشان دهد، علاقه مندشان می کند و در واقع به این نیازشان پاسخ می دهد. گاهی اوقات هم مشکل مربوط به ناامنی های عمیق فرد است که باعث می شود شخص در جست و جوی آرامش و امنیت پایدار، به افراد مختلف پناه ببرد ولی هیچ کدام او را راضی و آرام نمی کنند پس به نفر بعدی متمایل می شود و این چرخه ادامه می یابد بدون آن که امنیتی برای شخص به همراه داشته باشد.


شاید مشکل‌تان لذت‌جویی است

گاهی اوقات افراد نیاز شدید به مورد توجه بودن دارند بنابراین هر کسی کوچک ترین توجهی به آن ها نشان دهد، علاقه مندشان می کند و در واقع به این نیازشان پاسخ می دهد

همچنین می توان ریشه این مشکل را در لذت‌جویی دانست که شخص را وامی دارد بر اساس تجربه های لذت‌بخش گذشته، مدام به دنبال تنوعی جدید برای تکرار لذت های گذشته برود ولی چون هر بار لذت کمتری را حس می کند، ولع او برای تکرار آن لذت اولیه همچون یک معتاد بیشتر و بیشتر می شود که البته سرانجامی نخواهد داشت. با توجه به این که در چنین مواقعی، کنترل خود ضعیف است و شما توانایی کنترل تمایلات خود را ندارید، لازم است این توان را با استفاده از راه های پیشنهادی که در ادامه مطرح می شود، در خودتان تقویت کنید.


خودآگاهی تان را بالا ببرید

از یک فرد مورد اعتماد کمک بگیرید تا در این مسیر شما را راهنمایی کند.به پیامدهای ارتباطات مکرر فکر کنید و به خودتان هشدارهای لازم را در این باره بدهید. با تقویت کنترل شخصی از راه افزایش خود آگاهی، با پیش بینی پیامدها و آسیب های روابط مکرر در زمان هایی که متمایل به یک فرد جدید می شوید، از این اتفاق جلوگیری کنید. به علاوه راهکارهای دیگری را هم می توان پیشنهاد داد از جمله خودداری از حضور در فضاها و مکان هایی که امکان برقراری ارتباط در آن زیاد است، قطع یا کم کردن رابطه با دوستانی که احتمالا آنان هم درگیر چنین روابطی هستند و ممکن است برای شما دردسرساز شوند و ... .
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .