تبیان، دستیار زندگی

در عقدم و اگر به شوهرم اصرار نکنم به خانه ما نمی‌آید

دو سال است که با شوهر 34 ساله‌ام در عقد هستیم. او از اول با من سرد بود و علاقه زیادی نشان نمی‌داد. الان هم هر چند روز یک بار به من زنگ می‌زند و اگر به اصرار من نباشد، به خانه ما نمی‌آید. می‌خواهم تا دیر نشده، جدا شوم ولی طلاق هم برایم سخت است. نمی‌دانم چه کنم؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ابراز محبت زوجین - دوران عقد - زندگی مشترک
نویسنده : زهرا متقی‌شیبک | کارشناس‌ارشد روان‌شناسی
در متن سوال‌تان نگفتید منظورتان از سرد بودن همسرتان درخصوص مسائل زناشویی است یا ارتباط موثر یا ابراز محبت به شما و این که طی این دو سال برای تغییر وضعیت موجود چه اقداماتی انجام داده‌اید؟ قبل از این که با توجه به سوال شما که خیلی کلی و بدون توضیحات کافی پرسیده شده، راهکاری را پیشنهاد کنم، توصیه می‌کنم هرچه سریع‌تر برای بررسی رابطه‌تان با یک متخصص روان شناس یا زوج درمانگر مشورت کنید تا با توجه به خصوصیات اخلاقی و شخصیتی شما و همسرتان راهنمایی‌تان کند اما چند توصیه به شما:


از ایده‌آل‌هایش در زندگی‌مشترک بپرسید

زمانی را مشخص و راجع به زندگی مشترک‌تان به صورت واضح و منطقی با همسرتان صحبت کنید. از او بپرسید ایده‌آل‌هایش برای زندگی مشترک چیست و ایده‌آل‌های خودتان را برایش شرح دهید. این مسئله به این دلیل اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد که شما در می‌یابید دلیل رفتارهای کم رنگ و بی‌تفاوت همسرتان عادات رفتاری وی، تفکراتش درباره رابطه یا نداشتن احساس تعلق به شما و زندگی آینده‌اش است یا هرچیز دیگری. درباره صحبت‌هایی که می‌کند و اطلاعاتی که در اختیارتان می‌گذارد، فکر و به رفتار او دقت کنید که آیا خصوصیاتی را که به دنبالش هستید، از خود بروز می‌دهد یا خیر.


دلیل رفتارهای شوهرتان را از او بپرسید

از همسرتان بپرسید دلیل این که به خانه شما رفت‌وآمد نمی‌کند، چیست؟ شاید مسائلی وجود دارد که موجبات ناامنی‌اش را فراهم آورده و برای اجتناب از آن‌ها رفت‌و‌آمدش به منزل شما را محدود کرده است. همچنین احساس‌تان درخصوص همسرتان را بیان کنید. جملاتی که برای بیان احساس گفته می‌شود باید کاملا واضح، کوتاه و بیانگر احساس واقعی شما باشد. دقت کنید جملات، بیان احساس تنها درخصوص اعمال فرد باشد نه شخصیت وی. مثلا نباید بگویید: تو بی‌عاطفه هستی، من را اصلا دوست نداری و ... بلکه به جای آن‌ها باید بگویید: از این که با من تماس نمی‌گیری و احوال من را نمی‌پرسی، ناراحتم، بابت این که این هفته برای دیدن من به منزل‌مان نیامدی، دلگیرم و ... .

شاید شما باعث دوری‌گزینی شوهرتان شده‌اید

زمان‌هایی را برای تفریح و گردش دونفره برنامه‌ریزی و سعی کنید شرایط زندگی و شغلی خود و همسرتان و امکانات موجود را لحاظ کنید. همچنین با کمک متخصص، شیوه‌های عشق‌ورزی و روابط زناشویی خود را ارزیابی کنید. ممکن است رفتارهایی در شما وجود داشته باشد که موجبات دوری گزینی همسرتان را فراهم آورده باشد. در نهایت اگر و تنها اگر همسرتان به زندگی با شما تمایل داشته و مایل به تغییر باشد، می‌توان به او کمک کرد تا از لحاظ احساسی بازتر شود. بنابراین قبل از گرفتن هر تصمیمی، با یک مشاور متعهد صحبت کنید.
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .