تبیان، دستیار زندگی

تهیه کیک بستنی بیسکوییتی ،دسری مناسب برای تابستان

یکی از دسرهای خوشمزه برای روزهای گرم تابستان، کیک بستنی بیسکوییتی است. این کیک بستنی می تواند حال شما را در یک روز گرم تابستان خوب کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کیک بستنی بیسکوییتی
کیک بستنی بیسکویت یک انتخاب مناسب برای یک عصرانه تابستانی است تا با خوردن آن گرما و خستگی روزهای گرم تابستان را فراموش کنید. تهیه این دسر بسیار آسان می باشد و فقط باید بستنی با طعم مورد علاقه ی خود را بخرید و آن را درست کنید.

 برای تهیه این بستنی علاوه بر اینکه به بستنی نیاز دارید باید بیسکوییت و میوه های نوبرانه بهار و تابستان را هم آماده کنید.چون استفاده از این بیسکوییت و میوه ها طعم آن را بهتر می کند.

 در ادامه می خواهیم طرز تهیه کیک بستنی بیسکوییت که در ان از میوه هایی مانند توت فرنگی، بلوبری و شاه توت استفاده شده است،را بیان کنیم. البته می توانید با توجه سلیقه و ذائقه ی خود میوه های دیگر را جایگزین آن میوه ها کنید. می توانید از میوه هایی مانند موز، انبه و ... که طعم این کیک بیتسن را بی نظیر می کند، استفاده کنید.

 این کیک بستنی بیسکوییتی یک دسری خوشمزه و مورد علاقه ی اکثر کودکان می باشد.می توانید آن را هم با بیسکوییت ساده و هم با بیسکوییت شکلاتی درست کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک بستنی بیسکوییتی :

بستنی وانیلی دو لیتر
توت فرنگی 100 گرم
شاه توت 100 گرم
بلوبری 100 گرم
گیلاس 100 گرم
سفیده تخم مرغ چهار عدد
بیسکوییت 200 گرم
کره دویچه مارکن 90 گرم
پودر قند دو فنجان

طرز تهیه:برای تهیه این دسر خوشمزه ابتدا یک قالب مستطیلی شکل را بردارید و کف و کناره‌های آن را با کاغذ روغنی مخصوص پخت کیک و شیرینی بپوشانید و کنار بگذارید. بستنی یک لیتری وانیلی یا هر طعم دیگری که دوست داشتید را از فریزر بیرون بیاورید و کنار بگذارید تا کمی نرم شود. لازم نیست که بستنی کاملا آب شود.

سپس مقداری بیسکوییت‌ را داخل یک کیسه زیپ‌دار بریزید و زیپ آن را ببندید. سپس با ضربه گوشتکوب یا مشت بیسکوییت‌ها را خرد کنید. بیسکوییت‌های خرد شده را داخل یک کاسه بزرگ بریزید. 90 گرم کره پاستوریزه را داخل یک پیاله بریزید. پیاله را برای 30 ثانیه داخل مایکروویو قرار دهید تا ذوب شود. کره ذوب شده را به بیسکوییت‌های خرد شده اضافه کنید و خوب هم بزنید.

در مرحله ی بعد مخلوط بیسکوییت و کره را داخل قالبی که از پیش آماده کرده‌اید بریزید و آن را به خوبی در کف قالب پخش کنید. با یک عدد گوشت کوب روی مخلوط بیسکوییت و کره را فشار دهید تا سطح آن صاف شود. سپس بستنی وانیلی نرم شده را داخل یک کاسه بریزید. نصف توت فرنگی، شاه توت و بلوبری را اضافه کنید. مخلوط را با هم‌زن برقی هم بزنید تا یکدست شود.

 
برای تزئین کیک، دو فنجان پودر قند را داخل یک کاسه بریزید. چندتا تخم مرغ را بشکنید و زرده و سفیده آن را جدا کنید. سفیده‌ها را به پودر قند اضافه کنید و با هم‌زن با دور تند هم بزنید. مخلوط را آنقدر هم بزنید تا پف کند. با استفاده از یک براش مقداری از مخلوط سفیده را روی میوه‌های باقیمانده بمالید تا کاملا آغشته به سفیده شوند.


سپس مخلوط بستنی و میوه‌ها را با یک عدد قاشق روی لایه بیسکوییتی بریزید. سپس آن را با لیسک کاملا پخش کنید و سطح آن را صاف کنید. روی این لایه را با کاغذ مخصوص پخت بپوشانید. قالب را به مدت یک شب تا صبح در فریزر قرار دهید.

برای تزئین کیک، دو فنجان پودر قند را داخل یک کاسه بریزید. چندتا تخم مرغ را بشکنید و زرده و سفیده آن را جدا کنید. سفیده‌ها را به پودر قند اضافه کنید و با هم‌زن با دور تند هم بزنید. مخلوط را آنقدر هم بزنید تا پف کند. با استفاده از یک براش مقداری از مخلوط سفیده را روی میوه‌های باقیمانده بمالید تا کاملا آغشته به سفیده شوند.

 سپس روی آن‌ها مقداری پودر قند الک کنید. میوه‌ها را روی یک سینی قرار دهید و صبر کنید تا خشک شوند. این کار کم‌تر از یک ساعت زمان می‌برد. کیک بستنی بیسکوییتی را از فریزر خارج کنید. کاغذ را از روی آن بردارید و روی آن را با میو‌هها تزئین کنید. کیک بستنی بیسکویت شما آماده است.
کیک بستنی بیسکوییتی
روش دوم : روش دیگری هم برای تهیه این کیک بستنی وجود دارد. در این روش از بیسکوییت شکلاتی کرم دار و همچنین دو لایه بستنی با مقداری بیسکویت شکلاتی استفاده شده است.

مواد لازم:

بیسکویت شکلاتی کرم دار 25 عدد
شیر 2 قاشق غذاخوری
کره ذوب شده 1/4 پیمانه
مواد میانی کیک:
بستنی شکلاتی 2 و یک دوم پیمانه
بستنی وانیلی 2 و یک دوم  پیمانه
بیسکویت اوریو خرد شده 12 عدد
بیسکویت شکلاتی خرد شده 8 عدد (اختیاری)
روی کیک:

خامه زده شده به مقدار لازم
بیسکویت اوریو 8 عدد
تزیین روی کیک:
خامه یخ زده پر چرب 2 پیمانه
پودر شکر الک شده 1 پیمانه
اسانس وانیل خالص 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه:در مرحله ی اول کراست بیسکوییتی را آماده کنید. برای این کار ابتدا باید در غذاساز، کره ی ذوب شده و 25 عدد بیسکویت اوریو یا هر بیسکویت شکلاتی کرم دار دلخواه را بریزید. نیازی به جدا کردن کرم بیسکویت ها نیست.

سپس غذاساز را روشن کنید تا بیسکویت ها کاملا خرد شوند. شیر را اضافه کنید و مواد را به کمک غذاساز با هم ترکیب کنید. یک قالب کمربندی با قطر حدودا 15 سانتی متر بردارید. کراست بیسکویتی را در کف و لبه های قالب بریزید و به خوبی به آن فشار دهید تا بافت متراکمی داشته باشد. سپس قالب را به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در فریزر قرار دهید.

 سپس بستنی شکلاتی را از فریزر خارج کنید تا به مدت 20 الی 30 دقیقه در دمای اتاق نرم و ذوب شود. هرچند دقیقه بستنی را بهم بزنید. سپس آن را با چند بیسکویت های خرد شده اوریو مخلوط کنید و آن را را روی کراست بیسکویتی بریزید و به کمک کفگیر سطح آن را صاف کنید. در صورت تمایل روی آن را با بیسکویت های خرد شده پر کنید.

 در مرحله ی بعدی قالب کیک بستنی بیسکویتی را در فریزر قرار دهید تا به مدت 20 دقیقه یخ بزند. در این حین، بستنی وانیلی را از فریزر خارج کنید تا نرم شود. سپس آن را با 6 عدد بیسکویت اوریو خرد شده مخلوط کنید.

 وقتی کیک بستنی برای سرو آماده شد، آن را چند دقیقه در دمای اتاق قرار دهید. سپس به کمک یک چاقو اطراف کیک را از قالب جدا کنید. به آرامی قالب کمربندی را باز کنید و آن را از دور کیک بستنی بردارید. قبل از سرو، یک لایه خامه زده شده را روی سطح کیک پخش کنید.


مخلوط بستنی وانیلی و بیسکویت را در قالب کیک بستنی روی لایه ی قبلی بریزید. و به خوبی آن را در قالب پخش کنید. قالب کیک بستنی بیسکویتی را در فریزر قرار دهید. کیک بستنی باید حداقل 2 الی 3 ساعت یا تمام شب در فریزر باشد.

 در مرحله ی بعد خام فرم گرفته روی کیک بستنی یخچالی  را آماده کنید. برای تهیه ،ابتدا در یک کاسه ی یخ زده خامه را با همزن برقی بهم بزنید. سپس به آرامی پودر شکر و اسانس وانیل را اضافه کنید. به هم زدن ادامه دهید تا حدی که خامه به غلظت مطلوبی برسد. توجه داشته باشید که باید خامه را فورا استفاده کنید. پس نزدیک به زمانی که کیک آماده می شود، مراحل تهیه کردن خامه را آغاز کنید.

وقتی کیک بستنی برای سرو آماده شد، آن را چند دقیقه در دمای اتاق قرار دهید. سپس به کمک یک چاقو اطراف کیک را از قالب جدا کنید. به آرامی قالب کمربندی را باز کنید و آن را از دور کیک بستنی بردارید. قبل از سرو، یک لایه خامه زده شده را روی سطح کیک پخش کنید. به کمک ماسوره بقیه ی  خامه را به شکل گل روی کیک قرار دهید. بین خامه ها را بیسکویت اوریو بچینید و کمی بیسکویت خرد شده روی کیک بپاشید. البته تزیین سلیقه ای است و می توانید از روش های دیگر استفاده کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .