تبیان، دستیار زندگی

خرید ضد آفتاب مناسب

بسیار پیش‌آمده است که پس از سپری کردن تمام روز در فضای آزاد و در مقابل نور خورشید، دچار آفتاب سوختگی شویم و این موضوع باعث ایجاد التهاب پوستی شده و عواقب بعدی آزاردهنده یا حتی خطرناک را درپی داشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اگر شما نیز قصد خرید این محصولات را دارید، نکات مورد نیاز قبل از خرید ضد آفتاب را مطالعه نمایید.

نکات مورد نیاز قبل از خرید ضد آفتاب


بسیار پیش‌آمده است که پس از سپری کردن تمام روز در فضای آزاد و در مقابل نور خورشید، دچار آفتاب سوختگی شویم و این موضوع باعث ایجاد التهاب پوستی شده و عواقب بعدی آزاردهنده یا حتی خطرناک را درپی داشته باشد. از این رو استفاده از یک محصول ضد آفتاب مناسب از ضروریات روتین روزانه هر فرد می باشد، چه در زمستان و چه در تابستان.

تاثیر اشعه های خورشید بر انواع پوست


نور خورشید اگر چه یک منبع عالی جذب ویتامین های مورد نیاز برای سلامت پوست مانند ویتامین D می باشد و همچنین باعث برنزه کردن پوست و زیبا تر نشان دادن آن می شود، اما از طرفی نیز می تواند برای پوست  بسیار تهدید آمیز بوده و مشکلات پوستی فراوانی را برای افراد ایجاد کند. مشکلات پوستی از جمله خشکی و پیری زودرس پوست که از اصلی ترین علل آن، اشعه های نور خورشید می باشد. علاوه بر آن امروزه عامل بروز بسیاری از سرطان های پوستی را همین اشعه های مضر نور خورشید می دانند. اشعه هایی مانند UVA و UVB باعث آفتاب سوختگی و مشکلات دیگری مانند ایجاد لک های پوستی می شوند. از این رو بسیاری از متخصصین استفاده از کرم های ضد آفتاب را به دلیل برخورداری از فاکتورهای حفاظت از پوست در برابر چنین مشکلاتی یکی از اساسی ترین نیاز های روزانه  برای مراقبت از پوست می دانند که هر فردی باید آن را رعایت کند. به دلیل محافظتی که محصولات ضد آفتاب از پوست به عمل می‌آورند و مانع از آسیب های ناشی از نور خورشید می شوند، استفاده از این محصولات را بهترین گزینه برای ممانعت از پیری زودرس پوست می دانند. به همین سبب و بدلیل اهمیت بالای استفاده از محصولات مناسب در سلامت پوست، نیاز است تا در هنگام خرید کرم های ضد آفتاب نهایت دقت را داشته باشید تا از تاثیر گذاری آن بهترین نتیجه را بگیرید.

بهترین ضد آفتاب با توجه به مواد تشکیل دهنده


نکته حائز اهمیت در انتخاب بهترین ضد آفتاب، نحوه انتخاب این محصولات می باشد. همانطور که می دانید محصولات ضد آفتاب را می توان در انواع مدل های مختلف و برند های مختلف در بازار یافت. برای مثال ضد آفتاب های روغنی، کرمی، لوسیون و ژل و حتی اسپری ها که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و به نوعی می توانند تاثیر گذار باشند، در هنگام خرید با توجه به سلیقه خود و نیازی که به محصول دارید می توانید از میان آن‌ها انتخاب نمایید. برای مثال مدل های ضد آب آن می تواند بهترین گزینه برای استفاده به هنگام شنا باشد و یا انواع لوسیونی آن به دلیل جذب بالا و سریع، خوشایند و مورد توجه افراد هستند. اما کرم های ضد آفتاب (مثل کرم ضد آفتاب نوتروژینا) از معمول ترین و پر مصرف ترین نمونه های این محصولات هستند که به نسبت دیگر نمونه ها بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند. کرم های ضد آفتاب به این دلیل که به راحتی جذب پوست می‌شوند و روی پوست سنگینی نمی‌کنند و از همه مهم تر به هنگام آرایش قابل استفاده هستند، محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر مدل ها دارند. البته مدل های مختلف این محصولات در ساختار خود تفاوت داشته و هر کدام می توانند به نسبت ترکیبات استفاده شده در محصول خواص دیگری نیز داشته باشد. مهمترین موردی که نیاز است که در هنگام خرید مدل های مختلف ضد آفتاب ها به آن دقت شود، داشتن SPF بالای 30 است که میزان تاثیر گذاری این محصولات را نشان می دهد.


اصطلاح SPF موجود روی ضد آفتاب ها به چه معنا است؟


تقریبا می توان SPF و یک عدد به همراه آن را در همه محصولات ضد آفتاب مشاهده کرد. اصطلاح SPF مخفف عبار _ Sun Protection Factor_ به معنی  و مفهوم فاکتور محافظت در برابر نور خورشید_ است شاید بسیاری از افراد اطلاعات کاملی راجب این مسئله نداشته باشند، اما موضوع مشخص این است که SPF هر محصول به معنی میزان محافظت و مراقبت آن ضد آفتاب در مقابل اشعه های نور خورشید است. در واقع هرچه این عدد ، در محصولات ضد آفتاب بیشتر باشد، میزان مراقبت از پوست در برابر اشعه های خورشید نیز بیشتر است. اما این بدان معنی نیست که یک کرم ضد آفتاب با SPF 100 می تواند به طور 100 درصدی از پوست محافظت نماید. در واقع این فاکتور نشان می دهد که در یک مدت زمان معین، پوست بدون استفاده از محصولات ضد افتاب نسبت به زمانی که از ضدآفتاب ها استفاده می شود، چه اندازه بیشتر آسیب می بیند. برای مثال اگر یک لوسیون ضد آفتاب را مشاهده کردید که SPF 30 دارد، می توان گفت که آن محصول در یک مدت زمان مشخص، می تواند 30 برابر بیشتر نسبت به زمانی که از آن محصول استفاده نمی‌کنیداز پوست شما در برابر آسیب نور خورشید محافظت نماید. البته اثرگذاری این فاکتور در شرایط آب هوایی مختلف متفاوت است و نیاز است که به شدت آفتابی بودن محیط نیز دقت نمایید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

معمولا توصیه می شود از ضد آفتاب ها با SPF 50 استفاده نمایید تا بتوانید در برابر اشعه های خورشید به خوبی محافظت شوید. البته می توانید بسته به شرایط آب هوایی مختلف از SPF های بین 15 تا 30 نیز استفاده نمایید. اگر از این محصولات به خوبی استفاده کنید می توانید از بروز بسیاری از مشکلات پوستی مانند پیری زودرس و پیدایش چین و چروک روی پوستی جلوگیری کنید.

 
خرید ضد آفتاب مناسب

بهترین برند های ضد آفتاب


چه زمان باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد؟

یکی از سوال های اساسی که راجع به ضد آفتاب ها پیش می آید، این است که چه زمان‌هایی باید از کرم های ضد آفتاب استفاده کرد؟ در پاسخ میتوان گفت که هر روز سال  و هرکجا که باشید، نیاز است که از محصولات ضد آفتاب استفاده نمایید. در فصل تابستان و چه در زمستان، در فضای باز یا سرپوشیده، خانه، محل کار، باشگاه و ... میبایست از ضدآفتاب استفاده کنید چراکه اشعه های مضر نورخورشید در هر سطحی میتوانند بر پوست اثرگذار باشند. برای مثال در روزهای ابری حدود 80 درصد از اشعه های نور خورشید که برای پوست مضر هستند می توانند به سطح پوست نفوذ نمایند. به همین منظور توصیه می شود که همواره یک ضد آفتاب همراه خود داشته باشید تا بتوانید مانع از آسیب دیدگی پوست خود شوید. توصیه می شود 20 دقیقه قبل از اینکه وارد فضای باز شوید، از محصول ضد آفتاب استفاده نمایید تا تاثیر خود را بر روی پوست بگذارد. البته موضوعی که بسیار اهمیت دارد، نیاز به تمدید ضد آفتاب بعد از اولین استفاده از آن در روز می باشد. چرا که بعد از گذشت مدتی، تاثیر گذاری محصول کاهش یافته و نیاز است که هر 2 ساعت یکبار ضدآفتاب را روی پوست تجدید و تمدید کرد تا مانع از آسیب دیدگی پوست شود.

استفاده از محصولات ضد آفتاب قبل از آرایش


یکی از سوال هایی که ممکن است برای افراد پیش بیاید این است که آیا می توان از ضد آفتاب هنگامی که آرایش میکنیم نیز استفاده کرد؟ باید گفت که پوست همواره نیاز به مراقبت دارد، مخصوصا وقتی می دانید که نور خورشید می تواند باعث مشکلات پوستی شدید و حتی سرطان پوست شود. بنابراین نیاز است که حتما از محصولات ضد آفتاب حتی وقتی آرایش می کنید نیز استفاده نمایید. برای اینکار کافی است در قدم اول یک محصول مراقبت از پوست در برابر آفتاب با SPF بالای 15 انتخاب نمایید. سپس ضد آفتاب را به صورت یکنواخت روی صورت خود استفاده نمایید و صبر کنید تا ضدآفتاب کاملا جذب پوست شود، سپس از روی ضد آفتاب آرایش خود را انجام دهید. می توانید از کرم های ضد آفتاب رنگی نیز به میزان کافی استفاده نمایید در اینصورت نیازی به استفاده از کرم پودر نخواهید داشت. اما همانطور که در بالا نیز اشاره شد نیاز است تا هر 2 ساعت یکبارضد آفتاب را روی پوست خود تمدید کنید. گزینه دیگری که پیش روی شما است، استفاده از اسپری های ضد آفتاب است که هم از پوست در برابر آفتاب محافظت می کند و هم نقش بیس یا زمینه ای مناسب برای آرایش شما را ایفا می‌کند و سبب می‌شود آرایش یکدست تر و یکنواخت تر روی پوست بنشیند.

کرم ضد آفتاب را زنانه مردانه نکنید


محافظت از پوست در برابر اشعه های خورشید یکی از نیاز های اساسی برای هر فرد می باشد. پوست افراد مختلف به خصوص در زن و مرد دارای تفاوت هایی است و این امر روش های مراقبتی را نیز متفاوت تر می کند. برای مثال پوست بانوان از حساسیت بیشتری برخوردار بوده و نیاز است تا از روش های مراقبت از پوست متناسب تری با این نوع پوست استفاده شود. همچنین به دلیل استفاده مداوم از محصولات آرایشی، پوست خانم ها بیشتر در معرض مشکلات پوستی مختلف قرار دارد و نسبت به تقویت و احیای سلول های پوستی نیاز بیشتری وجود دارد. اما آسیب های اشعه های مضر نور خورشید برای همه افراد و گروه‌های سنی می تواند رخ دهد. از این رو استفاده از روش های مراقبت از پوست و محصولات ضدآفتاب یک نیاز عمومی محسوب می‌شود بطوریکه برای داشتن پوستی جوان، شاداب و سالم، همه افراد میبایست روزانه از این محصولات استفاده کنند و این مراقبت های پوستی را بعمل آورند. مشکلات پوستی ناشی از نور خورشید می تواند بسیار خطرناک باشد و به همین دلیل نباید استفاده از این محصولات را صرفا مختص بانوان دانست. مخصوصا افرادی که ساعات بسیاری در معرض نور آفتاب قرار دارند باید به استفاده مداوم از ضد آفتاب ها بسیار اهمیت دهند تا از عارضه های پوستی در امان بمانند.
خرید ضد آفتاب مناسب

تاثیرات نور خورشید در شرایط آب هوایی مختلف


در خرید ضد آفتاب مناسب، یکی از مواری که نیاز است به آن اهمیت ویژه ای دهید،توجه به آب هوای منطقه سکونت شما است. چرا که علت اصلی انتخاب یک محصول برای مراقبت از پوست در برابر نور خورشید، محافظت از پوست در برابر نور آفتاب می باشد که شدت آن در نقاط جغرافیایی و آب و هوایی مختلف و حتی فصول مختلف سال، متفاوت است. برای مثال اگر در محل سکونت شما اغلب مواقع هوا ابری است، نیاز نیست که از محصولات با SPF بالا استفاده نمایید، کافی است از یک ضدآفتاب با SPF بین 15 تا 30 استفاده نمایید تا پوست شما در برابر اشعه های مضر ایمن شود. یا برای مثال در زمستان که نور آفتاب از فاصله دورتری به زمین می تابد نیز برای مراقبت از پوست می توان از محصولات با SPF پایین تر استفاده نمود.

 
آیا کرم ضد آفتاب مانع جذب ویتامین ها می شود؟

همانطور که می دانید یکی از راه های طبیعی عالی برای جذب ویتامین های مورد نیاز بدن مانند ویتامین D، نور خورشید می باشد که منبعی عالی برای یکی از ویتامین های ضروری برای بدن بشمار می‌رود. ویتامین D از طریق نور خورشید جذب پوست شده و بدن مقدار مورد نیاز خود از این ویتامین را از طریق پوست تأمین می‌کند. بهمین منظور بسیاری از متخصصان توصیه می کنند روزانه چند ساعت را در مقابل نور آفتاب سپری نمایید تا ویتامین D مورد نیاز بدن تامین شود و کمبود آن موجب بروز مشکلات در بدن نشود. اما یکی از سوال های اساسی که برای بسیاری از افراد ممکن است رخ دهد این است که آیا کرم ضد آفتاب مانع از جذب ویتامین ها می شود؟ در جواب این سوال باید گفت که تا به حال هیچ دلیل علمی مبنی بر ممانعت محصولات ضد آفتاب در جذب ویتامین ها به خصوص ویتامین D توسط بدن گزارش نشده است. چرا که هر چند از محصولات با SPF بالا نیز استفاده نمایید میزانی از اشعه های نور خورشید می تواند در پوست نفوذ نماید و این اشعه ها می توانند باعث تامین ویتامین D مورد نیاز بدن شوند. به همین خاطر حتی در صورت استفاده از محصولات ضدآفتاب نیز میزان قابل توجهی از ویتامین دی می تواند جذب بدن شود.


روش استفاده از کرم ضد آفتاب


گذشته از تمام مطالب گفته شده در بالا، اگر به دنبال این موضوع هستید که چه مقدار استفاده از ضدآفتاب می تواند تاثیر خوبی برای محافظت از پوست داشته باشد، باید گفت که کافی است تا هربار حدود 3 میلی لیتر یا دوبند انگشت از ضدآفتاب را روی صورت خود پخش کنید و تا وقتی که به طور کامل جذب شود ماساژ دهید. البته این مقدار معمول استفاده  از ضدآفتاب است و در روزهای و مکان های مختلف بسته به شرایط آب هوایی می توانید میزان بیشتر یا کمتری را استفاده نمایید تا بهترین تأثیر گذاری از محصولات را روی پوست خود حس کنید. برای تاثیر گذاری هرچه بیشتر، نیاز است 20 الی 30 دقیقه قبل از خارج شدن از خانه از این محصولات استفاده کرده و هر دوساعت یکبار آن را تمدید نمایید تا از آسیب های خطرناک نور خورشید در امان باشید. تمدید و تجدید ضد آفتاب بعد از گذشت حدود 2 ساعت حتی می تواند از استفاده اولیه آن اهمیت بیشتری داشته باشد. توجه کنید حتی برای ضدآفتاب های ضدآب و ضدتعریق هم این امر صادق است و ضروریست که هر دوساعت یکبار روی پوست تمدید شوند پس برای اینکه دچار آفتاب سوختگی و یا لک های پوستی نشوید حتما تجدید ضد آفتاب را جدی بگیرید.

و در آخر چند توصیه برای اینکه به صورت کامل از آفتاب سوختگی و یا التهابات پوستی در امان باشید؛  استفاده از ضد آفتاب و تجدید آن را بسیار جدی بگیرید، از لباس های پوشیده تر در برابر آفتاب استفاده نمایید و تغذیه مناسب و مصرف ویتامین D را فراموش نکنید تا از سرطان های پوستی در امان باشید و از همه مهم تر استفاده ضد آفتاب در روزهای برفی را فراموش نکنید، چرا که بازتاب نور می تواند شما را بیشتر در معرض آسیب های پوستی قرار دهد. برای خرید محصولات اورجینال و با کیفیت که بتواند تاثیر گذاری خوبی نیز در برابر اشعه های نور خورشید داشته باشد، می توانید به وبسایت ماه وش مراجعه کرده و بهترین انتخاب را از محصولات مراقبت از پوست داشته باشید.