تبیان، دستیار زندگی

فواید خاک بازی برای کودکان

بازی کودکان با خاک به تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری های التهابی کمک می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خاک بازی - کودکان - تقویت سیستم ایمنیزندگی سلام| شاید شنیدن این جمله که کودک تان خودش را خاکی کرده است یا با بچه‌ها خاک بازی می کند برای شما آزار دهنده باشد امابد نیست بدانید که بازی با گل و خاک شاید میکروبیوم یا سیستم گوارشی کودکان را تحت تأثیر قرار دهد. اما اگر دنبال راهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان قبل از فصل سرماخوردگی و آنفلوآنزا هستید، راهکار بسیار آسان است. بگذارید کودکان خاک بازی کنند. ادامه مطلب را در این زمینه مطالعه کنید:

تقویت سیستم ایمنی

در مطالعه ای که در 14 اکتبر در مجله Science Advances منتشر شد، محققان از فنلاند تلاش کردند تا چگونگی تأثیر عناصر طبیعی در زمین های بازی را بر سیستم ایمنی بدن و میکروبیوم ها بررسی کنند.

کاهش التهاب

محققان قسمت هایی از حیاط های ماسه بازی را با مواد کف جنگل همراه با گیاهان برای رشد گیاهان یک ساله و بلوک های زغال سنگ نارس که بچه ها می توانند در آن بازی کنند و از آن بالا بروند، پوشاندند. کودکان طی مطالعه 28 روزه هر روز به طور متوسط 90 دقیقه از وقت خود را در خارج از منزل سپری می کردند. پس از آن محققان پوست کودکان را بررسی و خون آن ها را آزمایش کردند. نتایج نشان داد کودکانی که در طبیعت بازی کرده اند میزان بالایی از پروتئین های پیش التهاب را تجربه می کنند. علاوه بر آن، میزان میکروارگانیسم های دیده شده در پوست کودکان بیشتر بوده است. این بررسی ها نشان می دهد که بازی در طبیعت و خاک بازی، به برقراری تعادل سیستم ایمنی کودک کمک و در نهایت در برابر آلرژی ها و بیماری های التهابی از او محافظت می کند.

بازی در گل و لای می تواند به نفع رشد حسی، پیشرفت خلاقیت و حتی سیستم ایمنی بدن کودکان شود

 


زندگی مدرن و از بین رفتن میکروب‌های مفید

زندگی های امروزی با فناوری های پیشرفته و استفاده از داروهایی مانند آنتی بیوتیک ها ممکن است
میکروب های مفید بدن را از بین ببرد.کاهش باکتری های مفید در بدن می تواند منجر به بروز برخی بیماری ها شود. اما با این حال این دسته از محققان می گویند واقعا باید این مسئله که میکروب های موجود در طبیعت، می تواند برای سیستم ایمنی بدن مفید باشد یا نه، کاملا بررسی شود. چون بیشتر میکروب هایی که به بدن انسان وارد می شود، دوام چندانی ندارد.


کاهش استرس

خاک بازی یک بازی کاملا رایگان و سرگرم کننده برای کودکان است. همچنین می تواند به تسکین استرس و اضطراب کودکان کمک کند.


سرگرمی ساده

تحقیقات قبلی نشان می دهد که بازی در بیرون از خانه و طبیعت می تواند برای سلامتی کودکان مفید و موثر باشد حتی ممکن است از چاق شدن کودک جلوگیری کند و خطر برخی از مشکلات بینایی را کاهش دهد. به علاوه، خاک بازی کودکان فقط یک سرگرمی ساده است.

تحریک کنجکاوی کودکانه

کاوش در خارج از خانه به کودکان این آزادی را می دهد که کنجکاوی کنند و مهارت های حل مسئله را یاد بگیرند. انجام فعالیت های عملی مانند باغبانی به ذهن کودکان این فرصت را می دهد تا مفاهیمی درباره علم، مسئولیت، حفاظت و تغذیه را کشف کنند.
بازی در گل و لای می تواند به نفع رشد حسی، پیشرفت خلاقیت و حتی سیستم ایمنی بدن کودکان شود.

بازی در بیرون از خانه و طبیعت می تواند برای سلامتی کودکان مفید و موثر باشد حتی ممکن است از چاق شدن کودک جلوگیری کند و خطر برخی از مشکلات بینایی را کاهش دهد



ایجاد یک محیط مناسب خاک بازی
شیرینی گلی

برای کودکان سنین بالاتر از سه سال می توانید طرز درست کردن شیرینی های گلی را آموزش دهید. به کودک خود اجازه دهید برای ساختن شیرینی های گلی، تخیل خودش را به کار بگیرد و دست هایش را کثیف کند. ابتدا خاک را در یک سطل با کمی آب مخلوط کنید تا قوام آن شبیه خمیر نان شود. بگذارید فرزندتان گل را ورز و فرم دهد و صاف کند، سپس از او بخواهید شیرینی ها را با سنگ، گل و برگ تزیین کند.

قلعه ماسه ای

این بازی برای کودکان بالاتر از سه سال توصیه می شود. اگر فکر می کنید ساختن کیک های گلی برای کودکان شما زیاد جالب نیست می توانید ساختن قلعه های ماسه ای در حیاط خانه را پیشنهاد دهید. قسمت های مساوی شن و آب اضافه کنید تا کودک تان با استفاده از ظروف، قلعه های شنی بزرگی بسازد.
منبع ، عصر ایران، healthline.com
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .