تبیان، دستیار زندگی

راه‌های پرداخت قبض تلفن ثابت مخابرات

پرداخت قبض تلفن ثابت امروزه به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و نیازی نیست مانند گذشته با مراجعه حضوری به بانک‌ها قبض تلفن ثابت خود را پرداخت کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
قبض تلفن ثابت
پرداخت دوره‌ای قبوض تلفن ثابت نیز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در زمینه پرداخت قبوض است. با حذف قبض کاغذی تلفن ثابت؛ امروزه پرداخت قبض تلفن ثابت به صورت الکترونیکی امکان پذیر شده است و روش های مختلفی برای مشاهده مبلغ قبض تلفن ثابت و پرداخت آن وجود دارد.

برای پرداخت قبوض تلفن ثابت از طریق برخی روش ها نیاز به یک تلفن ثابت و یک کارت بانکی با رمز دوم دارید. برخی دیگر از این روش ها را می توانید از طریق تلفن همراه خود انجام دهید که در این روش نیز به رمز دوم نیاز خواهید داشت.

قبض تلفن ثابت

روش های پرداخت قبض تلفن ثابت

- پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق شماره ۱۸۱۸
- پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق شماره گیری ۲۰۰۰
- پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق سامانه قبضینو
- پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق وبسایت مخابرات
- پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق تلفن همراه
- پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق اپلیکیشن ها
- پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق تلفن ثابت 

قبض تلفن ثابت

پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق شماره

برخی برنامه ها و اپلیکیشن ها هم وجود دارند که می توانید آن ها را نصب کنید و از طریق آن ها به راحتی قبض تلفن ثابت خود را پرداخت نمایید.

۱۸۱۸

برای پرداخت قبض تلفن ثابت خود با شماره ۱۸۱۸، ابتدا با این شماره تماس بگیرید، سپس عدد ۱ که مربوط به «خدمات غیرحضوری تلفن ثابت» می‌شود را وارد کنید.در ادامه شماره تلفن ثابتی که با آن تماس گرفته‌اید، اعلام می‌شود که در صورت درست بودن شماره، عدد ۱ را وارد کنید، سپس برای «اعلام و پرداخت قبض دوره» عدد ۱ و برای «اعلام و پرداخت قبض به روز» عدد ۲ را وارد کنید.

بعد از اعلام مبلغ قبض انتخاب شده، با انتخاب عدد ۱ می‌توانید آن را پرداخت کنید، درنهایت با واردکردن شماره کارت و رمزم دوم خود، پرداخت انجام می‌شود.

همچنین مشترکین می توانند با ارسال کدشهری به همراه شماره تلفن ثابت خود به شماره پیامکی ۰۲۱۱۸۱۸ صورتحساب کارکرد تلفن ثابت خود به همراه شناسه قبض و شناسه پرداخت را دریافت کنند.

 

قبض تلفن ثابت

پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق تلفن همراه

یکی از روش های پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق شماره گیری #۷۸۰* می باشد، با انجام مراحلی ساده می توانید قبض تلفن ثابت خود را به سرعت پرداخت کنید، ساده ترین راه برای پرداخت قبض تلفن ثابت این است که #۷۸۰* را به وسیله ی تلفن همراه خود شماره گیری نمایید:

از میان گزینه های نمایش داده شده گزینه: قبض را انتخاب کنید.در مرحله بعد گزینه: قبوض خدماتی را انتخاب کنید. شناسه قبض را وارد کنید. برای پرداخت قبض تلفن ثابت از این طریق نیاز به رمز دوم دارید.

همچنین می توانید از طریق تلفن همراه خود #۱* را شماره گیری کنید:
- گزینه؛ قبض را انتخاب کنید.
- گزینه؛ سایر قبوض را انتخاب کنید.
- شناسه قبض را وارد کنید.
- سایر مراحل را طی کنید تا پرداخت کامل شود.

مشترکین تلفن های ثابت می توانند برای دریافت صورتحساب آخرین دوره خود شماره تلفن ثابت خود را به همراه کد استان به شماره “۰۲۱۱۸۱۸” ارسال نمایند تا صورتحساب تلفن ثابت خود را به صورت پیامکی دریافت نمایند. پس از ارسال شماره تلفن ثابت به این شماره، صورتحساب به همراه شناسه قبض و شناسه پرداخت برای شما پیامک خواهد شد.

قبض تلفن ثابت

پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق شماره گیری ۲۰۰۰

یکی از روش های غیر حضوری پرداخت قبض تلفن ثابت استفاده از سامانه ۲۰۰۰ می باشد؛ در این روش نیازی به وارد کردن شماره شناسه نیست و خط تلفن در صورتی که قطع شده باشد بلافاصله پس از پرداخت قبض وصل می شود.

کافی است ۲۰۰۰ را با تلفن ثابت و یا همراه خود شماره گیری نمایید و مراحلی که اپراتور توضیح می دهد را دنبال نمایید.

قبض تلفن ثابت

پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق سایت های پرداخت قبض

برخی از سایت ها به منظور تسهیل پرداخت قبض تلفن ثابت طراحی و ایجاد شده اند که با مراجعه به آن ها می توانید قبض تلفن ثابت خود را مشاهده کنید و نسبت به پرداخت ان ها اقدامات لازم را انجام دهید. در این روش ها نیاز به دسترسی به اینترنت دارید.

قبض تلفن ثابت

پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق سامانه قبضینو

یکی از روش های پرداخت قبوض تلفن ثابت مراجعه به سایت قبضینو است. به ادرس سایت ghabzino.com بروید و در منو پرداخت قبض تلفن ثابت را انتخاب نمایید.با وارد کردن شماره ثابت منزل، شماره موبایل شما خواسته می شود و سپس باید کدی که به شماره همراهتان ارسال می شود وارد کنید تا ادامه مراحل پرداخت طی شود.

در ادامه با وارد کردن اطلاعات کارت بانکیتان می توانید مثل سایر مراحل پرداخت اینترنتی قبض تلفن ثابتتان را پرداخت نمایید.

قبض تلفن ثابت

پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق سایت مخابرات www.tci.ir

جهت پرداخت قبض تلفن از طریق سایت مخابرات باید وارد آدرس اینترنتی www.tci.ir شوید. در منوی اصلی سایت، گزینه “تلفن ثابت” را انتخاب کنید، سپس پرداخت قبض را بزنید. در صفحه باز شده گزینه قبض پایان دوره و قبض به روز تلفن ثابت را مشاهده می‌کنید. بعد از انتخاب گزینه مورد نظر، شماره تلفن ثابت را وارد کنید تا مبلغ قبض تلفن ثابت نمایش داده شود.

برای انجام این کار وارد این لینک شده(www.tci.ir) و مراحل را دنبال کنید، سه گزینه مشاهده می کنید که عبارتند از:
- قبض به روز
- قبض پایان دوره
- قبض تجمیعی

می توانید با انتخاب هر کدام از این موارد قبض تلفن ثابت خود را مشاهده نمایید و نسبت به واریز آن اقدام کنید. پس از وارد کردن شماره ثابت خود مبلغی که باید پرداخت شود برای شما نمایش داده شده و می توانید با داشتن کارت بانکی و رمز دوم قبض تلف ثابت خود را پرداخت نمایید.

قبض تلفن ثابت

پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق اپلیکیشن ها

اپلیکیشن هایی طراحی شده اند که بسیاری از خدمات اینترنتی غیر حضوری را به مشترکین خود ارائه می دهند که یکی از آن ها پرداخت قبض تلفن ثابت می باشد. کافی است این برنامه ها را در گوشی خود دانلود و نصب نمایید.

قبض تلفن ثابت

پرداخت از طریق برنامه آپ

برنامه آپ برنامه ی کاملی برای پرداخت انواع قبوض از جمله قبض تلفن ثابت می باشد. این برنامه را باید از از طریق گوگل پلی استور دانلود و نصب نمایید.

بعد از ورود وارد برنامه شوید و به قسمت قبض موبایل و تلفن بروید، شماره تلفن خود را وارد کنید، حالا گزینه استعلام را بزنید و سپس گزینه میان دوره یا پایان دوره را انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید.

شماره کارت و رمز دوم و سایر اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید، سپس پرداخت قبض را بزنید. قبض شما به همین سادگی پرداخت می شود.

قبض تلفن ثابت

اپلیکیشن پرداخت موبایلی تاپ

یکی دیگر از اپلیکیشن هایی که به منظور پرداخت قبوض طراحی شده اپلیکیشن تاپ است، اپلیکیشن تاپ خدمات اینترنتی متنوعی ارائه می دهد که یکی از آن ها پرداخت قبض تلفن ثابت بدون نیاز به ورود شناسه پرداخت و شناسه قبض می باشد، در حال حاضر مشترکین زیادی از این اپلیکیشن استفاده می کنند.

قبض تلفن ثابت

برای اینکه خط قطع شده، به صورت آنی وصل شود، چه کنیم؟

درصورتی که قبوض تلفن ثابت در زمان مقرر پرداخت نشود،‌ ابتدا خط یک‌طرفه شده و اگر باز هم این روند ادامه داشته باشد، منجر به مسدود شدن تلفن خواهد شد. زمانی که تلفن ثابت قطع می‌شود، مشترکان همچنان می‌توانند اقدام به پرداخت قبض کرده تا تلفن خود را وصل کنند و روش‌های مختلفی هم برای پرداخت قبوض وجود دارد.

در صورتی که تمایل دارید خط تلفن قطع شده شما بلافاصله بعد از پرداخت صورتحساب وصل شود،بایستی با مراکز امور مشترکین تلفن ثابت منطقه خود و یا شماره تلفن ۲۰۲۱ تماس بگیرید. سپس کد پیگیری قبض تلفن پرداخت شده را اعلام کنید تا خط شما به صورت آنی وصل شود.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .