تبیان، دستیار زندگی

چگونه زن و شوهر باید نسبت به هم وفادار باشند؟

یکی از پایه های اصلی زندگی زناشویی، وفادار بودن زن و شوهر نسبت به همدیگر است. زن و مرد برای اینکه زندگی سالم و مشترکی با هم داشته باشند، باید وفادار به یکدیگر باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زن وشوهر وفادار
زمانی که شخصی خود را در چارچوب ازدواج و خانواده قرار میدهد باید به یکسری تعهدات اخلاقی پایند باشد و خود را ملزم به رعایت تعهدات خاصی کند و در این راه باید بسیاری از رفتارها و حتی چشم، گوش و قلب خود را مهار زند تا مبادا دچار لغزش شود و باید در این راه خود را تربیت کند و در اصل هنگامی که به آن نوع از تربیت رسید باید اقدام به ازدواج کند.

یکی از اصولی که افراد بعد از ازدواج باید نسبت به آن پایبند باشند، وفاداری نسبت به یکدیگر است.وفاداری تنها به معنای خیانت نکردن زوجین نسبت به هم نمی باشد. زن و مرد باید در زندگی نسبت به هم تعهد کامل داشته باشند. زن و مردی به هم وفادار هستند که به یکدیگر اطمینان داشته باشند و به همدیگر اعتماد کنند. اگر زوجین در زندگی به هم وفادار نباشند،همین عدم وفاداری در زندگی تنش و مشاجراتی را به وجود می آورد.

 زمانی که مرد نسبت به زنش وفادار باشد، همین وفاداری باعث می شود که زنش هم نسبت به او وفادار باشد.در واقع وفاداری زوجین نسبت به یکدیگر باعث می شود ورابط زوجین با یکدیگر دوام داشته باشد.

یکی از اصولی که افراد بعد از ازدواج باید نسبت به آن پایبند باشند، وفاداری نسبت به یکدیگر است.وفاداری تنها به معنای خیانت نکردن زوجین نسبت به هم نمی باشد. زن و مرد باید در زندگی نسبت به هم تعهد کامل داشته باشند. زن و مردی به هم وفادار هستند که به یکدیگر اطمینان داشته باشند و به همدیگر اعتماد کنند. 


چگونه همسری وفادار داشته باشیم؟

وفاداری همسر با انجام برخی رفتارها توسط زنان و مردان به وجود می‌آید؛ اگر می‌خواهید اولویت زندگی همسرتان باشید و او را علاقه‌مند به خانواده و برآورده کردن منافع زندگی‌تان کنید، باید توجه او را به خود جلب کنید. در واقع کسی بخواهد همسرش نسبت به او وفادار باشد، باید توجه او را جلب کند.

 اکثر خانم ها با انجام کارهایی مانند درست کردن غذای مورد علاقه ی همسر یا پوشیدن لباس نو و تمیز و استفاده از لوازم آرایش سعی می کنند توجه همسر را به سمت خود جلب کنند. این روش‌ها ممکن است در کوتاه مدت باعث شود تا شوهر به زن اهمیت دهد و به خواسته‌هایش توجه کند. اما طولی نمی‌کشد که متوجه می‌شود وابستگی همسر به او چندان قوی نیست. بر عکس مردان برای دریافت این توجه دائم برای همسر خود هدیه می خرند و او را عادت به دادن باج می‌کنند.

زن و شوهر برای اینکه وفاداری خود را به یکدیگر ثابت کنند، باید یکسری خصوصیات اخلاقی را رعایت کنند که در ادامه برخی از آنها اشاره می کنیم:

خصوصیات اخلاقی همسران وفادار


خوب صحبت می کنند
همسران وفادار نسبت به همسر خود هیچ گاه بد صحبت نمی کنند و یا اینکه اجازه نمی دهند که فردی دیگر درباره همسرشان بد گویی کند و حرف های ناخوشایندی به زبان آورد. آنها هرگز در مورد همسر و پشت سر او، کلام منفی بکار نمی برند و اگر مشکلی در زندگی شان هم به وجود بیاید،تحت هر شرایطی پشت سر همسرخود خوب حرف می زنند. آنها در حضور همسر و در خلوت مشکلات خود را با همسرشان حل می کنند.
زن وشوهر وفادار
رازدار یکدیگرند
یکی دیگر از خصوصیات اخلاقی همسران وفادار این است که آنها رازدار یکدیگر هستند. وفاداری در ازدواج یک خصوصیت کمیاب است. در واقع یک معنای وفادار بودن، راز دار بودن آنهاست. همسران وفادار رازهای همسرشان را مانند رازهای خود می دانند و آنها را با کسی دیگر در میان نمی گذارند.

اگر وفادارید، تمام تلاش خود را برای حفظ آن بکنید. اما وفاداری یک احساس تعهد متقابل است. اگر به شریک زندگی خود وفادار هستید، پس او هم باید به شما وفادار باشد. اگر این‌طور نیست، پس وفاداری در رابطه معنایی ندارد.

 زن و مرد با یکدیگر زندگی مشترکی دارند پس باید در زندگی بتوانند به یکدیگر تکیه کنند و حرف هایش را بدون اینکه نگران برملا شدن آنها باشد، با یکدیگر در میان بگذارند.

صداقت داشتن

همسران وفادار علاوه بر اینکه باید درمورد یکدیگر خوب صحبت کنند و رازدار یکدیگر باشند، باید صداقت داشته باشند. همسران وفادار افراد صادقی هستند که تمام حرف هایشان را با یکدیگر در میان می گذارند. آنها نباید محدودیتی برای موضوعاتی که در مورد آن ها با هم سخن می گویند، داشته باشند و باید بتواند احساس و نگرانی هایشان را به راحتی با یکدیگر در میان بگذارند.

 همسران وفادار علاوه بر اینکه باید درمورد یکدیگر خوب صحبت کنند و رازدار یکدیگر باشند، باید صداقت داشته باشند. همسران وفادار افراد صادقی هستند که تمام حرف هایشان را با یکدیگر در میان می گذارند. آنها نباید محدودیتی برای موضوعاتی که در مورد آن ها با هم سخن می گویند، داشته باشند و باید بتواند احساس و نگرانی هایشان را به راحتی با یکدیگر در میان بگذارند.


 دوست بودن
یکی دیگر از خصوصیات اخلاقی همسران وفادار این است که آنها با هم دوست هستند. در واقع آنها با یکدیگر مثل یک دوست صمیمی هستند و بین آنها احترام، اعتماد و علاقه ای است که هیچ گاه از بین نمی رود.

 خیانت نمی کنند

 مردی نسبت به زنی وفادار است که به او خیانت نکند و یا بالعکس زنی نسبت به مردی وفادار است که به فکر خیانت به او نباشد. در حقیقت همسران وفادار با جنس مخالف خود برخورد ساده دارند و رفتاری فراتر از یک تعامل ساده بین آنها وجود ندارد. آنها بیش از حد با جنس مخالف خود شوخی نمی کنند و رفتار زشت و زننده انجام نمی دهند. این افراد هرگز رفتار خارج از چارچوب خانواده ندارند و همیشه به همسرشان وفادارند حتی اگر همسر آنها حضور نداشته باشد.

 سپاس گذار یکدیگرند

 یکی دیگر از خصوصیات اخلاقی همسران وفادار این است که زن و شوهر سپاس گذار یکدیگرند و اگر هر کدام از آنها در حق دیگری محبتی داشته باشد، از او تشکر می کند. آنها از رابطه عاطفی خود رضایت دارند و از اعتماد به نفس کافی برخوردار می باشند. آنها از یکدیگر بابت حضورشان در زندگی تشکر می کنند.

 شک نداشتن نسبت به هم
 زن و شوهر وفادار در زندگی نسبت به هم شک ندارند. آنها  تعهد کامل نسبت به همدیگر دارند و نگران این نیستند که همسرشان رفتاری خارج از تعهد انجام دهد. همسران وفادار در رابطه ی زناشویی کاملا با هم یکی و متحد هستند.
غر نمی زنند
 زن و شوهری که نسبت به هم وفادار هستند، غر نمی زنند. زنان گاهی مرتب غر می‌زنند و مدام از شوهر خود ایراد می‌گیرند. یک مسئله را با صدای بلند تکرار  می کنند یا زیر لب زمزمه می‌کنند، به طوری که همسرشان بشنود؛ این رفتارها ممکن است همسر را ناراحت کند. در کل هیچ کس از همنشینی با افراد غرغرو لذت نمی‌برد. پس باید تلاش کرد تا این رفتار را به حداقل رسانید.
زن وشوهر وفادار
 در نبود همسر بازهم وفادارند
برخی از مردان و یا زنان فقط تا زمانی که همسرشان در پیششان هست، نسبت به او وفادار هستندف در صورتی که به این وفادار نمی گویند ، آنها در نبود همسر همچنان باید نسبت به هم وفادار و متعهد باشند. وفاداری به هیچ وجه نباید مشروط به حضور همسر یا هر چیز دیگری باشد و همسران وفادار در همه حال به همسر خود وفادار می مانند.

 ندیدن خطاهای یکدیگر در برخی موارد

یکی از مهم ترین موارد در وفاداری همسر نسبت به هم این است که زوجین در برخی موارد خطاهای یکدیگر را نمی بینند. در واقع وفاداری به همسر باید همیشگی باشد و هیچ شرط و تبصره ای نیز نباید در این رابطه قائل باشید. همسران وفادار هرگز برای مجازات خطای همسرشان به او خیانت و بی وفایی نمی کنند وسعی می کند خطاهای همسرو یا خودشان را رفع نمایند و هرگز هر خطایی را با خطایی بزرگ تر جبران نمی کنند.

همچنین اگر همسر رفتار اشتباهی دارد، بدانید که تنها آن رفتار اشتباه است و آن رررفتار را به دیگر رفتارها تعمیم ندهید. تعمیم یک رفتار اشتباه به کل شخصیت همسر او را در یک موقعیت دفاعی قرار می دهد و باعث مخالفت و لجبازی بیشتر می‌شود. به این صورت راحت‌تر می‌توانید رفتار اشتباه او را بخشیده و گذشت کنید

 همسری نسبت به شریک زندگی وفادار است که چیزی را از او پنهان نمی کند. آنها با یکدیگر رو راست هستند و نیازی ندارند که چیزی را از هم مخفی کنند. آنها هرگز در غیاب همسر خود حرفی نمی زنند و یا کاری نمی کنند که اگر او ببیند و یا متوجه آن شود، آزرده و ناراحت شود.


پذیرفتن یکدیگر بی قید و شرط

همه افراد در زندگی خود عیب و ایراد دارند. زن و شوهری که وفادار باشند، یکدیگر را تحقیر نمی کنند یا کاری نمی کنند که طرف مقابلشان احساس حقارت کند. بهتر است همسر خود همان گونه که هست بپذیرید . در زندگی زناشویی با همسر خود یک چشم‌انداز برای آینده تعریف کنید تا هر دو بتوانید تکامل پیدا کنید.

 ترجیح ندادن افراد دیگر به همسر
یکی دیگر از خصوصیات اخلاقی همسران وفادار این است که هیچ کسی را به همسرشان ترجیح نمی دهند. همسران وفادارممکن است در اطراف خود افراد مهم و دوست داشتنی داشته باشند، اما همیشه جایگاه همسر خود را از آنها بالاتر می دانند و اولویت زندگیشان همسرشان است. آنها حتی همسر خود را در الویت بالاتری از والدین خود قرار می دهند و مقدم بر همه می دانند اما این به آن معنی نیست که به والدین خود بی احترامی کنند.
زن و وهری که نسبت به هم وفادار باشند،نیازهای شریک زندگی خود را بالاتر از هر چیز دیگری قرار می دهند. هنگام بیمار بودن همسر از او مراقبت می کنند. به موفقیت‌های همسر خود افتخار  می کنند. وقت خود را به او اختصاص می دهند.
زن وشوهر وفادار
 چیزی را پنهان نمی کنند
همسری نسبت به شریک زندگی وفادار است که چیزی را از او پنهان نمی کند. آنها  با یکدیگر رو راست هستند و نیازی ندارند که چیزی را از هم مخفی کنند. آنها هرگز در غیاب همسر خود حرفی نمی زنند و یا کاری نمی کنند که اگر او ببیند و یا متوجه آن شود، آزرده و ناراحت شود.

زن و مرد مایه آرامش یکدیگرند
همه افراد در زندگی مشترک دچار اختلاف و دعوا می شوند اما زوجین موفق تنش ها را مدیریت می کنند و در زمان عصبانیت تصمیم نمی گیرند و رفتارشان را کنترل می کنند. همسران وفادار هرگز در زمان دعوا و تنش در زندگی نیز وفاداری خود را نسبت به همسر نادیده نمی گیرند.

نکته: وفاداری زن و شوهر به این معناست که زوجین با زن و مرد دیگر گرم نگیرند و رابطه ی جنسی رضایت بخشی داشته باشند و کسی را به همسر خود ترجیح ندهند.

 
وفادار بودن تأثیر مثبتی بر شخصیت‌ هر دو طرف خواهد داشت. با این روش می‌توان با اعتمادبه‌نفس بیشتری زندگی کرد. راستی و درستی اهمیت زیادی دارد، می‌توان آن را از زندگی شخصی‌ شروع کرد. اگر زن و شوهر در زندگی شخصی‌ راست و درست رفتار نکند، قطعا کل زندگی‌ فرو می‌پاشد.


چرا باید به عشق خود وفادار باقی ماند؟

اینکه مرد یا زن نسبت به یکدیگر وفادار باشد، این وفاداری باعث ایجاد انگیزه بین آنها می شود.همچنین وفاداری زوجین نسبت به هم باعث می شود روابط بین آنها پایدار تر باقی بماند. این وفاداری بین آنها آرامش به وجود می آورد و باعث می شود روابط زن و شوهر بهبود یابد. زمانی که زن ومرد نسبت به همدیگر وفادار باشند، شریک زندگی کاملا به طرف مقابل خود اعتماد و خود را تسلیم او می کند.

 وفاداری به همسر کمک می کند هر گونه اضطراب در زندگی زناشویی از بین برود و باعث می شود  خصوصیات مثبت زوجین زیاد شود، همچنین حس اعتماد به نفس را در بین زوجین بالا می برد .

وفادار بودن تأثیر مثبتی بر شخصیت‌ هر دو طرف خواهد داشت. با این روش می‌توان با اعتمادبه‌نفس بیشتری زندگی کرد. راستی و درستی اهمیت زیادی دارد، می‌توان آن را از زندگی شخصی‌ شروع کرد. اگر زن و شوهر در زندگی شخصی‌ راست و درست رفتار نکند، قطعا کل زندگی‌ فرو می‌پاشد.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .