تبیان، دستیار زندگی

دنیای مادر دختری‌تان را شیرین‌تر کنید

نقش مادر در تربیت فرزند دختر بسیار تاثیرگذار است چون دختران بیشترین شباهت را به مادران خود دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 تربیت فرزند دختر - مادران - دنیای مادر دختری‌
نویسنده : مارال مرادی | روزنامه ‌نگار
تربیت‌فرزند دختر بسیار حساس است و به توجه و دقت نیاز دارد. دختران بسیار به رفتار والدین، به خصوص مادر خود حساس هستند. نقش مادر در تربیت فرزند دختر بسیار تاثیرگذار است چون دختران بیشترین شباهت را به مادران خود دارند. در این مطلب نکات رفتاری مادر با فرزند دختر را بررسی می‌کنیم.

در انتخاب لباس و اسباب‌بازی دخترتان حساس باشید

دختران تا حد زیادی به آن چه که می‌پوشند و وسیله‌ای که با آن بازی می‌کنند اهمیت می‌دهند؛ در انتخاب لباس برای فرزند خود به عنوان یک مادر دقت و سعی کنید همیشه اسباب‌بازی‌های دخترانه بسیاری را برای توسعه بخشیدن به بخش خلاقیت مغزی کودک دختر خود تهیه کنید؛ زیرا این بخش از زندگی کودک بیشتر در اختیار و تحت نظر مادر است تا پدر. نقش مادر در تربیت فرزند دختر می‌تواند یک نقش بسیار مثبت و الگوساز باشد.

او را درگیر مُد نکنید

هرگز دختر خود را به استفاده از لوازم‌آرایش ترغیب نکنید و هیچ وقت هم نباید او را به سمت استانداردهای زیبایی مُد روز بکشانید چون این قواعد به شدت محدود و غیرواقع‌بینانه هستند و باعث می‌شوند کودک درگیر نگرانی‌هایی درباره ظاهرش شود که تناسبی با سن او ندارد.

هرگز دختر خود را به استفاده از لوازم‌آرایش ترغیب نکنید



او را به هر مهمانی نبرید

دخترتان را از مهمانی‌های خاص و سالن‌های آرایش زنانه دور نگه‌دارید. برندهای تجاری مختلف همیشه سعی می‌کنند که زنان را به خودشان وابسته نگه دارند.


از خودتان بدگویی نکنید

اگر شما تصویر بدی از بدن خودتان در ذهن داشته باشید، فرزندتان هم به احتمال زیاد همین رفتار را انتخاب می‌کند. بنابراین هیچ‌وقت از بدن خودتان در مقابل کودکان بدگویی نکنید و پیش از همه به شخصیت و بدن خودتان احترام بگذارید. در واقع هیچ چیزی بدتر از این برای یک دختر نوجوان وجود ندارد که مادرش دایم جلوی آینه بایستد و از بدن خودش بدگویی کند. تصویر ذهنی شما از بدن‌تان در جایگاه مادر، روی فرزندتان به شدت تاثیر می‌گذارد.

منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .