تبیان، دستیار زندگی

با شوهرم خیلی پرخاشگری می کنم چون باردار نمی‌شوم

خانمی 29 ساله هستم. بعد از این‌که متوجه شدم باردار نمی‌شوم، خیلی عصبی شدم. از آن زمان، به خصوص با شوهرم خیلی پرخاشگرم. وقتی عصبانی‌ام می‌کند، سرش داد می‌زنم و حتی یک بار به سمتش رفتم و می‌خواستم او را بزنم! حوصله انجام کارهای خانه را هم ندارم. می‌خواهم درست شوم ولی نمی‌توانم. چه کنم؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زوجین - پرخاشگری  - ناباروری -  زندگی مشترک
نویسنده : فریبا البرز | کارشناس‌ارشد مشاوره‌خانواده
بدون شک فرزنددار شدن زوجین نقش مهمی در شادی زندگی مشترک آن‌ها دارد و باید بپذیریم که ناباروری می‌تواند استرس زیادی به زندگی زن و شوهر وارد کند. همچنین می‌تواند باعث اختلال در کیفیت زندگی زناشویی، کاهش صمیمیت، ترس از به پایان رسیدن رابطه، درماندگی، افسردگی، عصبانیت، احساس حقارت و کاهش عزت‌نفس و اضطراب و ... شود. متاسفانه باید اذعان داشت ناباروری تاثیرات جدی و مهمی در زندگی زوجینی که بچه‌دار شدن را دوست داشته‌اند، می‌گذارد و ابدا قابل انکار نیست. با این حال، ای کاش گفته بودید که چند سال است که ازدواج کرده اید و چه مدت است که برای درمان اقدام کرده‌اید. در ادامه توصیه هایی به شما دارم تا شرایط‌تان را بهتر کنید.


بهتر است امیدوار باشید

با غصه خوردن و افسردگی فقط سطح استرس خود را بالا می برید. همین استرس به گفته پزشکان مهم‌ترین دلیل باردارنشدن است. شما هنوز جوان هستید و فرصت مناسب را از دست نداده‌اید. به خاطر داشته باشید که علم پزشکی برای درمان مثل سابق نیست و کشور ایران در زمینه درمان ناباروری بسیار عالی فعالیت دارد. با آرامش و زیر نظر متخصصان می‌توانید درمان خود را از سر بگیرید.


به خود احساس گناه ندهید

گناه کار بودن زمانی معنا دارد که با انتخاب خودتان کاری کرده‌اید. ناباروری نه انتخاب شما بوده و نه شما تقصیری داشته‌‌اید. تعداد زیادی از افراد درگیر این مسئله هستند. ریشه یک سری از رفتارهای پرخاشگرانه شما، همین احساس گناه است که باید با آن کنار بیایید.

استرس به گفته پزشکان مهم‌ترین دلیل باردارنشدن است. با غصه خوردن و افسردگی فقط سطح استرس  بالا می رود



به شوهرتان از نگرانی‌هایتان بگویید

به جای پرخاشگری با شوهرتان، رابطه عاطفی‌تان را ارتقا دهید. بیشتر با هم بخندید و وقت بگذرانید. تفریح و با هم بودن می‌تواند فشار روانی را بکاهد. با همسرتان در آرامش صحبت کنید و از دلواپسی‌ها و نگرانی‌های خود بگویید.


به علایق‌تان بپردازید

سراغ علاقه و هدف‌تان در زندگی بروید. یادتان بیاید که همه راه‌ها به فرزند ختم نمی‌شود. آیا تنها هدف‌تان از ازدواج فرزندآوری بوده است؟ شما صاحب آرمان‌ها و ایده‌آل‌های بزرگی بوده‌اید که پیش از ازدواج در حسرت آن‌ها بودید حالا زمان مناسبی برای رسیدن به اهداف بزرگ زندگی است. با نشان دادن ترس و عزت نفس پایین فقط ارزش و اعتبار خود را به عنوان یک انسان پایین می‌آورید و نتیجه مثبتی عایدتان نمی‌شود. همچنین می‌توانید برای بهبود خود از یک روان‌شناس کمک بگیرید.
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .