تبیان، دستیار زندگی
هان شد تیم ملی فوتبال جوانان برزیل درمرحله نهایی چهاردهمین دوره مسابقات جام جهانی جوانان 2003 در امارت با پیروزی یك برصفر بر اسپانیا قهرمان این دوره از مسابقات شد. دراین دیدار كه جمعه شب در ابوظبی برگزار شد، جوانان برزیل با گ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برزیل قهرمان جوانان جهان شد

تیم ملی فوتبال جوانان برزیل درمرحله نهایی چهاردهمین دوره مسابقات جام جهانی جوانان 2003 در امارت با پیروزی یك برصفر بر اسپانیا قهرمان این دوره از مسابقات شد. دراین دیدار كه جمعه شب در ابوظبی برگزار شد، جوانان برزیل با گل دقیقه 86 فرناندینهو تیم جوانان اسپانیا را شكست داد. حدود 75 دقیقه 10 نفره بازی كرد. همچنین بدنبال برخورد  فرماندینهو،  این بازی بایك بازیكن اسپانیایی داور او را با كارت قرمز جریمه كرد واو نیز در دقیقه 90 از بازی اخراج شد. در نیمه دوم داور چهار دقیقه وقت اضافه گرفت كه تا پایان تیم اسپانیا نتیجه ای نگرفت. به این ترتیب برزیل قهرمانان این دوره و عنوان نخست بازیها را كسب كرد اسپانیا دوم شد و كلمبیا  در رده سوم جای گرفت. بازی ماقبل نهایی این رقابتها با برتری دو بریك كلمبیا مقابل آرژانتین به پایان رسید.

مذاكره با چلسی

پیشنهادی وسوسه كننده چلسی، دیوید ترزه گه مهاجم یوونتوس را به فكر پیوستن به این تیم انداخت.

ترزه گه دراین باره گفت : " برای من همیشه شناختن باشگاه های بزرگی نظیر چلسی كه چنین مالك جاه طلبی دارد، جالب است. تنها می توانم بگویم، آنها به طور غیرمستقیم با من تماس گرفته اند. اكنون توپ درمیدان یوونتوس است و سران این باشگاه باید تصمیم بگیرند.

می دانم ادامه مذاكرات برای تمدید قرار داد دشوار است. اگر احساس كنم كه آنها دیگر علاقه ای به حضور من درتورین ندارند، آن گاه راه های دیگری را جستجو خواهم كرد. نمی دانم یووه در مورد من چه فكری می كند. اما من می خواهم تكلیف خود را تا پیش از شروع رقابت های یور و 2004 روشن كنم."

ترزه گه یكی از بهترین مهاجمان اروپاست، او 28 گل با پیراهن تیم ملی فرانسه و 73 گل برای یوونتوس به ثمر رسانده است.

كاپلو: امرسون می ماند

فابیو كاپلو، سرمربی موفق رم اعلام كرد كه امرسون این فصل پایتخت را ترك نمی كند.

كاپلو پس از شایعات به وجود آمده درمورد امرسون گفت: " بازیكن برزیلی  ما تنها به سوالاتی كه از او شده بود، پاسخ داد. امرسون تا پایان این فصل رم را ترك نمی كند. در عین حال امیدوارم سال آینده نیز او را با پیراهن گیالو روسی ببینم ."

این هفته رم برای تثبیت صدرنشینی خود در سریA به مصاف امپولی می رود، كاپلو نمی خواهد  گروهش، صدرجدول را به رقبای میلانی وا گذار كند:" دیداردشواری را برابر امپولی پیش رو داریم . آنها در ضد حملات تیم خطرناكی هستند. همچنین فراموش نكنید كه ما به تازگی ازنبرد نفس گیر جام حذفی درسیسیل باز گشته ایم. تنها موضوع مهم برای رم حفظ شرایطی فعلی است . امیدوارم این هفته نیز نتایج خود را تكرار كنیم، می خواهم رم در آغاز سال نو و تعطیلات كریسمس در صدر جدول بماند!"

ریوالدو در اسپانیول

ریوالدو با اسپانیول به توافق رسید.

مهره ی كنار گذاشته شده ی میلان با تیم دوم منطقه ی كاتالان برای تیم فصل دوم رقابت های لالیگا به توافق رسید.

به گزارش ایسنا، ارزش قرار داد ریوالدو 600 هزار پوند خواهد بود. ستاره ی پیشین بارسلونا رقیب همشهری اسپانیول، پیشنهادات دیگری از میدلزبورو، سائوپائولو و چند باشگاه قطری داشت، اما اسپانیول انتخاب نهایی این بازیكن بود. ریوالدو پس از تعطیلات كریسمس به گروه بحران زده لوییس فرناندز منتقل می شود، هدف نخست اسپانیول این فصل، بقادر لالیگاست. به جزریوالدو، سیریل رول، مدافع لانس و یك مهاجم دیگر در بازار نقل و انتقالات ژانویه به اسپانیول سفر خواهند كرد. بازگشت ریوالدو به اسپانیا و كاتالان برای هواداران بارسلونا عجیب و غیر منتظره بود.