تبیان، دستیار زندگی

کجا آپارتمان بخریم که به پاتوق های فرهنگی نزدیک باشیم؟

اگر اهل هنر و فرهنگ باشید، طبیعتا علاقمندید که دسترسی راحت‌تری به مکان‌های فرهنگی و هنری داشته باشید. چه بهتر که این مکان در نزدیکی محل زندگی آدم باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 کجا آپارتمان بخریم که به پاتوق های فرهنگی نزدیک باشیم؟

کافه‌ها و مراکز فرهنگی برای بسیاری از مردم این روزها تبدیل به مکان‌های خاطره‌انگیزی شده‌اند. اگر اهل هنر و فرهنگ باشید، طبیعتا علاقمندید که دسترسی راحت‌تری به مکان‌های فرهنگی و هنری داشته باشید. تصورش را بکنید بعد از یک روز شلوغ کاری می‌خواهید خود را به مکانی برسانید که جز آرامش و حس خوب چیز دیگری نداشته باشد. چه بهتر که این مکان در نزدیکی محل زندگی آدم باشد. اگر شما هم از آن دسته افراد هنردوست هستید و می‌خواهید در نزدیکی مراکز فرهنگی زندگی کنید، این مطلب به دردتان می‌خورد.

 خانه هنرمندان

خیابان ایرانشهر برای بسیاری از مردم تهران، آشنا و خاطره‌انگیز است. کافه‌های متنوع و بوستان‌های تفریحی در این محله حال‌وهوای خوبی را ایجاد کرده‌اند. اما آنچه بیش از پیش ایرانشهر را در بین اذهان هنردوستان عزیز می‌کند،‌ خانهٔ هنرمندان است. اگر عصرها سری به بوستان خانه هنرمندان بزنید،‌ شلوغ بودن پارک ایرانشهر و خانهٔ هنرمندان به خوبی به چشم می‌آید. برخی از مردم از نقاط مختلف تهران به این منطقه می‌روند و برخی دیگر سعی می‌کنند در نزدیکی این مرکز فرهنگی ساکن شوند. اگر بخواهید در حوالی خانهٔ هنرمندان خانه بخرید، باید در خیابان‌های سپهبد قرنی،‌ ایرانشهر،‌ خردمند جنوبی و به طور کلی در کریمخان اقدام به خرید یا اجارهٔ خانه کنید.

پردیس سینمایی کوروش

خرید آپارتمان در تهران  برای هرکس با ویژگی‌های متفاوتی رخ می‌دهد. چرا که برخی دوست دارند دسترسی راحت‌تری به وسایل نقلیه داشته باشند و برخی دیگر امکانات رفاهی و تفریحی را جزو ملاک‌های اصلی خود می‌دانند. چه بهتر می‌شود که در محله‌ای خرید خانه صورت بگیرد که علاوه بر دسترسی مناسب به وسایل نقلیه، آن منطقه از امکانات رفاهی خوبی نیز برخوردار باشد. پردیس‌های سینمایی به طور کلی منبعی از امکانات تفریحی و رفاهی محسوب می‌شوند. پردیس سینمایی کوروش بین اهالی فرهنگ‌دوست بسیار شناخته شده است. پردیس سینمایی کوروش در نزدیکی باغ فیض و بزرگراه ستاری قرار دارد. برای دسترسی راحت‌تر به این مجموعهٔ سینمایی، می‌توان در حوالی خیابان پیامبر،‌ باغ فیض و بزرگراه ستاری و حکیم ساکن شد. این منطقه علاوه بر قرار گرفتن در حوالی پردیس سینمایی، از دسترسی خوبی به وسایل نقلیه عمومی هم برخوردار است.

شهر کتاب مرکزی

محیط‌های کتابفروشی علاوه بر ایجاد حس خوب و آرامش برای کتاب دوستان، سرشار از هیجان است. شهر کتاب‌ها در سطح شهر توانسته‌اند محصولات متنوعی را در خود جای دهند. به طوری که به هر بخش از آن که سر بزنید، دری به روی شما گشوده خواهد شد. دسترسی به شهرکتاب‌ها برای بسیاری از افراد کتاب دوست، بسیار حیاتی است. از این رو عده‌ای علاقه دارند در نزدیکی شهر کتاب مرکزی که مجموعهٔ کامل‌تری از محصولات را دارد، ساکن شوند. خیابان‌های شهید مطهری، شریعتی و معلم برای خرید آپارتمان در نزدیکی شهر کتاب مناسب هستند.

باغ فردوس و موزه سینما

اگر سری به عمارت باغ فردوس در نزدیکی تجریش زده باشید، به خوبی می‌توانید حال و هوای تاریخی و هنری آن را دریابید. عمارتی تاریخی منسوب به دوران قاجار، که اکنون تبدیل به مکانی فرهنگی و هنری شده است. در قسمت پایینی این عمارت، سینمایی کوچک قرار دارد که فیلم‌های کوتاه غالبا در آن به نمایش در می‌آید. در قسمت فوقانی عمارت، موزه سینما قرار دارد. انواع دوربین‌ها و لوازم مربوط به سینماتوگرافی در این قسمت گذاشته شده است. بسیاری از این لوازم قدیمی و ارزشمند هستند. موزه‌ای کوچک که محل رجوع بسیاری از هنردوستان است. بسیاری از اهالی هنر برای دسترسی به محیط آرامش‌بخش و الهام‌بخش اینجا، تصمیم به سکونت در این منطقه می‌گیرند. از آنجایی که عمارت باغ فردوس در نزدیکی تجریش قرار دارد، خیابان‌های تجریش، زعفرانیه، ولنجک، پارک‌وی و حوالی خیابان ولیعصر مناسب برای زندگی در این محدوده خواهند بود.

باغ فردوس و موزه سینما

فرهنگسرای خاوران

اگر ساکن شرق تهران باشید و در عین حال علاقمند به هنر و فرهنگ، این امکان وجود دارد که در حوالی یکی از بهترین فرهنگسراهای پایتخت ساکن شوید. فرهنگسرای خاوران ترکیبی از کلاس‌های آموزشی، بازارچه فصلی،‌ آمفی تئاتر، کتابخانه،‌ نگارخانه،‌ خانه کودک و زمین فوتبال را دارد. اگر در حوالی این فرهنگسرا ساکن باشید،‌ اوقات فراغت خود را به بهترین شکل می‌توانید در این مجموعهٔ فرهنگی سپری کنید. فرهنگسرای خاوران در شرق تهران و در نزدیکی خیابان خاوران، بلوار سجادیان،‌ بلوار نبرد و بزرگراه امام علی قرار دارد.
 کلام آخر
بسیاری از علاقمندان به هنر و فرهنگ‌ علاقه دارند در محیط‌هایی که حس و حال فرهنگی دارند،‌ ساکن شوند. مراکز فرهنگی بسیاری در تهران هستند که طرفداران خاص خود را دارند. از این رو بسیاری از مردم علاقه دارند در حوالی این مراکز فرهنگی ساکن شوند. خانهٔ هنرمندان، عمارت باغ فردوس، فرهنگسرای خاوران و شهر کتاب مرکزی از جمله مراکزی هستند که مورد توجه بسیاری از مردم قرار دارند.