تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه باچانگای گوشت

باچانگای گوشت، نوعی غذای ترکیه ای به صورت فست فود و ساندویچ می باشد که طعم بی نظیری دارد و به راحتی می توانید آن را در منزل درست کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
باچانگای گوشت
باچانگای گوشت ؛ یکی از غذاهای محبوب مردم ترکیه  است که با نان پیچیده می شود و طعم بسیار لذیذی دارد. این غذا با پنیر کاشر و تکه های گوشت خشک شده درست می شود اما ممکن است این مواد در بازار وجود نداشته باشد ، بهتر است به جای گوشت خشک، از گوشت چرخ کرده و یا تکه های گوشت  و به جای پنیرکاشر، از هر نوع پنیر چرب یا پنیر پارمسان استفاده کنید. باچانگای گوشت است که جزو اصلی سفره های هفتگی مردم ترکیه است.

مواد باچانگای گوشت داخل خمیر یوفکا پیچیده میشود و از این لحاظ شبیه پای اسفناج و پنیر است. بعضی از این خمیرها به شکل ورقه های مستطیلی بزرگ هستند که برای باچانگا باید آنها را به شکل مثلث برش بزنید، اما اگر خمیر مثلثی شکل تهیه کنید، قطعا کار راحت تر میشود.
در ادامه طرز تهیه این غذای ترکی را بیان می کنیم:

مواد لازم برای باچانگای گوشت:

 خمیر یوفکا مثلثی 6 ورق
گوشت چرخ کرده 200 گرم
 پنیر کاشار 200 گرم
فلفل دلمه ای قرمز 1 عدد
تخم مرغ 1 عدد
شیر 1/4 پیمانه
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن برای سرخ کردن به مقدار لازم
پیاز 1 عدد

طرز تهیه:برای تهیه این غذا ابتدا مواد میانی خمیر را آماده کنید. برای این کار مقداری روغن در تابه بریزید، پیاز را نگینی خرد کنید و در روغن داغ بریزید، هنگامی که پیاز سبک شد گوشت را اضافه کنید و کامل هم بزنید تا گلوله نشود. زمان بدهید تا گوشت با پیاز کاملا ترکیب شود و تفت بخورد.

 در این فاصله فلفل دلمه ای را نگینی خرد و به تابه اضافه کنید، پنج دقیقه دیگر زمان بدهید تا فلفل دلمه ای نیز نرم شود؛ در نهایت نمک وفلفل بزنید و زمانی که تمام مواد ترکیب شدند شعله را خاموش کنید. مواد میانی باچانگای گوشت را کنار بگذارید تا خنک شوند.

 این غذا با پنیر کاشر و تکه های گوشت خشک شده درست می شود اما ممکن است این مواد در بازار وجود نداشته باشد،بهتر است به جای گوشت خشک، از گوشت چرخ کرده و یا تکه های گوشت و به جای پنیرکاشر، از هر نوع پنیر چرب یا پنیر پارمسان استفاده کنید. باچانگای گوشت است که جزو اصلی سفره های هفتگی مردم ترکیه است.


 در مرحله ی بعدی باچانگای گوشت را با خمیر یوفکا بپیچید . برای این کار تخم مرغ و شیر را با هم مخلوط کنید و با چنگال خوب بزنید تا از حالت لختگی خارج شود. برس آشپزی را هم آماده کنید، زیرا باید این مایع را داخل و روی باچانگا بکشید.

سپس خمیر یوفکا را روی یک سطح صاف قرار دهید به طوریکه راس خمیر به طرف خودتان باشد. ابتدا با استفاده از برس تمام سطح خمیر را با مخلوط شیر و تخم مرغ آغشته کنید، سپس یک لایه پنیر رنده به شکل مستطیل وسط خمیر قرار دهید؛ به طوری که از رأس و لبه های گرد خمیر چند سانتی متر فاصله داشته باشد.

در ادامه مخلوط گوشت و فلفل دلمه ای را روی پنیر قرار دهید،  لبه گرد خمیر را به سمت داخل و روی مواد تا بزنید، سپس کناره ها را برگردانید تا به مواد برسید، در نهایت نیز قسمت بالایی را تا بزنید. روی خمیر را نیز با شیر و تخم مرغ کامل بپوشانید. این کار را برای بقیه ی خمیرها  انجام دهید. در یک تابه به مقدار کافی روغن بریزید و باچانگای گوشت را در آن سرخ کنید تا دو طرف خمیر قهوه ای شود. برای هر باچانگا دو دقیقه کافی است پس به هیچ عنوان از آن غفلت نکنید. بعد از اینکه سرخ شد ،غذا آماده است و می توانید با سس دلخواه میل کنید. باچانگا باید داغ سرو شود.

نکته: به جای سرخ کردن می توانید باچانگای گوشت را به مدت 10 دقیقه در فر، دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .