تبیان، دستیار زندگی

اگر در کارم گره بیفتد، گریه‌ام می‌گیرد

دختری 19 ساله هستم و نمی‌دانم چرا وقتی یک کاری آن طور که می‌خواهم پیش نمی‌رود، آن‌ قدر عصبانی می‌شوم که حتی گریه‌ام می‌گیرد. کلا تحمل شکست و گره افتادن در کارم را ندارم. چرا این‌ طوری شدم؟ چه کنم؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کاهش اعتماد به نفس - مهارت کنترل خشم - عصبانیت و پرخاشگری -
نویسنده : مهسا جعفری‌ نسب | کارشناس ‌ارشد روان ‌شناسی
با سلام و احترام خدمت شما مخاطب ‌گرامی. درباره مسئله مطرح‌ شده توسط شما و دلایل آن، موضوعات مختلفی می‌توانند دخیل باشند از جمله: کاهش اعتماد به نفس، میزان آستانه تحمل در برابر مشکلات و کنترل خشم که به صورت خلاصه در ادامه به آن‌ها می‌پردازم و چند توصیه به شما خواهم داشت.


اعتماد به‌ نفس‌ تان را نابود نکنید

اعتماد به نفس موضوع بسیار مهمی برای هر فرد به شمار می‌آید و در تعریف آن به صورت خلاصه می‌توان گفت اعتماد به خود و توانایی ‌های خود و پذیرش تمامی نقاط قوت و ضعف. اما اگر فردی مثل شما بر اساس مطالبی که در پیامک ‌تان گفتید، نتواند روی اعتماد به نفس خود کار کند و درباره کوچک‌ترین موضوعات و مسائل پیش آمده خودش را سرزنش کند و هیچ‌ گاه انتظار موفقیت و امید را در خود نبیند و همیشه به دنبال مقایسه خود با دیگران باشد دچار کاهش یا فقدان اعتماد ‌به‌ نفس می‌ شود و به مرور امید و انگیزه را در خود از بین می‌برد و با جزئی ترین موضوعی به هم می‌ریزد.

مهارت کنترل خشم که یکی از مهارت‌ های مهم در زندگی هر فردی به حساب می‌آید، در موقعیت ‌های مختلف زندگی می‌تواند به عنوان یک ناجی در شرایط بحران برای فرد به حساب آید



عصبانی‌ شدن ‌تان به دلیل آستانه تحمل پایین‌ تان است

آستانه تحمل افراد می‌تواند از فردی به فرد دیگر کاملا متفاوت باشد و هر فردی واکنش متفاوتی به موضوعات پیرامونش و مشکلاتی دارد که برایش پیش می‌آید. حال اگر فردی آستانه تحمل پایینی داشته باشد، در برابر کوچک‌ترین مشکلات هم نمی‌تواند به حل موضوعات بپردازد و از مسائل کوچک غولی برای خودش می سازد و موفق نشدن در هر کاری را به منزله شکستی بزرگ می‌بیند. او کم کم راه‌های رسیدن به موفقیت و حل مسئله را به روی خودش می‌بندد و تبدیل به فردی عصبی و پرخاشگر می‌شود. پس بهتر است برای افزایش آستانه‌ تحمل به آموختن مهارت‌های زندگی و تمرین ‌های زیاد در این موقعیت‌ها بپردازید.

فرمان زندگی ‌تان را به دست بگیرید

مهارت کنترل خشم که یکی از مهارت‌ های مهم در زندگی هر فردی به حساب می‌آید، در موقعیت ‌های مختلف زندگی می‌تواند به عنوان یک ناجی در شرایط بحران برای فرد به حساب آید. شما باید با یادگیری این مهارت، فرمان کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید. در ضمن با توجه به نکات مطرح شده، نیاز است تا دلایل هرکدام از این رفتارها در شما با کمک متخصصان حوزه روان‌شناسی بررسی شود تا به راهکار مناسب و منطقی دست پیدا کنید.
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .