تبیان، دستیار زندگی

4 پیشنهاد به مادرانی که فرزند پسر دارند

قطعا تربیت فرزند با توجه به نوع جنسیت کودک شما کمی متفاوت خواهد بود. تربیت یک مرد مهربان، بامسئولیت و وظیفه‌شناس و تحویل آن به جامعه آرزوی هر مادری است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تربیت فرزند - فرزند پسر -
تربیت فرزند از آن مسئولیت‌های بزرگی است که هر مادری در طول زندگی‌اش انجام خواهد داد. قطعا تربیت فرزند با توجه به نوع جنسیت کودک شما کمی متفاوت خواهد بود. تربیت یک مرد مهربان، بامسئولیت و وظیفه‌شناس و تحویل آن به جامعه آرزوی هر مادری است. در ادامه چند نکته برای تربیت فرزند پسر به شما خواهیم گفت.

ایجاد حس‌همدلی در فرزند

همدلی توانایی درک احساسات دیگران است. به نظر می رسد که امروزه دیگر هیچ‌فردی حاضر به گوش دادن یا تلاش برای درک دیدگاه دیگران نیست. طبق گفته دکتر لورا مارکهام در کتاب «پدر و مادر صلح‌آمیز، بچه‌های خوشبخت» شما زمانی می‌توانید همدلی را به پسران خود بیاموزید که خودتان با همسرتان درک‌متقابل از این احساس داشته باشید. علاوه بر این همدلی شما به آن‌ها کمک می‌کند، تا بتوانند احساسات خود را مدیریت کنند و در ایجاد همدلی با دیگران هم راهگشا خواهد بود.

بسیار مهم است که ما از سنین پایین به پسران خود احترام به زنان را بیاموزیم. به فرزند پسرتان نشان دهید که نه فقط به عنوان مادرشان بلکه به عنوان یک زن دارای جایگاه برابر و هم سطح با مردان هستید



همراهی برای ابراز احساسات

چند بار همه ما عبارت «پسرها گریه نمی‌کنند» را شنیده‌ایم. در حقیقت شما با گفتن این جمله به فرزند خود به‌صورت ناخودآگاه، می‌گویید که نباید احساساتش را بیان کند.

پسرها تمام احساسات دختران را تجربه می‌کنند. دکتر مارکهام معتقد است شما با پذیرش احساسات پسرتان، به او این اطمینان را می‌دهید که بروز آن شرم‌آور نیست و نباید برای نشان دادن احساسش خجالت بکشد. مردان می‌توانند قوی باشند و احساسات خود را هم نشان دهند.

یاد دادن شکرگزاری و بخشش 

شکرگزاری و بخشش جزئی از فرهنگ ملی و دینی ماست و در حقیقت با دین و مذهب ما هم گره خورده است. همه ما از بچگی در مدرسه و خانواده آموخته‌ایم که باید شکرگزار خداوند باشیم و بخشی از داشته‌های‌مان را ببخشیم. در تربیت فرزند پسر این موضوع از آن نظر حائز اهمیت است که فرزندان ما به عنوان پدرهای آینده باید با این فرهنگ بیشتر آشنا باشند.


 احترام به زنان

بسیار مهم است که ما از سنین پایین به پسران خود احترام به زنان را بیاموزیم. به آن‌ها نشان دهید که نه فقط به عنوان مادرشان بلکه به عنوان یک زن دارای جایگاه برابر و هم سطح با مردان هستید. رفتار همسرتان با شما هم در این مسیر مهم است. همچنین شما می‌توانید برای او داستان زنان قدرتمند دنیا را تعریف کنید و از جایگاه زنان بزرگ در تاریخ حرف بزنید تا نگاه درست‌تری به زنان داشته باشد.
منبع: زندگی سلام
نویسنده: مهسا کسنوی 
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .