تبیان، دستیار زندگی

چند ترفند برای اینکه در فصل گرما خنک شوید

سعی کنید در فصل گرما آب بیشتری بنوشید تا دمای بدن‌تان تنظیم شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فصل گرما - خنک شدن - تعریق بدن - خشکی پوست-
نویسنده : مهسا کسنوی | روزنامه نگار
همان‌طور که می‌دانید در سنین نوجوانی به‌دلیل تغییرات در هورمون‌ها، میزان تعریق بیشتر هم می‌شود اما برای خنک شدن در فصل تابستان چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

آب بنوشید

با عرق کردن، آب بدن‌تان را از دست می‌دهید و درنتیجه کاهش آب ممکن است دچار خشکی پوست و گرمازدگی شوید. سعی کنید در فصل گرما آب بیشتری بنوشید تا دمای بدن‌تان تنظیم شود. می‌توانید تخم شربتی یا تکه‌های میوه را در آب بریزید و با این کار مدت زمان بیشتری آب را در بدن خود نگه دارید.

در فصل گرما از خوردن غذاهای شامل ادویه‌ها مثل دارچین، فلفل، پودر سیر و زنجبیل که باعث بالا رفتن دمای بدن می شوند پرهیز و غذاهای ساده، بخارپز و آب‌پز را جایگزین سرخ‌کردنی‌ها کنید



دوش بگیرید

دوش گرفتن غیر از تمیزی، کمک می‌کند دمای بدن‌تان پایین بیاید. سعی کنید در طول روز حتما با آب ولرم یا خنک دوش بگیرید و دمای بدن خود را تنظیم کنید. البته یادتان باشد مدت‌زمان کوتاهی در حمام بمانید و خیلی از شامپو و صابون استفاده نکنید که در مصرف آب زیاده‌روی نشود.

مصرف ادویه را کاهش دهید

ادویه‌هایی مثل دارچین، فلفل، پودر سیر و زنجبیل باعث بالا رفتن دمای بدن می‌شود، پس در فصل گرما از خوردن غذاهایی شامل این ادویه‌ها پرهیز و غذاهای ساده، بخارپز و آب‌پز را جایگزین سرخ‌کردنی‌ها کنید و در نهایت مطلب امروز صفحه سلامت درباره پیشگیری از گرمازدگی را بخوانید. 
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .