تبیان، دستیار زندگی

چگونه با بادمجان یک غذای گیاهی خوشمزه درست کنیم؟

بادمجان،گیاهی خوراکی که طعم بسیار دلپذیری دارد و می توان با آن غذاهای خوشمزه ای مانند خوراک بادمجان مراکشی تهیه کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خوراک بادمجان مراکشی
زمانی که به کشورهای دیگر سفر می کنید ، متوجه می شوید که هر یک از آنها به روش خاصی ،از بادمجان استفاده می کنند و آن را با مواد مختلف ترکیب می کند. بادمجان مراکشی ؛یکی از غذاهای دلچسبی است که می توانید آن را هم با نان و روی برنج بریزید و مورد استفاده قرار دهید.

 در این غذا مخلوطی از  ادویه های مراکشی مانند دارچین، زیره، زنجبیل، فلفل قرمز، زعفران و زردچوبه، هل ، جوز هندی استفاده می شود. خوراک بادمجان مراکشی ، خوراکی کاملا گیاهی است که در آن از ادویه‌جات خوش‌عطر و طعم استفاده شده است.

 در ادامه طرز تهیه این غذای گیاهی خوشمزه مراکشی را برایتان می گوییم:
مواد لازم برای تهیه خوراک بادمجان مراکشی:
بادمجان متوسط دو عدد
روغن زیتون یا روغن نارگیل دو قاشق غذاخوری
نمک یک قاشق چای‌خوری
پیاز بزرگ یک عدد
سیر (خرد شده) سه حبه
زیره یک قاشق غذاخوری
پاپریکا دودی یک قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی برشته شده 400 گرم
آب یا آب سبزیجات نصف فنجان
نخود پخته شده یک فنجان
شربت افرا یا شکر قهوه‌ای یک قاشق غذاخوری
سس فلفل قرمز دو قاشق غذاخوری
جعفری تازه به مقدار دلخواه
برنج سفید یا برنج قهوه‌ای یا کینوا به مقدار لازم
لیمو تازه یک عدد
طرز تهیه:برای تهیه این خوراک گیاهی خوشمزه ابتدا گوجه‌ها را برشته کنید. برای این کار ابتدا گوجه‌ها را بشویید و به صورت حبه‌ای خرد کنید و آن‌ها را با مقداری آب بگذارید تا بپزند. سپس آن‌ها را با کمی رب گوجه فرنگی و روغن تفت دهید.

 در مرحله ی بعد سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و بادمجان‌های خرد شده را روی سینی بریزید. مقداری نمک و روغن زیتون روی آن‌ها بپاشید و سینی را به مدت 30 تا 35 دقیقه داخل فر قرار دهید. بعد از گذشت 20 دقیقه سینی را از فر بیرون بیاورید و کمی بادمجان‌ها را هم بزنید و دوباره سینی را داخل فر قرار دهید تا برای 10 دقیقه دیگر بادمجان‌ها کبابی شوند.

در این مرحله پیاز را پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای برش بزنید و حلقه‌های پیاز را از وسط برش بزنید. داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا روغن حسابی داغ شود. پیاز را حدود چهار تا پنج دقیقه داخل روغن تفت دهید و مرتبا هم بزنید تا نرم شود.

 

در این غذا مخلوطی از ادویه های مراکشی مانند دارچین، زیره، زنجبیل، فلفل قرمز، زعفران و زردچوبه، هل ، جوز هندی استفاده می شود. خوراک بادمجان مراکشی ، خوراکی کاملا گیاهی است که در آن از ادویه‌جات خوش‌عطر و طعم استفاده شده است.

سپس سیر، زیره و فلفل قرمز را اضافه کنید و مواد را هم بزنید و یک دقیقه با هم تفت دهید. سپس گوجه فرنگی تفت داده شده با رب و روغن را به مواد اضافه کنید و بلافاصله آب یا آبغوره را اضافه کنید. در قابلمه را ببندید تا مواد با هم جوش بخورند. حدود چهار دقیقه زمان برای جوش خوردن مواد کافی است.

سپس بعد از چند دقیقه نخود پخته شده، شربت افرا و سس فلفل تند را اضافه کنید. مواد را هم بزنید و دوباره در قابلمه را بگذارید و حرارت را ملایم کنید. بادمجان بو داده شده را هم به قابلمه اضافه کنید و دوباره در قابلمه را ببندید. بگذارید تا مواد برای چند دقیقه دیگر روی حرارت بمانند و طعم‌ها خوب به خورد هم روند.

نکته: به جای نخود می‌توانید از لپه هم استفاده کنید.

 سپس ادویه های مخصوص را به این خوراک گیاهی اضافه کنید و اگر دوست داشتید و لازم بود به آن چاشنی های بیشتری اضافه کنید.سپس خوراک را از روی حرارت بردارید و آن را با برنج کته یا برنج قهوه‌ای در کنار لیمو و مقداری گشنیز تازه سرو کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .