تبیان، دستیار زندگی

10 کلید طلایی برای ارتباط بهتر با خانواده شوهر

داشتن ارتباط صحیح با خانواده شوهر، احترام گذاشتن و ... همه در داشتن زندگی مشترک آرام نقش مهمی دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 ارتباط صحیح با خانواده شوهر
نویسنده : مارال مرادی | روزنامه‌نگار
نکاتی که در ادامه می‌خواهیم برای شما بگوییم هم برای تازه عروس‌ها لازم است و هم برای خانم‌هایی که مدتی از زندگی مشترک آن‌ها می‌گذرد. با دانستن این اطلاعات و پیاده کردن آن‌ها در زندگی‌مشترک نتیجه دلنشینی خواهید گرفت. بنابراین همراه ما باشید.

1- به خانواده شوهر به اندازه خانواده خودتان احترام بگذارید.
2- با خانواده شوهر همان‌طور رفتار کنید که با خانواده خودتان رفتار می‌کنید و دوست دارید شوهرتان با خانواده شما رفتار کند.
3- بهتر است خانواده‌ها در زندگی شما دخالت نکنند. در صورتی که خانواده‌ها قصد راهنمایی داشته باشند، فقط از تجربه‌های آن‌ها استفاده کنید و تصمیم نهایی را با مشورت همسر بگیرید.
4- در صورت اختلاف با خانواده شوهر، از در میان گذاشتن موضوع حتی با نزدیک ترین خویشاوندان خود هم پرهیز کنید، چون این‌کار باعث گسترش دامنه اختلاف می‌شود.
5- از چشم و هم چشمی و حسادت با خانواده شوهر خودداری کنید.

هیچ وقت رابطه شوهرتان را با خانواده‌اش زیر سؤال نبرید و هرگز تعلق خاطر شوهرتان به خانواده‌اش را کم‌اهمیت تلقی و سعی نکنید بین او و خانواده‌اش فاصله بیندازید


6- به آداب و رسوم خانواده شوهر احترام بگذارید.
7- لازم است گاهی شوهرتان به تنهایی به دیدار خانواده‌اش برود؛ چون این‌کار موجب ارضای محبت مادر و فرزندی می‌شود.
8- این واقعیت را بپذیرید که علاوه بر همسر، پدر و مادر حق مسلمی بر گردن فرزند دارند، بنابراین در صورت ضرورت، هم شوهرتان و هم شما باید به خوبی از خانواده خود حمایت کنید و به نظر هم احترام بگذارید.
9- غیبت کردن از خانواده همسر ممنوع. از صحبت کردن ناشایست پشت سر خانواده شوهرتان بپرهیزید. چون هم باعث اختلافات خانوادگی می‌شود و هم یک گناه است و هم شما را فردی ضعیف و بی‌تدبیر در حل مشکلات جلوه می‌دهد.
10- هیچ وقت رابطه شوهرتان را با خانواده‌اش زیر سؤال نبرید و هرگز تعلق خاطر شوهرتان به خانواده‌اش را کم‌اهمیت تلقی و سعی نکنید بین او و خانواده‌اش فاصله بیندازید. با این کار راجع به این قضیه حساس‌تر خواهد شد.
برای نوشتن این مطلب از سایت «هنرزندگی» کمک گرفته شده است.
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .