تبیان، دستیار زندگی

5 کاردستی روز دختر برای کودکان

روز دختر یکی از زیباترین روز مخلوقات خدا مبارک باد؛ دختران را می‎توان زیباترین شعر خلقت و شاهکار آفرینش دانست لطافت، معصومیت، زیبایی و دل‌های آسمانی آن‌ها همه نشان از آفرینشی خدایی دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
روز دختر
کاردستی وسیله ای جالب و سرگرم کننده برای کودکان می باشد که باعث تقویت ذهن و استعداد آن ها می شود، کاردستی ها را می توان با وسایل ساده و دور ریختنی همراه با کمی خلاقیت و ابتکار ساخت.

روز دختر

مدل های جالب و خلاقانه کاردستی کودکانه با کاغذ

روش ها و ایده های زیادی برای ساخت کاردستی وجود دارد که با داشتن کمی مهارت و ذوق هنری می توان دست سازه های جالب و زیبایی را ساخته و در روز دختر به کودکانمان تقدیم کنیم، کاردستی ها را می توان در شکل ها و مدل های مختلفی در قالب وسایل تزیینی یا دکوری و حتی به شکل ابزاری کاربردی ساخت.

روز دختر

انواع کاردستی را می توان با وسایل ساده و کم هزینه ای درست کرد و مورد استفاده قرار داد، به طور مثال انواع کاردستی کودکانه با کاغذ رنگی و مقوا نمونه ای از این مجموعه می باشد. از جمله این کاردستی ها می توان به ساخت کتاب داستان کودکانه، ساخت فرفره کاغذی یا بادبادک برای بچه ها و غیره اشاره نمود.

روز دختر
ساخت کاردستی کودکانه می تواند به عنوان وسیله ای کاربردی در جهت رشد و شکوفایی

روز دختر که در ایران به مناسبت زادروز تولد حضرت معصومه صلی الله علیه و آله و سلم برگزار میشود

استعدادهای کودکان به کار گرفته شود.بسیاری از مدارس و مهد کودک ها می توانند با آموزش ساخت کاردستی به کودکان بسیاری از مهارت ها و مضامین را به شیوه ای راحت و سریع به آن ها یاد دهند.

کاردستی ها را می توان با وسایل ساده و در دسترس هم چون کاغذ، مقوا، نمد، چوب بستنی و … ساخت که البته درست کردن کاردستی با کاغذ راحت ترین و سریع ترین روش است که به نوعی کم هزینه نیز می باشد.

روز دختر
درست کردن کاردستی همراه با کودکان باعث افزایش قوای ذهنی و تقویت قوه تخیل آن ها می شود که علاوه بر بدست آوردن تجربه و مهارت به نوعی باعث سرگرم کردن و پر کردن اوقات فراغت آن ها می گردد. مقوا ساده ترین ابزار برای ساخت کاردستی های زیبا است و می توانید با ایده های جالب کاردستی های سرگرم کننده با شکل های مختلف و فانتزی را در منزل بسازید.

هر کودک و یا نوجوانی با خلاقیت، ذوق و هنری که دارد می تواند کاردستی های زیبا بسازد. کاغذ و مقوا هم جزو وسایل ساده و در دسترس هستند که کودک و نوجوان با این وسایل به ظاهر ساده، ولی کارامد می توانند هنر و خلاقیتشان را به نمایش بگذارند و طبق علاقه مندی خود یک کاردستی فوق العاده زیبا و سرگرم کننده بسازند.

روز دختر

مدل های کاردستی با مقوا برای کودکان

با ساخت کاردستی شما می توانید، مغز، حس بینایی، لامسه، شنوایی، توانایی، مشارکت در کار گروهی، حس فعالیت، بویایی و دیگر موارد را بسیار تقویت کنید.می توانید کارت تبریک سه بعدی، کاردستی حیوان و جعبه های هدیه، کارت پستال و موارد دیگر را با استفاده از مقوا یا کاغذ رنگی بسازید.

روز دختر

کارت پستال روز دختر برای کودکان

هر ساله روز اول ماه ذی القعده را که روز ولادت حضرت معصومه است به نام روز دختر میشناسیم و جشن میگیریم. در این روز می توانید با تهیه انواع کارت پستال های زیبا با کاغذهای رنگی نقاشی شده هدیه ای زیبا برای دخترانمان تهیه کرده و به آنها هدیه دهیم.

روز دختر
علاوه بر کارت پستال روز دختر میتوانید از متن های تبریک این روز زیبا نیز استفاده کنید و آنها را به همراه کارت پستال های دوست داشتنی به کسانی که دوستشان دارند تقدیم کنید.

روز دختر
ساخت کارت پستال دست ساز برای همه جالب و متنوع است و خیلی از والدین دوست دارند تا برای مناسب های مختلفی مانند روز دختر برای کودکان خود کارت پستال بسازند و به آنها هدیه دهند، ساخت کارت پستال ها مدل های مختلف و روش های ساخت متنوعی دارد.

با مشاهده انواع مختلف کارت پستال دست ساز زیبا، ایده های جدیدی برای ساخت و تهیه انواع کارت پستال در منزل می گیرید و به راحتی می توانید کارت پستال های متفاوت و جذابی تهیه کنید.

روز دختر

ساخت کاردستی جوجه با شانه تخم مرغ برای کودکان

ابتدا با استفاده از کاموا یک منگوله زرد درست کنید، سپس برای آن دو چشم و یک نوک درست کرده و روی آن بچسبانید، بعد دو قسمت از شانه تخم مرغ را جدا کنید و بالای آن ها را دالبری برش دهید، در انتها جوجه کاموایی را داخل یکی از آن ها بگذارید و قسمت دیگر را روی سر جوجه قرار دهید.

روز دختر

کاردستی گل با کاغذ ساده

برای درست کردن کاردستی گل با کاغذرنگی ساده به کاغذ سفید، کاغذرنگی، چسب، بطوری نوشابه و  قیچی داریم، یک مستطیل به ابعاد 7 در 30 سانتیمتر برش میزنیم و آن را تا کرده  برش می زنیم.

برای پرچم گل، سراغ کاغذ رنگی آبی و قرمز رفته و آنها را نیز به صورت ریز برش می زنیم، از کاغذ رنگی سبز نیز برای درست کردن ساقه گل استفاده کردهو بعد از درست کردن چند تا گل آنها را داخل ییک بطوری نوشابه که با ماژیک رنگ آموزی کرده ایم قرار می دهیم. 

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .