تبیان، دستیار زندگی

3 کاردستی ساده برای روز دختر

کاردستی هنری سرگرم کننده است که به وسیله آن می توان چیزهای جذاب و زیبایی مانند کارت پستال و دستبند و کش سر تهیه کرد و در این روز مبارک به دخترها هدیه داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
روز دختر
روز دختر که در ایران به مناسبت زادروز تولد حضرت معصومه (س) برگزار می شود بهانه ای برای آموزش هایی در خصوص ارزش دختران و دنیای دخترانه به روش هایی مانند  نوشتن متن های زیبا برای تبریک این روز، درست کردن کاردستی و نقاشی مخصوص روز دختر است.

برای افزایش مهارت و خلاقیت کودکان و نوجوانان در زمینه ساخت کاردستی و یا صنایع دستی، یکی از روش های موثر، ساخت وسایل مورد دلخواه آنان توسط والدینشان و هدیه دادن این وسایل ارزشمند به آن ها می باشد، یا این که با فراهم کردن وسایل مورد نیاز برای ساخت انواع کاردستی می توان نوجوان را تشویق به ساخت وسایل کارآمد و یا تزیینی کرد.

روز دختر
برای ساخت انواع لوازم مورد نیاز دختران و یا حتی وسایلی که جنبه تزئینی دارند نظیر کش موی سر، کیف، دستبند، کارت پستال، عروسک و غیره می توان با کمی ابتکار عمل و خلاقیت از وسایل ساده و در دسترس استفاده کرد.

کاردستی را میتوان نوعی سرگرمی که به حافظه و قدرت تخیلی و قدرت ساخت کمک میکند، نامید.



کاغذ و مقوا ساده ترین وسایل برای ساخت انواع کاردستی های زیبا برای روز دختر است،بنابراین با استفاده از کاغذ می توان وسایل مانند پاکت نامه، تخم مرغ، تاج سر، آویزهای تزئینی، فرفره، نشانگر کتاب و بسیاری از کاردستی های دیگر را درست کرد.

ساخت بسیاری از کاردستی های دخترانه نیاز به مهارت خاصی ندارد و با کمی دقت و حوصله می توان نمونه های زیبا و دوست داشتنی کاردستی های مورد دلخواه دختران نوجوان را ساخت.

https://article.tebyan.net/476819

کاردستی با کاغذرنگی؛ کلاه بوقی برای جشن روز دختر

کلاه های بوقی برای جشن ها همیشه باعث ایجاد هیجان برای بچه ها می شود، درست کردن کلاه های زیبا از کاغذهای رنگی، حتما دخترانتان را بسیار خوشحال کرده و این روز را برایشان خاطره انگیز می کند.

برای درست کردن این کلاه های خوشگل به مقوای کاهی، کاموا، چسب، قیچی و رنگ احتیاج خواهید داشت. بعد از بریدن مقوا به صورت نیم دایره و چسباندن دو طرف و درست کردن کلاه، با قلم مو خال های رنگی روی کلاه بکشید.

می توانید با ساختن یک مهر (با اسفنج یا سیب زمینی یا...) خال های رنگی را روی کلاه بگذارید. برای ساخت کلاه بوقی می توانید از الگوی استفاده کرده و آن را روی مقوا کشیده، بریده و سپس چسب بزنید. سپس با کاموا گلوله های رنگی را بسازید و پایین کلاه بچسبانید.

کاردستی کش مو با پارچه برای روز دختر

آموزش کاردستی کش مو با پارچه برای روز دختر

وسایل مورد نیاز:
- پارچه  25 سانتی متر
- کش
- قیچی
- خط کش
- چسب حرارتی

اموزش:
ابتدا پارچه ای که برای درست کردن کش مو انتخاب کرده اید را به شکل نواری به عرض 10 سانتی متر و طول 50 سانتی متر برش دهید (اگر این کش را برای کودک تهیه می کنید، به نسبت حجم موهای کودک از طول و عرض پارچه کم کنید).از سمت عرض پارچه به اندازه دو سانتی متر پارچه را تا زده و به وسیله چسب حرارتی آن را بچسبانید (اگر پارچه پشت و رو دارد، پارچه را به سمت رو بچسبانید).

هنگامی که چسب زدید، پارچه را نگه دارید تا به خوبی چسب به آن بچسبد. پارچه را از وسط تا بزنید به طوریکه لبه های آن کاملا روی یکدیگر قرار بگیرند و آن را چسب زده و منتظر شوید تا کاملا خشک شده و دو طرف پارچه به خوبی به هم بچسبد.

پس از 5 دقیقه که لبه ها به هم رسیدند و چسب خشک شد، پارچه را برعکس کنید. کش را به میزان 22.5 سانتی متر اندازه زده و از یک کش بسیار محکم استفاده کنید.

یک سنجاق قفلی را به یک سر کش وصل کرده و بقیه کش را به شکل سنجاق از وسط پارچه رد می کنید. هنگامی که کش را رد کردیم، دو سر کش را به هم می رسانیم و دو گره خیلی محکم زده و اضافه آن را برش می زنیم.

دو سر پارچه را به هم رسانده و به وسیله چسب حرارتی آنها را به هم می چسبانیم تا کاملا خشک شوند. به این ترتیب کش سرتان آماده شده است. شما می توانید با استفاده از پارچه های مختلف این کش سرهای جذاب را تهیه کنید.

کاردستی

ساخت کاردستی دستبند با گیره کاغذ برای روز دختر

ساخت این دستبند بسیار راحت و سرگرم کننده است و می توانید با کاغذ رنگی های مختلف آن را تهیه کرده و برای روز دختر هدیه بدهید (می توانید از رنگ های مورد علاقه دخترانتان استفاده کرده و این دستبند زیبا را تهیه کنید)،

برای ساخت این کاردستی با کاغذ رنگی دور گیره ها را می پوشانیم. سپس گیره ها را درهم فرو کرده و به اندازه ی مچ دست، دستبند را می سازیم.


روز دختر

ساخت کاردستی دستبند مهره ای برای روز دختر

برای ساخت این دستبند ساده اما زیبا به مقداری بند چرمی و تعدادی مهره رنگی نیاز دارید. این بندهای چرمی را می توانید از کفاشی ها یا خرازی ها به راحتی تهیه کنید، از دانه های رنگی تسبیح و نوارهای کنفی یا بند کفش هم می توانید برای درست کردن این کاردستی استفاده کنید.

برای تهیه دستبند ابتدا به اندازه دور مچ تان و کمی هم بیشتر از نوار چرمی ببریدمهره های رنگی را با فاصله مناسب از هم داخل نوار چرمی قرار دهید.پس از عبور دادن مهره های رنگی دو سر دستبند را با گیره فلزی به هم محکم کنیدبرای استفاده ترکیب چند دستبند با رنگبندی ها مختلف پیشنهاد می شود.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .