تبیان، دستیار زندگی

چگونه با فروش گل آنلاین درآمد گلفروشی را افزایش دهیم؟

گلفروشی آنلاین هم ممکن است در وهله اول کمی عجیب به نظر برسد و پیش خود فکر خواهید کرد که چگونه می‌توان از خرید گل آنلاین لذت برد. قصد ما نیز دقیقا آشنا کردن شما عزیزان با این نوع کسب و کارهای نوین است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه با فروش گل آنلاین درآمد گلفروشی را افزایش دهیم؟

در دنیای امروزی که اکثر افراد وقتشان را در اینترنت می‌گذرانند، کسب و کارها به شکل سنتی نیز از کوچه و خیابان رفته رفته جمع می‌شوند و به شکل آنلاین در می‌آیند! شاید کسب و کارهای اینترنتی در دنیای غرب بسیار پر رونق‌تر از ایران باشد.
اما در چند سال اخیر ما شاهد افزایش چندین برابری روی آوردن صاحبین کسب و کارها به فروش آنلاین از طریق شبکه‌های اجتماعی و Market place هایی نظیر دیجیکالا بوده‌ایم. گلفروشی آنلاین هم ممکن است در وهله اول کمی عجیب به نظر برسد و پیش خود فکر خواهید کرد که چگونه می‌توان از خرید گل آنلاین لذت برد. قصد ما نیز دقیقا آشنا کردن شما عزیزان با این نوع کسب و کارهای نوین است.

دیگر برای نفروختن گل و گیاه بهانه‌ای ندارید

گلفروشی آنلاین وی آی پی با ایجاد بستر فروش گل به صورت چند فروشندگی، امکان فروش گل آنلاین را در سایت https://vipshop.flowers برای همه گلفروشی ها فراهم کرده است. تا همه افراد با هر دانش اینترنتی بتوانند محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشند. تامین گل و دیزاین با شما، فروش گل آنلاین با VIP Shop
در ادامه مقاله با فواید فروش گل به صورت آنلاین آشنا خواهیم شد.

1- از اینترنت برای رونق گرفتن کسب و کار خود استفاده کنید

فرقی نمی‌کند در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید، مادامی که در فضای مجازی حضور داشته باشید خیلی سریع‌تر می‌توانید کسب و کارتان را رونق ببخشید و از این پلتفرمی که عمدتا به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است، بهترین استفاده را ببرید.
ارسال گل و گیاه از طریق اینترنت نیز خیلی راحت امکان پذیر است و برای افرادی که دسترسی به گلفروشی‌های سطح شهر را ندارند یک گزینه ایده‌آل در نظر گرفته می‌شود. از آنجایی که اکثر افراد جامعه به اینترنت دسترسی دارند و می‌توانند خیلی راحت با کسب و کار شما آشنا شوند، در ادامه به برخی از مزایای فروش گل آنلاین خواهیم پرداخت.

2- دسترسی داشتن به سراسر ایران

حتی اگر در یکی از بهترین مناطق شهر هم گلفروشی داشته باشید اما میزان فروشتان قطعا محدود به یک شهر و استان خواهد شد. اما اگر به قاب بزرگتری که پیش روی شماست نگاه کنید متوجه خواهید شد که دسترسی داشتن به سراسر ایران با جمعیتی نزدیک به 85 میلیون نفر، چقدر می‌تواند برای شما منفعت داشته باشد.
با استفاده از سایت‌هایی که به بستر بسیار خوبی جهت فروش آنلاین بدل شده‌اند – مانند دیجیکالا در ایران و آمازون در خارج از ایران – خیلی راحت می‌توانید به بازار 85 میلیون نفری دسترسی پیدا کنید و به قولی نان‌تان را در روغن بزنید!
حتی می‌توانید به صورت مستقل در شبکه‌های مجازی نظیر اینستاگرام تنها با ساخت یک صفحه مجازی، دست به فروش آنلاین گل و گیاه بزنید و محصولات خودتان را از طریق پست یا پیک برای مشتریان ارسال کنید.

3- 24 ساعت شبانه‌‎روز، 7 روز هفته در دسترس هستید

شما در طول روز ممکن است نهایتاً 12 ساعت گلفروشی خود را باز نگه‌دارید و مشتریان نزدیک به نصف روز امکان دسترسی به شما را نخواهند داشت. اما وقتی پایگاه آنلاین خود را راه اندازی می‌کنید در طول روز می‌توانید سفارش‌های آنلاین مشتریان خود را ثبت کنید و فردا برای ارسال گل و گیاه مورد نظرشان اقدام کنید. لذا یکی دیگر از مزایایی که گلفروشی آنلاین نسبت به گلفروشی‌های سنتی دارد، همیشه در دسترس بودن آن است و مشتری هر وقت که بخواهد می‌تواند محصولات شما را بررسی کند و سپس سفارش خود را نهایی کند.

گلفروشی آنلاین

4- از هدر رفتن وقت خود و دیگران جلوگیری می‌کنید

یکی از معضلاتی که گلفروشان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، سوالات متداولی است که روزانه چندین بار از آنها پرسیده می‌شود و آنها نیز مجبورند برای هر مشتری توضیح بدهند. سوالاتی از قبیل نام گیاهان، نحوه رسیدگی به آنها، قیمت هر گل و گیاه، شرایط تکثیر و مسائلی از این قبیل.
اما اگر بتوانید در فضای مجازی فعالیت کنید خیلی راحت با درست کردن چند پست در مورد شرایط کلی نگهداری گل و گیاه نه تنها برای خود بلکه برای مشتریان بالقوه نیز می‌توانید سودمند باشید. برای مثال در کنار هر محصول باید مشخصات اولیه‌ای نظیر شرایط نگهداری، نام گیاه، نوع خاک و آب و هوای مورد نیاز آن، قیمت و مسائلی از این قبیل را لحاظ کنید که اصلا کار سختی نخواهد بود.
با اینکار مشتری با کسب و کار شما عجین می‌شود و برای خرید گل و گیاه حتما به شما مراجعه می‌کند. در صورتی که حتی مشتری از شما سوالات دیگری بپرسد که اطلاعات آن در صفحه شما نیست، برای پاسخ دادن کار آنچنانی سختی نخواهید داشت.

5- بستری عالی برای تازه‌کارها است

اگر بخواهید برای خود یک گلفروشی در یکی از مناطق شهری دست و پا کنید، ممکن است نتوانید از پسِ مخارج آن برآیید. گلفروشی آنلاین برای افرادی که به تازگی پا به این عرصه گذاشتند بسیار گزینه خوبی است، چرا که نیازی به اجاره مغازه و هزینه‌های جانبی ندارند.
از طرفی هم باید به این مسئله توجه کنید که بازار خرید و فروش گل و گیاه فصلی است و ممکن است ماه‌ها این بازار با رکود غیرمنتظره‌ای همراه باشد، در این صورت دادن اجاره مغازه در کنار هزینه‌های جانبی اصلا برای افرادی که تازه به این شغل روی آوردند خبر خوبی نخواهد بود.

بستری عالی برای تازه‌کارها است

6- نیازی به حضور فیزیکی ندارید

آخرین مزیتی که گلفروشی آنلاین نسبت به گلفروشی‌های سنتی دارد این است که به حضور فیزیکی شما در مغازه اصلا احتیاج نیست، حتی حینِ مسافرت نیز می‌توانید سفارشات مشتریان را به صورت آنلاین دریافت کنید و برای ارسال آنها از راه دور اقدام نمایید. از طرفی هم مشتریان از اقصی نقاط ایران می‌توانند به شما جهت خرید گل و گیاه رجوع کنند و از طریق پست گلدان خود را صحیح و سالم تحویل بگیرند.

7- خرید آنلاین گل و گیاه "شدنی" است و در حال رونق‌گرفتن است...

وقتی صحبت از خرید آنلاین گل و گیاه می‌شود، بی‌اختیار به این فکر خواهیم کرد که آیا گلدان صحیح و سالم به دست ما خواهد رسید یا خیر. باید بگوییم هر کاری راه و چاهِ خود را دارد.
 مثلا برای ارسال تاج گل تبریک در تهران، گلفروشی‌های آنلاین از وانت‌های مخصوص حمل گل و گیاه استفاده می‌کنند تا در هنگام تحویل تاج گل، هیچگونه صدمه‌ای به تاج گل وارد نشود. اکثر بازارهای آنلاینِ مخصوص فروش گل و گیاه سعی می‌کنند از عکس‌های واقعی محصولات خودشان عکس‌هایی را در اختیار مشتریان قرار دهند و در حین جابجایی اگر به تاج گل آن ها صدمه‌ای وارد شده باشد قطعا آن را پس خواهند گرفت و مبلغ را به مشتری باز می‌گردانند. در هر صورت باید بگوییم که گلفروشی‌های آنلاین کار خودشان را با نهایت دقت و ظرافت انجام می‌دهند و کمتر کسی را می‌توان یافت که از خرید آنلاین گل و گیاه راضی نباشد.
هدیه دادن گل در مناسبت‌های مختلف در فرهنگ ایرانی سابقه‌زیادی دارد. تاج گل تبریک یکی از بهترین هدایایی ست که می توانید در هر مراسمی برای عرض تبریک و ابراز شادی آن را به عزیزانتان هدیه دهید. امروزه سفارش تاج گل تبریک برای ۷ مناسبت مثل نمایشگاه، افتتاحیه، عروسی، همایش، سمینار، مسابقات ورزشی، مراسم شادی به یکی از مرسومات در جامعه مبدل شده است.
اگر کسی در زندگی شما هست که دوست دارید برای شادی و موفقیت او تاج گل تبریک سفارش دهید، خوشبخت هستید.