تبیان، دستیار زندگی
ه 1382 فرانسوی ها جشن می گیرند پایان سال 2003 با موتزارت اپراهای مارسی و نانسی تصمیم گرفتند، سال 2003 میلادی را با موتزارت و با اجرای 2 اثر از مشهورترین آثار این موسیقیدان برجسته «فلوت سحرآمیز» و «دن جیووانی» خاتمه دهند. به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 1 دی ماه 1382

فرانسوی ها جشن می گیرند

پایان سال 2003 با موتزارت

اپراهای مارسی و نانسی تصمیم گرفتند، سال 2003 میلادی را با موتزارت و با اجرای 2 اثر از مشهورترین آثار این موسیقیدان برجسته «فلوت سحرآمیز» و «دن جیووانی» خاتمه دهند.

به گزارش تلویزیون فرانسه، اپرای شهر مارسی فرانسه از سال 1998 میلادی «فلوت سحر آمیز» را روی صحنه نبرده و برای پایان سال 2003 میلادی از 23 تا 31 دسامبر، 5 نوبت اپرای «فلوت سحرآمیز» اثر موتزارت را روی صحنه خواهد برد. سباستیان رولان، رهبر اركستر «ژان لیرمیه» كارگردان و «فیلیپ میش» صحنه آرایی این اپرا را به عهده دارند.

«راشل هارنیش» سوپر نواخوان سوئیسی، «مارسل رینهاس» تنور خوان هلندی و «توماس دلیه» باریتون خوان فرانسوی، نقشهای اصلی را در اپرای «فلوت سحرآمیز» ایفا می كنند.

اپرا نانسی به نوبه خود اپرای «دن جیووانی» دیگر اثر مشهور موتزارت را به مناسب پایان سال روی صحنه خواهد برد.

این نمایش از 30 دسامبر تا 8 ژانویه، 5 نوبت در اپرا نانسی اجرا می شود.

«لوران لافارك» كارگردانی این اپرا و «سباستیان هوئلكه» باریتون خوان اتریشی، «یان پاترسون» باس خوان اسكاتلندی، « آن ماری ورستر» سوپرانوخوان فرانسوی، «آلكتا سلا» سوپرانوخوان آلبانیایی و «فردیناند فن بوتمر» تنورخوان آلمانی در اپرای «دن جیووانی» ایفای نقش می كنند.