تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با تشریفات عروسی در باغ تالار

در چند سال اخیر به خصوص عروس و دامادها و بسیاری از زوج‌های جوان به برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی خود همراه با تشریفات های خاص در یک باغ تالار و فضای به یادماندنی علاقه‌مند شده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آشنایی با تشریفات عروسی در باغ تالار
شاید در سال‌های اخیر در برگزاری مراسم عروسی در باغ تالار  و عمارت های مختلفی که در آن ها حضور داشته‌اید متوجه افزایش و بیشتر شدن تنوع تشریفات عروسی در برگزاری آن ها شده باشید.


در این چند سال اخیر به خصوص عروس و دامادها و بسیاری از زوج‌های جوان علاقه‌مند به برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی خود همراه با تشریفات های خاص در یک باغ تالار  و فضای به یادماندنی شده‌اند و همین موضوع سبب شده است تا برگزاری مراسم و جشن این دسته از عروس و دامادها به طبع زیباتر و خاطره‌انگیز‌تر در ذهن میهمانان باقی بماند.
البته موضوع دیگری نیز که باعث افزایش بیشتر این تشریفات‌ها شده چشم و همچشمی و الگوبرداری از عروسی‌های خارجی بوده و مورد دیگری نیز که می‌توان گفت به نوعی بی‌تاثیر نمی‌تواند در این امر باشد علاقه عروس و داماد‌ها به خاص بودن جشن عروسی و اولین روز زندگی مشترکشان در دید بقیه است.
این دو مورد بیشتر از هر چیز دیگری سبب شده است تا جشن‌ها و مراسم‌های برگزاری عروسی و عقد در ایران نسبت به سال‌های پیش تشریفات بهتر و همچنین متفاوت‌تری را همراه خود داشته باشند و عروس و داماد‌ها و زوج‌های جوان جشن‌های خاطره‌انگیز‌تری را برای خود رقم بزنند.
در ادامه مقاله سعی شده است تا چندی از این نوع تشریفات های گوناگون مرسوم در برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی‌های جوانان شرح داده شود و همچنین عروس و دامادها و زوج‌های جوانی که قصد برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی خود را دارند بتوانند با تشریفات و انواع تشریفات‌های گوناگون و مختلف آشنایی پیدا کنند.
● چگونگی انجام تشریفات عروسی در باغ تالار
● جشن‌های پیش از برگزاری مراسم عروسی در باغ تالار
● پذیرایی از میهمانان در باغ تالار
● برنامه‌های سرگرمی در فضای باز
● سخنرانی 
● جشن و برنامه های متنوع در باغ تالار
در واقع عنوان‌هایی که در بالا معرفی شدند تازه بخش کوچکی از تشریفات‌ گوناگون و مختلفی است که عروس و دامادها تصمیم بر اجرای آن ها در برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی خود می‌گیرند؛ در ادامه نیز به هر کدام از این بخش‌ها به صورت جداگانه و مفصل خواهیم پرداخت.

جشن‌های پیش از برگزاری مراسم عروسی در باغ تالار

در واقع به صورت معمول جشن‌هایی را که پیش از برگزاری مراسم عروسی در باغ تالار و یک فضای باز انجام می‌شوند را در لیست تشریفات عروسی قرار نمی‌دهند اما باید در نظر داشت که تشریفات در هر موضوعی به معنای مقدماتی خاص برای عنوانی است که قرار است اتفاق بیفتد.
در برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی های در ایران نیز می‌توان به این نکته پی برد که با توجه به مطلب گفته شده تشریفات تمامی جشن‌هایی را که پیش از برگزاری مراسم عروسی برگزار می‌شوند را به طور کل در بر می‌گیرد و می‌توان آن ها را به نوعی جزوی از تشریفات عروسی دانست.
بله‌برون و برگزاری جشن‌هایی از این قبیل را می‌توان از تشریفات خاص و مقدماتی برای برگزاری مراسم اصلی یعنی جشن عروسی و عقد عروس و داماد دانست که در سابقه حضور این نوع تشریفات‌ها در عروسی‌های ایرانی به صدها سال پیش بازمی‌گردد.
حال باید در نظر داشت که عروس و دامادها تمامی زوج‌های جوانی که قصد برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی خود را در باغ تالار و یک فضای سبز دارند باید به ویژگی‌ها و خصوصیات هر کدام از تشریفات های مختلف و متنوع به خوبی آگاه باشند.

 مراسم عروسی در باغ تالار

یکی از آیتم هایی که در یک فضای باز مثل باغ عروسی می توند جذابیت خاصی ایجاد کند آتش بازی است . انجام آتش بازی در لضای باز مجموعه می تواند مراسم شما را متمایز و ویژه نماید .

پذیرایی از میهمانان در باغ تالار

به طور کلی نمی‌توان درباره تشریفات در عروسی در یک باغ تالار صحبت کرد اما به موضوع پذیرایی از میهمانان در فضای باز اشاره‌ای نکرد. معمولا همانطور که انتظار می‌شد زمانی که عروس و داماد و زوج جوان تصمیم می‌گیرند تا عروسی خود در باغ تالار را تشریفاتی برگزار کنند باید در نظر داشته باشند که همه جوانب جشن ایشان باید رنگ و بوی تشریفاتی بودن بدهد.
پذیرایی از میهمانان حاضر در جشن عروسی نیز یکی از همان جوانب مهم است که عروس و داماد باید به آن در حین برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی خود توجه بسیار زیادی داشته باشند.
پذیرایی از میهمانان سبب می‌شود تا تشریفات دیگری نیز که برای عروسی در باغ تالار تر نظر گرفته‌اید به خوبی برای میهمانان مورد پسند واقع شود و در نهایت باعث راحتی بیشتر آن ها و تثبیت شدن تشریفاتی بودن عروسی خواهد شد.

برنامه‌های سرگرمی در فضای باز

تقریبا می‌توان گفت هیچ جشن عروسی تشریفاتی را بدون وجود برنامه های مختلف و خاص برای سرگرمی میهمانان تشریفاتی نمی‌توان در اصل تشریفاتی دانست زیرا این نوع برنامه‌های خوب برای سرگرمی میهمانان در حین برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی از جمله موضوعات مهم و تشریفاتی یک جشن عروسی دریک تالار یا باغ عروسی به شمار می‌روند.
همچنین باید در نظر داشت که در فضاهای باز همانند فضای باز یک باغ تالار می‌توان برنامه‌های زیاد و متنوعی را برای تشریفات عروسی تدارک دید و به طور کلی نسبت به فضای بسته و محدود تنوع بیشتری را می‌توان در این امر ترتیب داد.
برنامه‌های سرگرمی را می‌توان در تعدادهای بسیار زیاد و متنوعی دسته بندی کرد اما بهترین‌های آن ها را می‌توان اجرای یک گروه موسیقی زنده و ترجیحا حرفه‌ای، آتش بازیهای خاص و زیبا در فضای باز باغ تالار، انواع و اقسام بازی‌های محلی جذاب و... از این این قبیل موضوعات دانست.

اجرا و سخنرانی برای مهمانان مراسم عروسی

این سخنرانی به معنای سخنرانی خشک و جدی که در سمینارها و همایش‌ها اتفاق می‌افتد نیست بلکه سخنرانی است که به طبع و نظر میهمانان خوش بیاید و باعث احساس نزدیکی بیشتر آن ها به عروس و داماد بشود.
در واقع می‌توان گفت این نوع سخنرانی‌ها از دیرباز در انواع جشن عروسی‌هایی که در ایران برگزار می‌شده است حضور داشته اما بنا به تلایل متعددی دیگر حضور آن را به خوبی در جشن عروسی‌هایی به خصوص در فضای باز و باغ تالار مشاهده نمی‌توان کرد. شاید از طریق‌های گوناگونی دیده باشید که مردمان اروپا به ویژه همگی در عروسی‌های خود سخنرانی داماد را حتما خواهند داشت و همین موضوع سبب شده تا جشن عروسی‌هایی که برگزار می‌کنند از تنوع نسبتا خوبی برخوردار باشد.
زوج‌های ایرانی نیز می‌توانند زمان مناسبی از جشن را به سخنرانی کوتاهی مختص داماد اختصاص دهند که در واقع داماد در این سخنرانی می‌تواند هم فی‌البداهه حرف‌هایی را که مناسب می‌بیند بزند و هم این که اگر متنی را از قبل آماده کرده است در طی این جشن به خوبی خوانده و در نهایت از میهمانان بابت حضورشان در جشن آن ها تشکر کند.

برگزای جشن در باغ تالار

مراسم عروسی و جشن و میزبانی از مهمانان ها و اجرای برنامه های مختلف در یک فضای باز و همراه با گل‌آرایی‌های خاص و زیبا را می‌توان از جمله بهترین قسمت‌های هر جشن و مراسمی دانست. زیرا در طی این مراسم و تشریفات عروسی، عروس و داماد با خیالی آسوده و راحت‌ می‌توانند در کنار یکدیگر بوده و جشن و شادی خود را به خوبی تکمیل کنند.
میهمانان نیز در فضای باز راحتی بیشتری برای این موضوع داشته و با اشتیاق بیشتری از تشریفات عروسی در باغ تالار عروس و داماد لذت خواهند برد.

برگزای جشن در باغ تالار

سالن عقد اختصاصی و میزبانی از مهمانان

ممکن است شما بخواهید در کنار مراسم عروسی خود یک جشن عقد نیز داشته باشید که به این منظور می بایست به دقت بررسی کنید که باغ انتخابی شما یک سالن عقد اختصاصی یا فضایی مناسب جهت برگزاری یک جشن عقد خاص و با شکوه داشته باشد. از آنجا که عموما مراسم عقد با تعداد کمتری مهمان برگزار می شود و بسیاری از بزرگترهای فامیل در آن حاضر هستند مکان اختصاص یافته به این مراسم بهتر است فضای کوچکتری نسبت به خود باغ و سالن داشته باشد . یک سالن عقد کوچک و زیبا با اکسسوری های اختصاصی همراه با سفره عقد باعث می شود تا جشن عقد شما در بهترین شرایط برگزار شود . 

سبک و شکل تشریفات عروسی در باغ تالار

همانطور که پیش‌تر گفته شد عروس و دامادها و زوج‌های جوانی که قصد برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی خود را در باغ تالار و فضای باز دارند باید به خوبی به این موضوع توجه داشته باشند که تشریفاتی بودن یک جشن را صرفا می‌توان از برنامه‌هایی که برای آن تنظیم شده است فهمید و مشاهده کرد.

برخی نکات کلیدی که هنگام رزرو باغ تالار باید توجه نمایید

برای داشتن یک مراسم عروسی زیبا و مجلل می بایست با برنامه ریزی مناسب و دقیق اقدام نمایید که در مهمترین شب زندگیتان را با نیازها، سلایق و علاقه مندی های خود به بهترین شکل برگزار نمایید. بدین منظور بری نکات کلیدی را که ممکن است هنگام رزرو باغ و مجموعه مورد نظرتان مورد توجه قرار گیرد می پردازیم.
● موقعیت و دسترسی باغ تالار
● کیفیت  غذا و میزبانی
● بررسی سیستم های سرمایشی و گرمایشی
● وجود فضای مناسب برای پارک ماشین های مهمانان و حفظ امنیت آنها
● بررسی ظروف و تجهیزات جهت پذیرایی
● در صورت داشتن مراسم عقد جداگانه وجود سالن عقد یا فضای مناسب
● وجود جایگاه ویژه برای عروس و داماد
برای تشریفات عروسی در باغ تالار عروس و داماد می‌توانند موارد بسیار زیادی را در برنامه‌ریزی‌های خود جای دهند و از آن ها در حین برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی خود به خوبی بهره لازم را ببرند.