تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه پیتزای فوری با نان تست

یکی از فینگر فودهای خوشمزه ،پیتزای نان تست است که برای تهیه آن از مواد متنوعی استفاده می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پیتزا با نان تست
در این فینگر فود از نان تست استفاده می شود.نان تست یا نان برشتی، نوعی نان ورقه شده است که با قرار دادن آن در مقابل حرارت، برشته شده‌است. این نان بیشتر برای وعده ی صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد.

این نان مانند دیگر نان های خواص مفیدی دارد. نان تست برای مبتلایان به دیابت مفید می باشد. در واقع تست‌کردن نان مقدار چربی و شاخص گلوکز آن را کاهش می‌دهد.  کسانی که مشکل اضافه‌وزن یا دیابت دارند، مصرف نان تست‌شده برای سلامت‌شان مفید است. با تست‌کردن نان مقداری از چربی آن را کاهش می‌یابد. شاید این کاهش چربی در یک وعده خیلی چشمگیر نباشد؛ اما اگر قرار باشد که هر روز نان مصرف‌کنید، این اندازه قابل‌توجه خواهد بود.

 نان تست برای کسانی که احساس تهوع و استفراغ دارند، بسیار مفید است. در این وضعیت، بهترین انتخاب این است که مقداری نان تست  را همراه با شیر مصرف بکنید. این ترکیبات مثل یک ترکیب طبیعی ضداسید عمل می‌کند و در درمان مشکلات معده مؤثر است.

 نان تست یا نان برشتی، نوعی نان ورقه شده است که با قرار دادن آن در مقابل حرارت، برشته شده‌است. این نان بیشتر برای وعده ی صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد. 


همچنین نان تست انرژی بدن را تامین می کند. این نوع  نان نشاسته دارد و شاخص گلوکزش پایین است. نشاسته یکی از بهترین منابع برای تأمین انرژی است. به همین دلیل، بخش زیادی از صبحانۀ بسیاری از افراد را نشاسته تشکیل می‌دهد. نشاسته کمک می‌کند فرد در کل روز انرژی داشته باشد. افرادی که از اسهال و یبوست مداوم رنج می‌برند، برای تأمین انرژیِ ازدست‌رفته‌شان می‌توانند از نشاسته استفاده کنند.

روش های زیادی برای تهیه این پیتزای فوری با نان تست وجود دارد که در ادامه طرز تهیه آن را بیان می کنیم:

مواد لازم برای تهیه پیتزای فوری با نان تست

سینه مرغ          ۱ عدد کامل
قارچ     ۳۰۰ گرم
پیاز      ۲ عدد متوسط
پنیر پیتزا            ۳۰۰ گرم
فلفل دلمه ای رنگی        ۲ عدد
زیتون    ۸ عدد
نان تست          ۸ عدد
سس پیتزا         ۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه         به مقدار کافی
زردچوبه و روغن           به مقدار کافی

طرز تهیه:

 برای تهیه این فینگر فود خوشمزه و سریع ابتدا سینه مرغ را به همراه کمی نمک، زردچوبه، ۱ پیمانه آب و ۱ عدد پیاز داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهیدتا گوشت مرغ به طور کامل بپزد و آب درون قابلمه جذب آن شود.

پس از اینکه گوشت مرغ به طور کامل پخت، آنرا به صورت ریش ریش خرد کنید، سپس کنار بگذارید. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید، سپس به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت دهید تا پیاز سبک شود. سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و تفت دادن را یک دقیقه دیگر ادامه دهید. در ادامه فلفل دلمه ای و قارچ را به صورت ریز خرد کنید، سپس به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سرخ شوند.

 در مرحله ی آخر هم برای تزیین روی پیتزاها مقداری زیتون و فلفل دلمه ای خرد شده روی پنیر پیتزا بریزید. در ادامه سینی فر را به مدت ۱۵ دقیقه درون فری که از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید قرار دهید تا پیتزاها آماده شوند


در این مرحله مرغ خرد شده را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا مواد با هم ترکیب شوند، سپس تابه را از روی حرارت کنار بگذارید تا مواد خنک شوند. حالا نان ها تست را به ترتیب داخل سینی فر بچینید.

در این مرحله روی نان های تست سس پیتزا یا سس کچاپ بریزید ، سپس کمی پنیر پیتزا روی نان ها قرار دهیدو در ادامه مخلوط گوشت مرغ را روی نان ها پخش کنید، سپس روی مواد را با پنیر پیتزا بپوشانید.

 در مرحله ی آخر  هم برای تزیین روی پیتزاها مقداری زیتون و فلفل دلمه ای خرد شده روی پنیر پیتزا بریزید. در ادامه سینی فر را به مدت ۱۵ دقیقه درون فری که از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید قرار دهید تا پیتزاها آماده شوند. پس از گذشت ۱۵ دقیقه که پنیر پیتزاها به طور کامل آب شد، چند دقیقه گریل را روشن کنید تا روی پیتزاها رنگ بگیرد و طلایی شود. در پایان پیتزاها را از فر خارج کنید و درون ظرف قرار دهید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .