تبیان، دستیار زندگی

برطرف کردن واریس با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی خواص ضدانعقاد خون است که باعث بهبود جریان خون می‌شود. استفاده از این ماده غذایی روی پوست می‌تواند به کاهش واریس‌ها کمک زیادی بکند. در این مطلب نحوه استفاده از گوجه فرنگی برای مقابله با واریس های نازیبا را عنوان می‌کنیم. لطفا با ما همراه باشید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
درمان واریس با گوجه فرنگی
واریس جزو مشکلات آزاردهنده‌ای است که می‌تواند فکر خیلی‌ها را درگیر کند. در واقع واریس‌ها رگ‌های بزرگ، گشاد شده و پر از خونی هستند که روی سطح پوست به چشم می‌خورند و زیبایی پوست را خدشه‌دار می‌کنند. این مشکل در بین آقایان و خانم‌ها دیده می‌شود و خیلی از افراد به دنبال راه‌حلی برای رفع آن هستند. خوشبختانه گوجه فرنگی حاوی خواص ضدانعقاد خون است که باعث بهبود جریان خون می‌شود. استفاده از این ماده غذایی روی پوست می‌تواند به کاهش واریس‌ها کمک زیادی بکند. در این مطلب نحوه استفاده از گوجه فرنگی برای مقابله با واریس های نازیبا را عنوان می‌کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

نگاهی اجمالی به واریس

واریس‌ها نشان دهنده مشکلی در جریان خون هستند که نه تنها یک مشکل زیبایی محسوب می‌شوند بلکه می‌توانند باعث بروز علائم ناخوشایند دیگری مانند احساس سنگینی، درد و خستگی در پاها شوند. این مشکل بیشتر روی پاها و البته بخش‌های دیگر بدن دیده می‌شود. درمان هر چه سریع‌تر واریس برای پیشگیری از بروز«فلبیت» ضروری است.

ویتامین E یکی از ویتامین‌های ضروری برای بدن است که باید به خوبی تامین شود. این ویتامین باعث بهبود جریان خون و اکسیژن‌رسانی شده و همچنین از تشکیل لخته‌های خون پیشگیری می‌کند. برای جذب ویتامین E بیشتر به سراغ گوشت‌های سفید، مغزها، مارچوبه، روغن نارگیل و روغن زیتون و غلات کامل بروید

فلبیت یا التهاب و گرفتگی سیاهرگ‌ها، درجه پیشرفته‌تر واریس است که منجر به انسداد کامل یک ورید می‌شود. این مسئله نیز به لخته شدن خون منجر شده که می‌تواند باعث بروز عوارض متعدد و جدی شود.
امروزه، روش‌های متعددی برای بهبود و درمان مشکل واریس وجود دارد که برخی از آن‌ها به سرعت این مشکل را برطرف می‌کنند. با این حال این درمان‌ها بسیار پرهزینه هستند و نتایج مختلفی دارند. اگر طرفدار روش‌های طبیعی هستید می‌توانید گوجه فرنگی را دریابید که یک ماده غذایی در دسترس است و می‌تواند شرایط را بهبود دهد. در واقع استفاده از گوجه فرنگی سبز و قرمز برای افرادی که از واریس رنج می‌برند و به دنبال روش‌های طبیعی و ارزان قیمت برای مقابله با مشکل هستند کارساز است. در ادامه بیشتر در این خصوص صحبت می‌کنیم.

گوجه فرنگی برای رفع واریس‌ها

گوجه فرنگی جزو مواد غذایی شناخته شده و پر مصرف در سرتاسر جهان است و یکی از ترکیبات اصلی اکثر غذاها محسوب می‌شود. استفاده منظم از این ماده غذایی فواید زیادی به بدن می‌رساند. گوجه فرنگی ارزش غذایی بالایی دارد که برای سلامتی بسیار مفید است.
این ماده غذایی برای استفاده موضعی در جهت بهبود وضعیت واریس‌ها نیز فوق‌العاده عمل می‌کند چون دانه‌های ریز آن حاوی ترکیبات اسیدی با خواصی مشابه با آسپیرین است. در واقع این دانه‌های کوچک مانند یک ماده ضدانعقاد عمل می‌کنند و به این ترتیب باعث بهبود جریان خون شده و به رفع واریس‌ها کمک می‌کنند. علاوه براین، گوجه فرنگی حاوی میزان زیادی فلاوونوئید است که خواص آنتی‌اکسیدانی دارند و باعث تقویت رگ‌های خونی می‌شوند.

درمان واریس با گوجه فرنگی سبز

برای شروع، گوجه‌فرنگی‌ها را به خوبی بشویید تا از هر گونه آلودگی یا سموم کشاورزی پاک شوند. سپس آن‌ها را به صورت حلقه‌ای برش بزنید و روی واریس‌های پا قرار دهید. با یک باند تمیز و نرم قسمت‌هایی که گوجه فرنگی گذاشته‌اید را ببندید تا کاملا فیکس شوند. کمی صبر کنید و به محض اینکه احساس مور مور شدن و سوزش ملایم کردید باند را باز کنید. سپس پاها را با آب ولرم بشویید و با دقت خشک کنید. می‌توانید این کار را تا 5 مرتبه در روز تکرار کنید. بعد از چند هفته احساس تسکین و بهبودی خواهید داشت.

درمان واریس با گوجه فرنگی قرمز

گوجه‌فرنگی‌های قرمز را به خوبی بشویید و به صورت حلقه‌ای برش بزنید. سپس آن‌ها را روی رگ‌های واریسی قرار دهید و مانند روش قبل با باند تمیز و نرم ببندید. حدود 4 ساعت صبر کنید و سپس گوجه فرنگی ها را عوض کنید و 4 ساعت دیگر روی پوستتان نگه دارید. شما می‌توانید هر شب از این روش استفاده کنید و در عرض چند هفته تاثیر آن را ببینید.

چند توصیه

برای اینکه بتوانید به طور موثری علائم واریس را کاهش دهید لازم است که در کنار استفاده از گوجه فرنگی، رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشید. چون برخی مواد مغذی به کاهش و بهبود وضعیت واریس‌ها کمک زیادی می‌کنند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

اسیدهای چرب امگا3
بدن ما نمی‌تواند این چربی‌های سالم را تولید کند بنابراین باید از طریق مصرف مواد غذایی مناسب جذب شوند. امگا3 ها به حفظ خاصیت ارتجاعی رگ‌ها کمک می‌کنند و یک تاثیر ضدالتهابی قوی دارند که باعث بهبود جریان خون می‌شوند. برای جذب هر چه بیشتر این مواد مغذی به سراغ ماهی آزاد، ماهی ساردین و غذاهای دریایی دیگر، روغن آفتاب گردان و روغن زیتون، تخم کتان و میوه‌های خشک بروید.

سلنیوم
سلنیوم آنتی‌اکسیدانی است که از سفت شدن بافت‌های اصلی بدن پیشگیری می‌کند و انعطاف‌پذیری جداره عروق خونی را افزایش می‌دهد. میوه‌های خشک، خیار، قارچ، تخم مرغ و مخمر آب جو حاوی میزان قابل توجهی سلنیوم هستند.

ویتامین E
ویتامین E یکی از ویتامین‌های ضروری برای بدن است که باید به خوبی تامین شود. این ویتامین باعث بهبود جریان خون و اکسیژن‌رسانی شده و همچنین از تشکیل لخته‌های خون پیشگیری می‌کند. برای جذب ویتامین E بیشتر به سراغ گوشت‌های سفید، مغزها، مارچوبه، روغن نارگیل و روغن زیتون و غلات کامل بروید.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.