تبیان، دستیار زندگی

پارک های تفریحی تهران را بشناسید

تهران، یکی از شهرهای زیبای ایران دارای پارک های فراوان و مختلفی است که هر یک زیبایی خاص خود را دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تهران
تهران پایتخت دوست داشتنی ،یکی از پر جمعیت ترین و بزرگترین شهرهای ایران است که آب و هوای مناسب و مناطق سرسبز بسیاری دارد. این مناطق سرسبز از همان زمان های قدیم،باغ های زیبای تهران بوده که امروز به عنوان بهترین پارک های تهران شناخته می‌شوند.

بعضی از افراد این شهر را فقط با ترافیک و شلوغی می شناسند، در صورتی که با وجود پارک های فراوان و گوناگونی از زیبایی های منحصر به فردی برخوردار است که هر کدام از این پارک ها، امکانات متعددی دارد و می توان گفت بهترین مکان برای تفریح و ورزش کردن به شمار می روند.

در این مطلب می خواهیم پارک های زیبای تهران را برایتان معرفی کنیم:

پارک نیاوران


 پارک نیاوران

پارک نیاوران ،یکی از زیبا ترین پارک های شمال تهران برای گذراندن اوقات فراغت می باشد.این پارک یکی از پارک های قدیمی تهران به شمار می آید. پارک نیاوران به فرمان محمدرضا پهلوی و با نقشه طراحان انگلیسی و معماری مهندس سردار افخمی در سال ۱۳۴۸ بنا شده است. این بوستان با مساحت ۶۲ هزار مترمربع در شمال شرقی تهران، در منطقه نیاوران قرار دارد.

 یکی از کهنه‌ترین درختان چنار تهران با که ۱۵۰ سال از عمر آن می‌گذرد و ۲۰ متر ارتفاع و ۲٫۸ متر محیط دارد، در این پارک قرار دارد و بر زیبایی این بوستان افزوده است. 


این پارک امکانات تفریحی و رفاهی متعددی دارد و محیط مناسبی برای گردش و تفریح به شمار می رود. طبقات و پله‌های مختلف داخل پارک به چهره ی پارک نیاوران جلوه خاصی داده‌اند، و در واقع وجود این پله ها و طبقات مختلف یکی از ویژگی های بارز این پارک محسوب می شوند.

مساحت پارک نیاوران ۶۲ هزار متر مربع است که هشت هزار متر مربع آن گل‌کاری و در حدود ۲۰ هزار متر مربع چمن‌کاری شده است و درختان متعددی نیز در آن وجود دارد. یکی از کهنه‌ترین درختان چنار تهران با که ۱۵۰ سال از عمر آن می‌گذرد و ۲۰ متر ارتفاع و ۲٫۸ متر محیط دارد، در این پارک قرار دارد و بر زیبایی این بوستان افزوده است. علاوه بر چنار، گیاهان و درختانی چون سدروس، نوئل، میخک هندی، اقاقیا، چنار، کاج، بید مجنون، بیدفری، ماگنولیا، گیلاس، سیبگل، چرم لیفه یا گیلاس غازی، ایلکس و کورنوس پوشش گیاهی پارک نیاوران را تشکیل می‌دهند.

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه

یکی دیگر از پارک های زیبا در شمال تهران پارک جمشیدیه می باشد. این پارک حدود ده هزار هکتار وسعت دارد.امکانات موجود در این پارک هم می تواند برای افراد ، یک تفریح دلنشین و به یاد ماندنی به وجود آورد.

 بوستان جمشیدیه در بخشی از اراضی باغ‌های دولو ساخته شده است که روزگاری متعلق به خاندان دولو بود که در دوره قاجار می‌زیستند ؛ از این رو این بوستان هم یکی از بوستان های قدیمی تهران است  به شمار می آید. در واقع  این بوستان ،متعلق به فردی به نام جمشید دولو قاجار بوده است. املاک زیادی در تهران به نام طایفه دولو از مشهورترین خانواده‌های وابسته به قاجار، سند خورده بود، در شناسنامه تاریخی پارک جمشیدیه هم نام جمشید دولو قاجار به‌عنوان مالک زمین این بوستان ثبت شده است، مالکی که ملک ۶۹ هزار مترمربعی خود را به فرح پهلوی بخشید.

 در ابتدا قرار بود در این مکان بنای یک سرای سالمندان طرح ریزی شود که به مرحله ی اجرا نرسید و در سال ۱۳۵۶ این منطقه شمایل یک پارک عمومی را پیدا کرد و به یکی از جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی تهران تبدیل شد.

 این بوستان در کنار کوه، رودخانه،آبشار و فضای جنگلی قرار گرفته و وجود همین ها بر زیبایی پارک افزوده است ،همچنین کوهنوردانی که قصد صعود به کلکچال را دارند، این مسیر را انتخاب می کنند.

 این پارک به پارک سنگی جمشیدیه هم معروف است. این بوستان موزه‌ای سنگی است که در آن سنگ‌ها در اشکال گوناگون تغییر شکل یافته‌اند و باغ وحشی سنگی را برای افراد به نمایش می‌گذارند.


 در این پارک درختانی مانند نارون، چنار، سرو، بلوط، زبان گنجشک، افرای سیاه و درختان میوه چون بادام، سیب، زردآلو و گلابی، آلبالو و گیلاس رشد می کنند.همچنین بیش از ۶۰ گونه پرنده نیز در این بوستان شناسایی شده که در لابه‌لای شاخ و برگ درختان زندگی می‌کنند.

این پارک به پارک سنگی جمشیدیه هم معروف است. این بوستان موزه‌ای سنگی است که در آن سنگ‌ها در اشکال گوناگون تغییر شکل یافته‌اند و باغ وحشی سنگی را برای افراد به نمایش می‌گذارند.

پارک جمشیدیه از شمال به کوه کلک‌چال، از جنوب به باغ دولو، از شرق به خیابان جمشیدیه و از غرب به جاده کلک‌چال محدود است.
پارک لویزان

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان یا پارک جنگلی شیان یکی از بهترین‌‌ پارک‌های تهران است که در شمال شرقی پایتخت و در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا قرار دارد. این پارک هم یکی از پارک های قدیمی تهران است . این پارک در سال 1342 در زمان پهلوی در زمینی بایر به‌صورت مصنوعی احداث شد.

پارک لویزان درختان بلند و سر به فلک کشیده‌ای دارد.پوشش گیاهی پارک جنگلی لویزان را درختانی چون کاج، انواع سرو، چنار، اقاقیا، زبان گنجشک، توت و مو تشکیل می‌دهد.

 در نیمه شرقی این پارک، باغ پرندگان تهران قرار گرفته است. این باغ هم  ۲۳ هکتار مساحت دارد و بیش از ۶۵۰۰ پرنده از ۵۵ گونه متفاوت در آن نگهداری می‌شود. باغ پرندگان تهران در دو فاز احداث شده است. فاز اول باغ پرندگان به نام دشتچر در سال ۱۳۹۲ به بهره‌برداری رسید و شامل پرنده‌هایی است که در قفس نگهداری می‌شوند یا توان پرواز ندارند. فاز دوم نیز به نام آبچر، شامل پرندگانی است که قابلیت پرواز دارند؛ اما توسط تور از خروج این پرندگان جلوگیری می‌شود.

 پارک لویزان درختان بلند و سر به فلک کشیده‌ای دارد.پوشش گیاهی پارک جنگلی لویزان را درختانی چون کاج، انواع سرو، چنار، اقاقیا، زبان گنجشک، توت و مو تشکیل می‌دهد.


در بالاترین قسمت این پارک هم چندین هتل، سفره‌خانه، بوفه، کافی‌شاپ، تالار و یک مسجد وجود دارد که هوای خنک و دلنشین آن ، بیشتر اهالی شرق تهران را به سمت این پارک رهسپار می کند.

پارک لویزان ورودی‌های متعددی دارد که در حال حاضر دو ورودی قابل استفاده است. درب اصلی این پارک سمت بزرگراه هنگام در قسمت ابتدایی بزرگراه شهید همت و پایین اتوبان بابایی قرار دارد. ورودی دیگر پارک جنگلی لویزان به‌سمت ده لویزان باز می‌شود.
پارک سرخه حصار

پارک سرخه حصار

پس از انتخاب شهر تهران به عنوان پایتخت کشور در سال 1313، پارک ملی سرخه حصار، در زمان قاجاریه با نام‌های قرق یا شکارگاه سلطنتی تحت حفاظت قرار گرفت . این پارک به‌همراه پارک ملی خجیر از قدیمی‌ترین مناطق حفاظت شده در جهان هستند. این پارک یکی از شکارگاه‌های قدیمی  شاهان ایران است که حدود دویست سال پیش به پارک تبدیل شده است.

پارک جنگلی سرخه حصار ،با بیش از 9 هزار هکتار مساحت ، از پوشش گیاهی و جانوری ویژه‌ای برخوردار است. پوشش گیاهی پارک ملی سرخه حصار شامل گیاهان گرمسیری مانند گز، تاغ و گون است و در مناطق کوهپایه‌ای، پوشش گیاهی استپی به چشم می‌خورد. درختان سرو کوهی و درختچه‌های زالزالک و گوجه وحشی نیز در این پارک به‌چشم می‌خورد.

در این پارک گونه های دارویی، صنعتی و خوراکی،مانند بابونه، بومادران، خاکشیر، بارهنگ، سنبل الطیب، سیرک، شیرین بیان، آویشن، کاکوتی، والک، سیر، آب تره، سماق، زرشک و همچنین پوشش گیاهی استپی کوهپایه شامل درمنه و گونه‌های بالشتکی مانند کلاه حسن، گون، چوبک وجود دارد.

در این پارک گونه‌های گیاهی نادر در حال انقراض مانند گون (کتیرا)، نخود وحشی، فستوک، جو دو سر، عدس وحشی، نخود، گل کتانی، یونجه و ماش هم دیده می شود.

 در این پارک گونه های دارویی، صنعتی و خوراکی،مانند بابونه، بومادران، خاکشیر، بارهنگ، سنبل الطیب، سیرک، شیرین بیان، آویشن، کاکوتی، والک، سیر، آب تره، سماق، زرشک و همچنین پوشش گیاهی استپی کوهپایه شامل درمنه و گونه‌های بالشتکی مانند کلاه حسن، گون، چوبک وجود دارد.


این پارک زیبا ، زیستگاه گونه‌های ارزشمند جانوری مانند کل، بز، قوچ، میش البرز مرکزی، آهو، گراز، پلنگ، کفتار، روباه قرمز، شغال، گربه وحشی، گورکن، تشی، خرگوش و سنجاب بود. در این پارک انواع مارها و خزندگان دیگر و همچنین پرندگان بومی و مهاجر  مشاهده می شود. پرندگان موجود در سرخه‌حصار نیز شامل حواصیل خاکستری، حواصیل شب، بوتیمار، اگرت بزرگ، سرسبز، اردک ارده‌ای، خوتکا، اردک نوک پهن، فیلوش، عقاب ماهیگیر، کورکور، قرقی، طرلان، عقاب طلایی، عقاب شاهی، سارگپه، کرکس، دال سیاه، دلیجه، بالابان، بحری، شاهین، آبچلیک و‌ آبیا است.
در این پارک گونه های جانوری حفاظت شده و در خطر انقراض مانند پلنگ، آهو، پازن، قوچ وحشی دیده می شود.

 آب و هوا در این منطقه، نیمه خشک می باشد و اختلاف درجه حرارت روز و شب در آن بالا است. منابع آبی این پارک از دو رود جاجرود و دماوند و تعداد زیادی چشمه‌های دائمی و فصلی تامین می شود.در این منطقه چاه، چشمه و قنات‌های متعددی از جمله چشمه‌های چاتال، بیدک، انجیرک، رزک، شش گوش، دره شریف و چشمه سوخته وجود دارد.

کوه سه پایه، کوه بیدک، تخت تالق، کل خانی، شش گوش، سیاه غار، همروک از مهم ترین کوه های مهم این پارک به شمار می آیند.

بوستان ولایت

بوستان ولایت

 یکی دیگر از بوستان های معروف و بزرگ تهران، بوستان ولایت می باشد. این بوستان در جنوب غربی شهر تهران واقع شده است. این بوستان از لحاظ وسعت و اندازه نه تنها در ایران ، در خاورمیانه نمی توان برای آن رقیبی یافت. این پارک ، یکی از پارک های جدید شهر تهران است که از زمان تاسیس آن تقریبا 10 سال می گذرد.

یکی از بهترین مکانهایی که در پارک ولایت تهران برای علاقمندان به ورزش احداث شده، شهر ورزش می‌باشد که در ضلع غربی پارک قرار دارد. این شهر ورزش با مساحتی حدود 370 هزار متر مربع ، انواع وسایل ورزش مفید و جذاب را در خود جای داده است.

 در این بوستان سرگرمی ها و جاذبه های متنوعی وجود دارد. یکی از اصلی ترین جاذبه های این بوستان راپل می باشد. راپل ، نوعی حرکت با طناب است .

 در بوستان شهربانو دو مرکز مهارت آموزی کوثر وجود دارد. این دو مرکز با هدف توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار در قالب آموزش و ایجاد اشتغال در مجموعه شهربانوی بوستان بزرگ ولایت راه اندازی شده‌است. 


بانجی جامپینگ، هم از دیگر جاذبه های تفریحی این بوستان به شمار می آید.بانجی جامپینگ، ورزشی بسیار هیجان انگیز است که علاقه مندان زیادی برای انجام این ورزش به این بوستان می آیند. سکوی بانجی جامپینگ بوستان ولایت با 50 متر ارتفاع یکی از بلند ترین سکو های بانجی جامپینگ ایران است.

کسانی که علاقه به صخره نوردی و یا دیوار نوردی دارند، می توانند این ورزش را در این بوستان تجربه کنند.

 علاقمندان به ورزش های هوایی مانند پاراگلایدر، هنگ گلایدر، پاراموتور و .. برای انجام این ورزش و یا آموزش آن می توانند از تپه ی که به ارتفاع 24 متر در این بوستان وجود دارد، استفاده کنند.

در ضلع شمالی شهر ورزش بوستان ولایت باند قدیمی فرودگاه را به باند تخصصی بادبادک‌‌ها اختصاص  داده اند. از این باند برای مسابقات پروازی بادبادک‌ها استفاده می‌شود که برای همه سنین در نظر گرفته شده است .

 علاوه بر این موارد، در این بوستان پیست آرسی، کارتینگ،موتور سواری، سالن پرورش اندام،خانه نشاط کودک، سالن آمفی تئاتر و ... هم وجود دارد.

 قسمتی از این پارک اختصاص به بانوان دارد. در واقع برای رفاه حال بانوان، در ضلع شمالی پارک ولایت زمینی به مساحت 60 هزار متر مربع در نظر گرفته شده است که با سبک فضا‌سازی باغ‌های ایرانی طراحی شده و همچنین دارای 20 ساختمان متنوع با کاربردهای آموزشی، اجتماعی، هنری، ورزشی، اجتماعی، فرهنگی و… مخصوص بانوان می‌باشد. ورود آقایان به مجموعه شهر بانو ممنوع می‌باشد.در بوستان شهربانو  دو مرکز مهارت آموزی کوثر وجود دارد. این دو مرکز با هدف توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار در قالب آموزش و ایجاد اشتغال در مجموعه شهربانوی بوستان بزرگ ولایت راه اندازی شده‌است. هر کدام از مراکز جدید ظرفیت اشتغالزایی برای بیش از ۳۰ نفر را دارند. ضمن اینکه امکان آموزش و ایجاد اشتغال خانگی برای ۱۰۰ بانو نیز در این مراکز فراهم شده‌است.
پارک ساعی

پارک ساعی

 یکی دیگر از پارک های زیبای تهران ،پارک ساعی است . این پارک هم یکی از قدیمی ترین پارک های تهران است. در واقع این پارک را ارزان ترین پارک تهران می دانند، چون برای احداث آن، ‌هزینه زیادی صرف نشده است و طبق گفته ها تنها با یک معمار، یک باغبان و تعدادی کارگر کل کار را انجام دادند. این پارک در سال 1329 تاسیس شده است، البته ایده اصلی و مقدمات تاسیس آن در سال ۱۳۲۴ شکل گرفت. در ابتدا برای این پارک 30هزار هکتار از ونک تا عباس آباد اختصاص دادند، اما با گذشت زمان این مقدار به 12 هزار هکتار رسید.

این پارک را به این منظور ساعی نامگذاری کردند که شخصی به نام کریم ساعی ؛این پارک و خیابان ولیعصر تهران را با هدف ریه‌های تنفسی شهر،‌ درختکاری کرد و در اختیار وزارت کشاورزی وقت گذاشت. کریم ساعی دانش آموخته رشته آمار جنگل بود و پس از بازگشت به ایران، در اداره کشاورزی وقت مشغول به کار شد و اولین تشکیلات جنگلبانی ایران را تاسیس کرد. او اولین شخص در ایران بود که نقش مهمی در توسعه فضای سبز شهر تهران داشت .این شخص درختانی مانند چنار و عرعر را برای این فضا انتخاب کرد که به آبیاری زیادی هم نیاز نباشد. روش کاشت را هم به شیوه جنگل‌کاری و به‌صورت پلکانی و شیب‌دار در نظر گرفت و در نهایت با این کار یک پارک جنگلی احداث کرد.
در سالهای بعد در این پارک برکه، جوی، آبشار و زمین بازی قرار دادند و آن  به‌عنوان یک بوستان با امکانات و خدمات رفاهی و ‌تفریحی، در اختیار عموم مردم قرار گرفت.

در این پارک درختان سر به فلک کشیده ی بسیار زیبایی وجود دارد. در این پارک گونه های گیاهی متنوعی وجود دارد. کاج، چنار، سرو نقره‌ای، سرو شیرازی، سرو بادبزنی، سرو تبری، برگ بو، نارون،‌ افرا، ماگنولیا، سدروس، یاس وحشی، گردو،‌ سیب و زالزالک تنها بخشی از گیاهانی هستند که بالغ بر ۱۷ گونه آن در پارک ساعی کاشته و پرورش داده شده‌اند.

 در این پارک گونه های گیاهی متنوعی وجود دارد. کاج، چنار، سرو نقره‌ای، سرو شیرازی، سرو بادبزنی، سرو تبری، برگ بو، نارون،‌ افرا، ماگنولیا، سدروس، یاس وحشی، گردو،‌ سیب و زالزالک تنها بخشی از گیاهانی هستند که بالغ بر ۱۷ گونه آن در پارک ساعی کاشته و پرورش داده شده‌اند.


 علاوه بر گونه های گیاهی، گونه های جانوری بسیاری در این پارک وجود دارد. در این پارک  انواع پرندگان و حیواناتی مانند همستر، سنجاب، طوطی وحشی، غاز، اردک، قو، ‌مرغابی، لاک‌پشت، طاووس دیده می شود. از آنجایی که باغ وحش این پارک  به شیوه ی پارکهای ژاپنی طراحی شده است، این بخش به پارک ژاپنی هم معروف است.در این باغ قفس ها و آلاچیق های محدود و گونه های انگشت شماری که در آنها نگهداری می‌شود و همچنین پرندگان زیبایی چون طاووس، قو و طوطیهای وحشی وجود دارد، قوچ،  مرغ عشق، فنج، خرگوش، خوکچه هندی، و سنجاب از دیگر حیواناتی هستند که در این مجموعه نگهداری می‌شوند.در واقع پارک ژاپنی یکی از زیباترین فضاهای پارک ساعی و یکی از مکان های منحصر به فرد در میان سایر بوستان‌های تهران به شمار می‌رود.

 با وجود اینکه این پارک ساخته ی دست انسان می باشد، اما میتواند احساس لذت بخش بودن در یک جنگل بکر و زیبا را برای افراد تداعی کند. این پارک از امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی، آب خوری، دکه فروش خوراکی و نوشیدنی، زمین بازی، میز و صندلی شطرنج، استخر و فواره های زیبا و خاطره انگیز، پیست اسکیت، فوتبال دستی، برخوردار است. همچنین  باغ وحشی متشکل از گونه های محدود پرندگان و خزندگان می تواند برای افراد و مخصوصا کودکان جذاب می باشد.
پارک ملت

پارک ملت

بوستان ملت یا پارک ملت، یکی دیگر از پارک های بزرگ و قدیمی  تهران است. این پارک در گذشته ،بوستان شاهنشاهی نام داشت.این پارک در ابتدا زمینی بایر بود که با توجّه به موقعیت خاص آن کار احداثش از سال ۱۳۴۵ خورشیدی در ۲ فاز آغاز شد. فاز اول، آن بخشی از پارک را شامل می‌شد که در راستای خیابان ولیعصر قرار داشته‌است و «بلوار کنار جاده» نامیده می‌شد و فاز دوم آن بر پایه ی طرحی از پارک‌سازی انگلیسی و با الهام از بوستان‌های آن کشور در تپه‌های باختری (شامل دو بخش تپه‌ای یعنی جنگل کاری‌های سمت صدا و سیما و چمن‌کاری و گل‌کاری‌های سمت بزرگراه نیایش و سئول است )ادامه یافت و در ۱۳۵۳ به بهره‌برداری رسید.

 در این پارک مجسمه های زیبای مادر و امیبر کبیر هم جلوه ی خاصی به این پارک داده است. مجسمه مادر یک مادر به همراه کودک در آغوشش است که زیبایی شگفت انگیز دارد و همچنین مجسمه قدی از امیر کبیر به عنوان یکی از مفاخر ایران در پارک ملت واقع شده تا افراد بتوانند با بازدید از این مجسمه به یاد این صدراعظم بزرگ کشور بیافتند.


 در این پارک دیدنی ها و جاهای تفریحی زیبایی دیده می شود. یکی از بخش زیبای پارک ملت، دریاچه مصنوعی است که در قسمت بالای این پارک قرار گرفته است که بر روی این دریاچه مصنوعی پل فلزی نیز واقع شده که توانسته زیبایی این بخش را بیش از پیش بیشتر کند.

جلوتر از ورودی این پارک آب نمای پله ای زیبایی قرار گرفته که زیبایی این بوستان را دوچندان کرده است.از دیگر جاهای دیدنی این پارک، قطار دودی آن است. کسانی که عاشق تاریخ و دیدن اشیای تاریخی هستند می توانند در بخش جنوبی پارک ملت اولین قطار دیزل ایرانرا مشاهده کنند. این قطار در سال ۱۲۶۵ هجری شمسی و در زمان ناصرالدین شاه، مردم شهر تهران را به حرم شاه عبدالعظیم می رساند.این قطار امروزه بر روی یکی از ریل های خودش در پارک ملت گذاشته شده و جلوه زیبا و فوق العاده ای به این بخش از بوستان ملت داده است.

 در این پارک مجسمه های زیبای مادر و امیبر کبیر هم جلوه ی  خاصی به این پارک داده است. مجسمه مادر یک مادر به همراه کودک در آغوشش است که زیبایی شگفت انگیز دارد و همچنین مجسمه قدی از امیر کبیر به عنوان یکی از مفاخر ایران در پارک ملت واقع شده تا افراد بتوانند با بازدید از این مجسمه به یاد این صدراعظم بزرگ کشور بیافتند. علاوه بر این دو مجسمه ،مجسمه های نمای شهری هم در این بوستان قرار گرفته است. در حقیقت این مجسمه های شهری زیبایی شگفت انگیزی به نقاط مختلف پارک ملت داده اند.

 افرادی که عاشق بازدید از حیوانات هستند،در این پارک باغ وحش و گونه های جانوری فراوانی وجود دارد.در این پارک می توان حیواناتی نظیر طاووس، فنچ، طوطی، شتر مرغ، گوزن شاخدار، مارال، خرگوش، غزال، میمون، بز کوهی، آهو و ... را مشاهده کرد.
پارک جنگلی یاس

پارک جنگلی یاس

یکی از بزرگترین پارک های جنگلی شهر تهران، پارک جنگلی یاس می باشد.این پارک در شمال شرقی تهران در دو قسمت شمالی (منطقه یک) و جنوبی (منطقه چهار) قرار گرفته است.پارک جنگلی یاس از جدیدترین پارک های جنگلی تهران است که در نوروز 94 افتتاح شد.

 این پارک هم از امکانات زیادی برخوردار است. بخش جنوبی این پارک 9 زمین بازی برای کودکان دارد . همچنین این پارک دارای امکاناتی نظیر آلاچیق و باربکیو بسیار مناسب برای پیک نیک خانواده ها و بازی کودکان است.کسانی که دوچرخه داشته باشند،می توانند آن را به پارک یاس برده و از دوچرخه سواری روی جاده های آسفالته آن لذت ببرند. در بخش شمالی آن هم  زمین های بازی بزرگسالان بیشتر است.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .