تبیان، دستیار زندگی

چطور مخاطبین را در اینستاگرام پیدا کنیم؟

اینستاگرام یکی از اپلیکیشن‌های پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی است و هر روزه کاربران زیادی به این اپلیکیش وارد شده و از آن استفاده می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اینستاگرام
یکی از قابلیت هایی که اینستاگرام به کاربران خود ارائه می دهد این است که امکان یافتن مخاطبین در اینستاگرام فارسی را به آن ها می دهد و با فعال کردن این ویژگی اینستاگرام؛ به شماره های مخاطبین دسترسی پیدا کرده و مخاطبینی که حساب کاربری اینستاگرام دارند را شناسایی و معرفی می کند.

ارتباط با دیگران یکی از مهمترین اهداف رسانه‌های اجتماعی است، اینستاگرام و سایر رسانه‌های اجتماعی روش‌های مختلفی برای جستجوی مخاطبان دارند. روش‌های زیادی برای پیدا کردن افراد وجود دارد که در این مطلب به صورت مختصر آن‌ها را توضیح می دهیم.

اینستاگرام

چگونه شماره موبایل دیگران را در اینستاگرام پیدا کنیم؟

برای این منظور کافیست:

- وارد بخش Discover People شوید؛
- و از طریق گزینه Connect Contacts؛
- سپس گزینه Get started انتخاب کرده و به یافتن مخاطبین در اینستاگرام بپردازید.

اینستاگرام

یافتن افراد در اینستاگرام با شماره موبایل

توجه داشته باشید که اینستاگرام در نسخه‌ های جدید خود این مراحل را حذف کرده و شما به راحتی می‌ توانید از گزینه Discover people لیست حساب‌ های پیشنهادی را مشاهده کنید و اگر به این لیست نگاهی بیاندازید، می‌ توانید ببینید، کدام یک از پروفایل‌ های اینستاگرام که به شما پیشنهاد می‌ دهد، جزء افرادی است که در لیست تماس‌ های گوشی شما وجود دارد.

دسترسی به مخاطبین برای پیدا کردن دوستان خود، ویژگی مشترکی در فیس بوک و توییتر است.با این حال، خیلی‌ها نمی‌دانند که می‌شود با استفاده از شماره تلفن‌ها، افرادی که دوست دارند را نیز در اینستاگرام پیدا کنید.

اگر نام کاربری، نام کامل، یا نام کاربری دوست خود را در اینستاگرام به یاد ندارید، مشکلی نیست.

برای پیدا کردن اکانت اینستاگرام با شماره تلفن می توانید البته به شرطی که پیج پرایوت نداشته باشند یا درخواست شما را برای فالو کردن قبول کنند.

برای یافتن افراد در اینستاگرام با شماره موبایل اول می بایست؛ برنامه اینستاگرام را راه اندازی کنید و به بخش Profile of برنامه بروید.

روی نماد منوی در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید و در انتهای صفحه تنظیمات را انتخاب کنید.

در صفحه تنظیمات برنامه، “دنبال کنید و دوستان را دعوت کنید” (Follow and invite friends) را انتخاب کنید.

در صفحه بعد، گزینه Follow contact را انتخاب کنید و اینستاگرام تمام نام‌های کاربری (حساب‌های اینستاگرام) متصل به یک شماره تلفن را در لیست مخاطبین خود فهرست می‌کند.

اگر هیچ یک از شماره‌های تلفن مدنظر شما در اینستاگرام نباشد، پیامی با این مضمون نمایش داده می‌شود که “مخاطب در دسترس نیست” و هر وقت مخاطب شما با استفاده از شماره تلفن مدنظرتان به اینستاگرام می‌پیوندد یا شماره تلفن خود را به حساب اینستاگرام می‌افزاید، در بخش مخاطبین برنامه ظاهر می‌شود.

اینستاگرام

پیدا کردن مخاطبین در اینستاگرام با استفاده از گزینه‌های داخلی

در اینستاگرام به راحتی می توانید از طریق تنظیمات و گزینه های داخلی خود این  اپلیکیشن پر طرفدار دوستان و اشنایان خود را با شماره تلفن در اینستاگرام  پیدا کنید.

پیدا کردن ایدی اینستاگرام از روی شماره موبایل: برنامه اینستاگرام را بر روی تلفن خود راه اندازی کرده و روی نماد پروفایل در گوشه پایین سمت چپ برنامه ضربه بزنید.

در صفحه پروفایل خود، روی نماد منو در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید تا گزینه پروفایل نشان داده شود. (Discover people) را انتخاب کنید.

در صفحه Find People، به بخش مخاطبین بروید و روی دکمه Connect contacts ضربه بزنید.

اینستاگرام

پیدا کردن ایدی اینستاگرام از روی شماره موبایل

اگر برای اولین بار از این ویژگی استفاده می‌کنید، اینستاگرام درخواست اجازه دسترسی به مخاطبین تلفن شما را خواهد کرد. برای دسترسی به لیست مخاطبین خود، به گزینه Allow ضربه بزنید.

این نکته به برنامه امکان می‌دهد تا برنامه به لیست مخاطبین شما دسترسی پیدا کند و افرادی را که از قبل در اینستاگرام حضور دارند شناسایی کند.

پس از اعطای دسترسی به مخاطبین در این برنامه، اینستاگرام به طور خودکار شماره تلفن‌های شما را به حسابتان همگام سازی می‌کند. همه حساب‌های اینستاگرام مرتبط با یک شماره تلفنی در مخاطب شما در بخش مخاطبین در صفحه Find / Discover افراد ظاهر می‌شوند. سپس می‌توانید انتخاب کنید که آنها را دنبال کنید یا خیر؟

اگر هیچ یک از شماره‌های تلفن موجود در لیست شما با یک حساب اینستاگرام مرتبط نباشد، پیام “مخاطب در دسترس نیست” نمایش داده می‌شود.اگر نمی‌توانید دوستان خود را با شماره تلفنشان پیدا کنید، فقط دو دلیل وجود دارد: یا با استفاده از یک شماره متفاوت ثبت نام کرده‌اند یا اصلاً به اینستاگرام خود شماره اضافه نکرده‌اند.

اینستاگرام

چطور مخاطبین را در اینستاگرام پیدا کنیم؟

قبل از پیدا كردن مخاطبین در اینستاگرام، باید به اینستاگرام برای دسترسی به مخاطب‌ها اجازه دهید. مراحل زیر را انجام دهید تا مخاطب‌های موبایلتان را کشف کنید.

همگام‌سازی مخاطبین: وارد پروفایل اینستاگرام شوید و روی ۳ خط افقی بالای صفحه کلیک کنید. حالا وارد Setting یا همان تنظیمات شوید.

روی گزینه Account کلیک کنید. در این بخش گزینه contact Syncing را می‌بینید. یعنی همگام‌سازی مخاطبین. روی این گزینه کلیک کنید.

با روشن کردن این قسمت، یعنی Connect Contacts، اینستاگرام لیست مخاطب‌های موبایلتان که با شماره تلفن در اینستاگرام ثبت نام کرده‌اند را پیدا می‌کند.
 

مخاطب‌های موبایل را پیدا کنید: بعد از همگام‌سازی، می‌توانید مخاطب‌ها را ببینید و اگر خواستید فالو کنید. دو روش برای این کار وجود دارد. مراحل زیر را طی کنید: وارد پروفایلتان شوید و روی ۳ خط افقی بالای صفحه کلیک کنید. روی گزینه Discover People کلیک کنید. اینجا می‌توانید لیست مخاطب‌های گوشی و پیشنهادهای اینستاگرام را ببینید. هر کسی را که خواستید می‌توانید در این بخش فالو کنید.

بعد از ورود به این بخش، در قسمت اول اکانت مخاطب‌های موبایلتان را می‌بینید. بعد از آن هم پیشنهادهای اینستاگرام به شما!

قطع همگام‌سازی مخاطبین: اگر زمانی هم تمایل نداشتید که اینستاگرام مخاطب‌ها را به شما نشان دهد، تنها کاری که باید بکنید قطع همگام‌سازی است. برای این کار، باید مثل مراحلی که برای همگام‎‌سازی طی کردید، عمل کنید.

Setting > Accounts > contact syncing > connect contact، روی این بخش کلیک کنید و گزینه Disconnect را بزنید.

اینستاگرام

روشی ساده برای پیدا کردن مخاطبین در اینستاگرام

اگر در نوار پایین اینستاگرام، روی آیکون ذره‌بین کلیک کنید، گزینه‌های مختلف سرچ را می‌بینید. البته اگر دنبال یادگیری همه بخش‌های اینستاگرام هستید، می‌توانید مقاله آموزش اینستاگرام را مطالعه کنید.

TOP: در این بخش می‌توانید اسم برندها و اکانت‌های پرطرفدار را ببینید.

Account: در این قسمت می‌توانید هر اسم و اکانتی که خواستید را سرچ کنید. فقط کافی است که اسم برند یا شخصی که دنبالش هستید را سرچ کنید.

TAGS: در این بخش می‌توانید تگ‌های خاصی که دنبالش هستید را پیدا کنید.

PLACE: قسمت آخر مربوط به مکان یا همان لوکیشن است. اگر دوست دارید ببینید در هر لوکیشن چه پست‌هایی آپلود شده. در این قسمت با سرچ لوکیشن مدنظر، پیج‌ها و پست‌هایی که از این لوکیشن استفاده کرده‌اند را می‌بینید.

اینستاگرام

روش پنهان کردن شماره موبایل در اینستاگرام!

مخاطب‌های شما هم می‌توانند با انجام مراحل بالا، در اینستاگرام پیدایتان کنند، البته به شرطی که موقع ثبت نام، شماره همراهتان را وارد کرده باشید. اگر مایل نباشید کسی شماره شما را ببیند دو راه وجود دارد:

یا با شماره‌ای ثبت نام کنید که کسی نداشته باشد، یا شماره‌تان را از پروفایل حذف کنید. توجه داشته باشید که اگر قصد حذف شماره را دارید، باید حتما ایمیلتان را در بخش Edit Profile وارد کنید.چون لازم است که با اینستاگرام یک راه ارتباطی داشته باشید. اگر احیانا رمزتان را فراموش کردید یا هک شدید، یا هر مشکل دیگر، باید اینستاگرام شماره یا ایمیل شما را داشته باشد.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .