تبیان، دستیار زندگی

آموزش تغییر رمز در اینستاگرام

نیاز به تغییر رمز اینستاگرام؛ یکی از مواردی است که احتمالا شما نیز با آن مواجه شده‌اید. تغییر رمز اینستاگرام به صورت دوره‌ای باعث افزایش امنیت پیج شما شده و احتمال هک شدن آن را کاهش می‌دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تغییر رمز اینستاگرام
اینستاگرام یکی از اپلیکیشن های پرطرفدار در شبکه های اجتماعی محسوب می شود و کاربران زیادی هر روزه به این اپلیکیش وارد می شوند، برای کاهش احتمال هک شدن در آن می بایست به طور دوره ای رمز ورود به آن را تغییر داد.

در زمان ثبت نام در اینستاگرام، هنگامی که می خواهید یک حساب کاربری جدید در آن بسازید. علاوه بر انتخاب یک نام کاربری منحصر به فرد، باید یک گذرواژه یا همان پسورد برای خود انتخاب کنید. در این مطلب به طور کامل نحوه ی تغییر رمز اینستاگرام را به شما آموزش داده و همچنین می توانید تغییر گذرواژه اینستاگرام را بدون رمز قبلی به سادگی انجام دهید.

تغییر رمز اینستاگرام

چند نکته در مورد تغییر رمز اینستاگرام

 

تغییر رمز اینستاگرام؛ به این دلیل است که باعث می‌شود امنیت صفحه شما در اینستاگرام افزایش یافته و شما اطمینان خاطر پیدا کنید که فقط خودتان می‌توانید وارد صفحه شخصی خود شوید.
گاهی نیاز است که برای اطمینان هر چند وقت یکبار پسورد اینستاگرام خود را تغییر بدهید. تا هیچکس نتواند به رمز شما دسترسی پیدا کند و از آن سو استفاده کند،به همین دلیل است که تغییر پسورد اینستاگرام همیشه برای کاربران این اپلیکیشن مهم بوده است.

گاهی با کلیک روی لینک پیامک شده، ممکن است به جای صفحه‌ی تغییر گذرواژه اینستاگرام، با صفحه‌ی ورود به اینستاگرام مواجه شوید.

در این حالت، کل لینک پیامک شده را کپی کرده و در مرورگر خود پیست کنید. همچنین بهتر است از صفحه‌ی شخصی مرورگر استفاده کنید.

گاهی برای باز شدن صفحه‌ی تغییر پسورد اینستاگرام، استفاده از ابزار تغییر آی پی لازم است. توجه داشته باشید گزینه‌ی فیسبوک در این مرحله به طور پیش فرض برای همه‌ی اکانت‌ها نشان داده می‌شود؛ حتی اگر قبلا اکانت فیسبوکی روی اکانت خود ثبت نکرده باشید!

اگر ایمیلی دریافت نکردید، حتما پوشه‌ی Important و Spam و نیز Trash در ایمیل خود را بررسی کنید. گاهی ایمیل‌های اینستاگرام به این پوشه هدایت می‌شوند.

اگر با یک شماره چندین اکانت ایجاد کرده‌اید، توصیه می‌کنیم از نام کاربری اکانت استفاده کنید! اگر از دستگاهی برای مدتی طولانی در اکانت خود حضور داشته‌اید، ممکن است بجای لینک تغییر پسورد اینستاگرام، لینک مستقیم ورود به اکانت و یا یک کد امنیتی برای شما ارسال شود. در این حالت، اگر می‌خواهید اقدام به تغییر گذرواژه اینستاگرام نمایید، بهتر است از یک دستگاه جدید استفاده کنید.

هنگام تغییر پسورد اینستاگرام، اگر رمز عبور جدید یکی از پسوردهای قدیمی شما باشد و یا رمز عبور ضعیفی انتخاب کرده باشید، با ارور روبرو شده و تغییر رمز اینستاگرام انجام نخواهد شد.

تغییر رمز اینستاگرام

تغییر رمز فراموش شده ی اینستاگرام!

شاید از خود بپرسید آیا تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی ممکن است؟ جواب مثبت است. این کار از طریق بازیابی و تغییر پسورد اینستاگرام انجام می‌شود.

به این صورت که لینک تغییر پسورد اینستاگرام به شماره یا ایمیل ثبت شده در اکانت اینستاگرام شما ارسال می‌شود، از طریق این لینک به صفحه‌ی تغییر پسورد اینستاگرام هدایت می‌شوید، بدین ترتیب قادر خواهید بود به سادگی اقدام به تغییر گذرواژه اینستاگرام خود نمایید.

اگر داخل پیج خود حضور دارید ولی رمزعبور قبلی خود را فراموش کرده‌اید، کار شما حتی ساده تر هم هست! توصیه می‌کنیم با با استفاده از روش هایی که در این مطلب به شما آموزش می دهیم اقدام به ثبت و تغییر ایمیل و شماره تلفن در اینستاگرام، ایمیل و شماره تلفن معتبری در اکانت خود کرده و سپس، اقدام به تغییر رمز اینستاگرام کنید!

تغییر رمز اینستاگرام

تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی

برای تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی، ابتدا بایستی به صفحه ورود به اینستاگرام مراجعه کنید، اگر هم اکنون داخل پیج خود حضور دارید، برای دسترسی به این صفحه کافیست؛آیکون پروفایل خود را در سمت راست نوار پایین صفحه، لمس کرده و برای چند ثانیه نگه دارید و در نیم صفحه ی باز شده، گزینه ی Add Account را انتخاب کنید. سپس Log Into Existing Account را انتخاب کنید. سپس، برای تغییر رمز اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

برای ورود به فرایند تغییر رمز اینستاگرام، نوشته ی آبی رنگ Get help logging in را لمس کنید.

در تنها کادر موجود، نام کاربری پیج خود را وارد کنید، می‌توانید به جای نام کاربری از آدرس ایمیل و یا شماره تلفن مربوط به پیج نیز استفاده کنید و سپس، گزینه ی Next را لمس کنید.

در این صفحه، راه های موجود برای بازیابی و تغییر پسورد اینستاگرام به شما نشان داده می‌شود.

چناچه ایمیلی بر روی اکانت خود ثبت کرده باشید، توصیه می‌کنیم گزینه‌ی Send an Email را انتخاب کنید، در غیر این صورت، گزینه‌ی Send an SMS را انتخاب کنید.

اگر گزینه‌ی Send an Email یا همان تغییر رمز از طریق ایمیل را انتخاب کرده باشید،به ایمیل خود مراجعه کنید، منتظر بمانید تا ایمیلی از سمت اینستاگرام به شما ارسال شود.

اگر گزینه‌ی تغییر رمز اینستاگرام از طریق شماره تلفن را انتخاب کرده‌اید، منتظر بمانید تا پیامک اینستاگرام به شما ارسال شود.

پس از دریافت پیامک یا ایمیل که حاوی لینک تغییر پسورد اینستاگرام می‌باشد، بر روی این لینک کلیک کنید تا به صفحه‌ی تغییر رمز اینستاگرام وارد شوید.

در این صفحه دو کادر وجود دارد که بایستی رمز عبور جدید خود را در یکی وارد کرده و در دیگری تکرار کنید تا تغییر رمز اینستاگرام کامل شود!

تغییر رمز اینستاگرام

تغییر پسورد اینستاگرام از داخل پیج

اگر مایل به تغییر رمز اینستاگرام خود هستید و رمزعبور قبلی خود را نیز می‌دانید، تغییر پسورد اینستاگرام بسیار ساده است!

اما رمز اینستا کجاست؟برای پاسخ این پرسش و نیز تغییر پسورد اینستاگرام خود، کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

برای تغییر رمز اینستاگرام در ابتدا وارد پیج خود شده و به بخش پروفایل اینستاگرام خود بروید.

آیکون سه خط در بالا و سمت راست صفحه را لمس کنید و سپس در پایین نیم صفحه‌ی باز شده، روی Settings کلیک کنید.

حالا شما وارد تنظیمات شده اید، برای تغییر گذرواژه اینستاگرام، از این قسمت مطابق شکل بخش security یا همان تنظیمات امنیتی را انتخاب کنید.

برای ورود به بخش تغییر گذرواژه اینستاگرام، گزینه ی Password را لمس نمایید.

در مرحله‌ی آخر، برای تغییر پسورد اینستاگرام، رمزعبور قبلی خود را در کادر اول و رمزعبور جدید خود را در کادر دوم وارد کنید. سپس رمزعبور جدید را یک بار دیگر در کادر سوم درج نمایید. حالا تغییر رمز اینستاگرام با موفقیت انجام شده است!

تغییر رمز اینستاگرام

تغییر رمز اینستاگرام در گوگل

تغییر رمز اینستاگرام از طریق گوشی و اپلیکیشن و نیز تغییر رمز اینستاگرام در گوگل بسیار مشابه هستند، برای تغییر رمز اینستاگرام از طریق گوگل (تغییر رمز بدون داشتن رمز قبلی) مراحل زیر را اجرا کنید:

یکی از مرورگرهای خود را باز کرده و به وبسایت اینستاگرام وارد شوید. در این صفحه همانگونه که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، نوشته ای با عنوان Forgot password وجود دارد که به معنای فراموشی رمز عبور می‌باشد. بر روی آن کلیک کنید.

در کادر موجود، آدرس ایمیل، شماره تلفن یا نام کاربری مربوط به پیج خود را وارد کنید. در صورت نوشتن شماره تلفن، پیامک و در صورت درج آدرس ایمیل، یک ایمیل به شما ارسال می‌شود. بعد از وارد کردن یکی از این موارد، گزینه ی Send Login Link را لمس کنید.

حال منتظر دریافت پیام حاوی لینک تغییر رمز اینستاگرام باشید. در صورتی که پیامک دریافت کرده اید، بر روی لینک موجود در پیامک کلیک کنید. در صورت انتخاب ایمیل، بر روی نوشته ی Reset your Instagram password کلیک کنید.در صفحه ی باز شده، دو کادر وجود دارد. در کادر اول، رمزعبور جدید خود را وارد کرده و در کادر دوم، این رمزعبور را تکرار نمایید. حالا تغییر پسورد اینستاگرام با موفقیت کامل شده است!

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .