تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه نان کدو حلوایی در منزل

یکی از نان های خوشمزه که شاید کمتر آن را امتحان کرده باشید، نان کدو حلوایی می باشد. این نان خوشمزه و مقوی را می توانید به آسانی در منزل تهیه کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نان کدو حلوایی
نان کدو حلوایی یکی از نان هایی است در عین حال که بسیار خوشمزه است، مقوی و فواید زیادی برای سلامتی دارد. کدو حلوایی میوه‌ای پرخاصیت است  و ارزش غذایی بالایی دارد . این میوه پر خاصیت یرقان را برطرف میکند و سینه را نرم و اخلاط و سرفه را آسان می کند. رنگ نارنجی درخشان کدوتنبل نشان می دهد که یک منبع غنی از بتا کاروتن است. افرادی که رژیم غذایی غنی از بتا کاروتن هستن، کم تر مستعد ابتلا به سرطان هستند. بتا سیپتوکسانتین و کاروتنویید موجود در کدوتنبل خطر سرطان ریه در افراد سیگاری را کاهش می دهند. همچنین خواص آنتی اکسیدانی کدوتنبل از سیستم تنفسی از عفونت ها محافظت می کند که باعث کاهش حملات آسم می شود.

با استفاده از کدو حلوایی می توان، سوپ کدو حلوایی،پوره کدو حلوایی، پای کدو حلوایی،املت کدو حلوایی، خورشت، کیک و شیرینی هم درست می کنند و با خوردن هر یک از این خوراکی ها می توان از فواید آن بهره مند شد.

 این نان خوشمزه از ترکیب کدو حلوایی و پودر دارچین درست می شود که  این دو ماده غذایی طعم بی نظیری به نان می دهد. در تهیه این نان به جای کره، از روغن کانولا استفاده می‌شود، که استفاده از روغن باعث می‌شود بافت نان فوق‌العاده نرم‌ شود. در ادامه مطلب طرز تهیه این نان خوشمزه را بیان می کنیم:

  این نان خوشمزه از ترکیب کدو حلوایی و پودر دارچین درست می شود که این دو ماده غذایی طعم بی نظیری به نان می دهد.


مواد لازم برای تهیه نان کدو حلوایی:

آرد ۳ صفر       ۲۵۰ گرم

شیر      ۷۵ گرم

دارچین  یک دوم قاشق چایخوری

پوره کدو حلوایی پخته    ۷۵ گرم

شکر     ۱۲ گرم

نمک     به مقدار لازم

کره یا روغن      ۱۸ گرم

سه گرم مایه خمیر فوری   

 طرز تهیه:

برای تهیه نان کدو حلوایی خوشمزه ابتدا آرد را به همراه دارچین، شکر، نمک و پودر خمیر مایه فوری داخل یک کاسه بزرگ با هم ترکیب کنید و سپس شیر را به کاسه اضافه کنید و با همزن مخلوط کنیدتا مواد با هم یکدست شوند.

پس از اینکه شیر با مواد خشک یکدست شد، پوره کدو حلوایی را به همراه کره یا روغن هم دمای محیط به کاسه اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه مخلوط کنید تا خمیری لطیف و نرم به دست بیاید که به دست نچسبد.

اگر خمیر به دست می چسبید، کمی آرد اضافه کنید و با خمیر مخلوط کنید. پس از اینکه خمیر آماده شد، یک کاسه مناسب را با کمی روغن چرب کنید، سپس خمیر را درون کاسه قرار دهید.

سپس روی درب کاسه را با سلفون بپوشانید و آنرا به مدت یک تا دو ساعت در یک جای گرم قرار دهید تا حجم خمیر تقریبا دو برابر شود. پس از اینکه خمیر به خوبی ور آمد، آنرا به سطح کار منتقل کنید و هوای اضافی آنرا بگیرید.

 پس از اینکه شیر با مواد خشک یکدست شد، پوره کدو حلوایی را به همراه کره یا روغن هم دمای محیط به کاسه اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه مخلوط کنید تا خمیری لطیف و نرم به دست بیاید که به دست نچسبد.


در این مرحله یک قالب مناسب را با روغن جدا کننده یا کاغذ روغنی پوشش دهید و سپس خمیر را درون قالب قرار دهید و به سلیقه خود روی آن نقش ایجاد کنید. برای نقش انداختن روی نان از چاقو استفاده کنید.

سپس مقداری آرد روی خمیر بپاشید و روی آن یک پارچه تمیز بیندازید. این بار به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت برای بار دوم به خمیر استراحت دهید و بعد فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن کنیدتا کاملا گرم شود.

در مرحله ی آخر قالب را داخل طبقه وسط فر قرار دهید و نان را به مدت یست تا سی دقیقه داخل فر قرار دهید تا بپزد .پس از اینکه نان به طور کامل پخت، آنرا از فر خارج کنید و اجازه دهیدخنک شود، سپس به صورت دلخواه برش بزنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .