تبیان، دستیار زندگی

ایده ساخت گلدان با لوله پولیکا

آموزش درست‌کردن کاردستی با وسایل دور ریختنی نه‌ تنها باعث شکوفایی خلاقیت و ابتکار در کودکان می‌شود بلکه آن‌ها با ساختن کاردستی‌های زیبا از اوقات فراغت خود نیز لذت خواهند برد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 خلاقیت - ابتکار - کاردستی با وسایل بازیافتی
نویسنده : مهسا فارسی | روزنامه نگار
زمین، روزبه‌روز شاهد تولید انبوه زباله‌هایی است که روی هم تلنبار می‌شوند و چهره‌اش را آلوده می‌کنند. این زباله‌ها اما در دست هنرمندان می‌توانند به هنری خلاقانه تبدیل شوند. برای ساخت کاردستی با وسایل بازیافتی و دورریختنی تنها به کمی خلاقیت و ابتکار نیاز دارید. در «خودت بساز» این‌هفته به‌سراغ رول مقوایی وسط دستمال‌کاغذی رفته‌ام تا شما را با چند ایده قابل اجرا و جذاب آشنا کنم.

شاید باورتان نشود اما این اثر هنری شگفت‌انگیز تنها با استفاده از مقوای رولی قابل بازیافت ساخته شده ‌است. همان‌طور که می‌بینید رول‌ها در اندازه‌های متفاوت برش خورده‌، از گوشه‌ها توسط منگنه به‌هم دوخته و تبدیل به گل شده‌اند. با چیدن این گل‌ها درکنار هم و چسباندن‌شان روی یک صفحه به‌سادگی می‌شود طرح تابلویی خلاقانه را پیاده کرد. شما می‌توانید این مجموعه مقوایی را با اسپری رنگ‌آمیزی کنید تا ظاهر زیباتری به آن بدهید.

برای ساخت کاردستی با وسایل بازیافتی و دورریختنی تنها به کمی خلاقیت و ابتکار نیاز دارید



با استفاده از مقوای رولی می‌توانید جعبه کادو بسازید. تنها با چندبار تا زدن مانند تصویر این کار را انجام دهید. لوله را با دست بخوابانید. سپس هر دو گوشه را مانند تصویر تا بزنید تا حجمی که ساختید مناسب قرار دادن هدیه کوچکی درون آن باشد. درنهایت به‌دور آن روبان بپیچید و زیبایش کنید. در مدل دیگر می‌بینید که می‌توان رول را با شکل دادن به‌صورت استوانه‌ای دردار به باکس کادو تبدیل کرد.
رول‌های مقوایی می‌توانند به‌سادگی به جامدادی رومیزی تبدیل شوند. کافی است آن‌ها را با پارچه یا مقوا بپوشانید یا رنگ‌آمیزی‌شان کنید. سپس سه یا چهارتا رول تزیین‌شده را روی سطحی دیگر محکم بچسبانید. چطور بود؟
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .