تبیان، دستیار زندگی

40 متن پیشنهادی برای کارت عروسی

یکی از مراحل مهم قبل از تدارک مراسم عروسی، سفارش کارت عروسی است و هرچه در انتخاب کارت عروسی و متن آن حساس‌تر باشید و سلیقه به‌خرج دهید، نتیجه بهتری می گیرید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کارت عروسی
ارسال کارت دعوت عروسی از قدیم الایام برای اطلاع‌رسانی زمان و مکان عروسی رایج بوده و امروزه هم همچنان این رسم پابرجاست.

ممکن است فکر کنید انتخاب متن کارت عروسی یکی از راحت‌ترین کارهای اولیه ی تدارک مراسم عروسی باشد، ولی وقتی با متن‌های مختلفی روبرو شدید، تازه متوجه می شوید که چندان هم کار ساده ای نیست و انتخاب متن کارت عروسی مناسب که بیانگر روحیات شما باشد، کار چندان راحتی نیست.

کارت عروسی

انواع متن کارت عروسی

متن کارت عروسی، انواع مختلفی دارد، معمولا این متن را، متناسب با استایل کارت انتخاب می‌کنند. به طور مثال، بهترین متن برای کارت فانتزی و عروسکی، متن صمیمی و ساده است، قطعا در چنین کارتی، متنی ادبی و شعری از حافظ نوشته نمی‌شود، خیلی از عروس و دامادها علاقه‌مند به استفاده از متن‌های ادبی، رسمی و سنگین هستند.

این متن‌ها، مناسب کارت‌های کلاسیک و لوکس است. متن کارت به‌صورت طنز و شوخی نیز، یکی از انواع متن کارت عروسی محسوب می‌شود، که طرفداران خودش را دارد. سعی کنید برای انتخاب این متن، نوع کارت‌تان را درنظر بگیرید و متناسب با آن، متن را انتخاب کنید.

کارت عروسی

متن های زیبا برای کارت عروسی

به نام پیوند دهنده قلب‌ها / به نام آفریننده عشق
به نام پروردگار عشق / به نام آفریننده عشق
به نام مهرآفرین مهرگستر / به نام نامی یزدان
***********
ای کاش عشق را زبان سخن بود، آغاز زندگی مشترک خویش را جشن می گیرند با تشریف فرمایی خود سرافرازمان فرمایید.
***************
الهه عشق به انسان ها آموخت که عاشقانه زندگی کنند و با پیوند همیشه پایداری که سوگندش را در قلب هایمان جاودانه کرده اند، به هم در آمیزند و یکی شوند، چه شادمانه است تکرار فریاد گونه این سوگند در کنار شما.
*****************
در قصر بلور دلهای مان پیوند همیشه سبز خود را جشن می گیریم و کلبه عشقی می سازیم میان باغ فرداها زینت قصرمان دوچندان می شود با حضور شما.
***************
دست در دست هم نهاده ایم و سفره دوستی را در دست آرزوها گسترانیده ایم تا هر خاطره ای را به زیبایی در دلها بیاویزیم که زندگی تنها یادگاری از محبت هاست. شوق فشردن دستان شما برایمان انتظاری است شیرین.
***************

خانه‌ای ساخته‌ایم، سایبانش همه عشق

زیر پا فرش غرور، در حصارش همه تکرار صفا
ما در این جمع لطیف
لطف دیدار تو را می ‌طلبیم
لحظه شیرینی که به تو دلبستم از تو پرسیدم من تو منی یا من تو؟و تو گفتی هردو من به تو پیوستم، گفتم ای کاش پناهم باشی، همه جا و همه وقت دست تو در دستم تکیه گاهم باشی و تو گفتی هستم، تا نفس هست کنارت هستم.
***************
زندگی چیزی نیست که لب طاقچه عادت از یاد من و تو برود، زندگی گل به توان ابدیت، زندگی ضرب زمین در ضربان دل ماست، به سنت عشق گردهم می آییم آنجا که دوست داشتن تنها کلام زندگیست.
***************
آرزو دارند با نسیم سحری شاخه‌ای از گل یاس بوته‌ای از گل مریم بغلی از گل سرخ، همه را دسته کنند برگیرند و بسازند سبدی از پر طاووی سپید... تا دهند مژده به به آنها که در این جشن به ما پیوندند.
***************
خدا هدیه ای به آدم داد و مهر حوا را به دل او انداخت، باید آسمان را آذین می بست، ستاره ها را برق می انداخت خدا لبخند زد، تنهایی فقط زیبنده خودش بود! در جشن پیوند آسمانیمان، همه فرشته ها دعوت دارند!
**************
ما با هم اسم های خود را روی شن و ماسه ها نوشتیم و امواج دریا آن ها را شست، آن ها را روی قلب های مان نوشتیم تا برای همیشه آن جا بماند.
**************
خانه کوچک ما رویائیست که در آن خاطرها رنگارنگ، یاد آن روز که با هم باشیم، شاد از آن لحظه با هم بودن پای کوبان و گل افشان در راه چشم داریم که شما هم با ما.
****************
یک نفر آمده دنیای مرا سبز کند / خواب و بیداری و رویای مرا سبز کند / تا به یمن نفس سبز و اهورایی عشق / از سرا تا به ثریای مرا سبز کند. با حضورتان شادی مان را دو چندان کنید.
***************
باز کن پنچره را من تو را خواهم برد /  به سر رود خروشان حیات
آب این رود به سرچشمه نمی گردد باز /  بهتر آن است که غفلت نکنیم از آغاز.
*************
جدا بودن، تنها بودن. همدیگرو دیدن و پسندیدن. صحبت کردن، به هم خندیدن. حالا می‌خوان با هم باشن. همه عمر زندگی کنن و خوشبخت باشن. اگه بیاین با ما باشین جشن می‌گیریم. خوشحال می‌شیم. بد نمی‌گذره، قول می‌دیم، منتظریم.

کارت عروسی

متن کارت عروسی فانتزی و طنز

ما دو خانواده بسیار محترم، تصمیم گرفتیم دختر را عروس و پسرمان را داماد کنیم و بفرستیم خانه بخت تا هم خودمان از دستشان راحت شویم و هم خودشان مزه زندگی را بچشند. پاشید، بیایید و این دو کبوتر عاشق را دست به دست بدهید تا بروند سر خانه و زندگیشان.
*****************
قصه ما از اونجایی شروع می شه؛ که دختر خانم و آقا پسر عروسیشون به پا می شه، هر چی بگین سور و سات فراوونه
شیرینی و شام، ساز و دهل که میزونه، اونی که کمه تو قصه شون شمایین. حتماً تشریف بیارین.
*****************
شتری است که در خانه همه می خوابد، در خانه ما هم خوابید خب حالا مال ما یک کمی بد فرم تر بوده، از نامزدی به ازدواج رسید.

پیش می آید دیگر! شما هم خبطی مرتکب شوید،بیایید دور هم، همدیگر را می بینیم و شوخی می کنیم، می خندیم، حال می دهد به جان شما، غذای خوب هم سفارش داده ایم، میوه درجه یک هم ایضاً، فقط ما این همه خرج کرده ایم، شما جوگیر نشوید کادوی گران بخرید.

همان یک سکه کافیست، البته ما به نیمش هم راضی هستیم. در ضمن، جمع بزرگونه است، دلبندانتان فعلاً در منزل بمانند تا وقتی دلبند ما به دنیا آمد برای تولدش دعوت کنیم.
*****************
نام فیلم:مجردها به بهشت نمی روند
برداشت اول و آخر:تکرار ندارد
تاریخ اکران:روز جشن عروسی
سانس ویژه:از 7 شب تا نیمه شب
کارگردان:پدران و مادران خسته از دست فرزند
بازیگر نقش اول مرد:آقا داماد
بازیگر نقش اول زن:عروس خانم
موزیک و موسیقی:دی جی آشنا
با تشکر از حضور بموقع عاقد
بازیگران سیاهی لشگر:خانواده ها، دوستان و آشنایان
قصه تکراری از اونجایی شروع می شه
قصه ما از اونجایی شروع می شه
که دخترخانم و آقا پسر عروسیشون به پامی شه
هر چی بگین سور و سات فراوونه
شیرینی و شام، ساز و دهل که میزونه
اونی که کمه تو قصه شون شمایین
حتماً تشریف بیارین
ما عکاس و فیلمبردار داریم شما زحمت نکشین
نکته:موقع ورود عروس و داماد میوه پوست نکنید چون چسب زخم نداریم.

کارت عروسی

متن مذهبی برای کارت عروسی

یاعلی گفتیم و عشق آغاز شد. در فضایی که در آن بوی صمیمیت سیال سحر جاری است دو گل از باغ خدا با نغمه رویای خیال دلها آشیان می سازند و اکنون خاک قدم های شما چلچراغ آشیان دل ماست.
*****************
با تاییدات خداوند سبحان؛ وقتی شکوفه های بلورین یاس،همراه نسیم سحر به سرزمین یادها کوچ می کنند. دستهایمان پل عبور عشق می شوند تا قلبمان ایستگاه ابدی آن باشد، میثاق همیشگی و عهدی جاودانه با یکدیگر داریم.
*****************
خدا هدیه ای به آدم داد و مهر حوا را به دل او انداخت، باید آسمان را آذین می بست، ستاره ها را برق می انداخت خدا لبخند؛ تنهایی فقط زیبنده خودش بود! در جشن پیوند آسمانیمان، همه فرشته ها دعوت دارند!
*****************
قلب عالم مهدی (عج)، ما منتظریم.
ما زیر بنای زندگی مان را با ایمان به خدا و عشق به علی (ع) و زهرا (س) آغاز می کنیم و با هم یکی شدن را در محبت خلاصه می کنیم، باشد که در زندگی با هم و در کنار هم رهروان این راه پاک باشیم با ما در این راه همگام و همراه شوید … سلامتی و ظهور حضرت حجت (عج) صلوات.
****************
در طلیعه جشن ازدواج مولایمان علی علیه السلام و زهرای اطهر سلام الله علیها، حوریان گل و گلاب در دست آماده سرور و شادی‌اند، ما نیز دو هم نام و همراه مسیرشان گلریزان زندگیمان را در فضایی آکنده از عطر دل‌انگیز ولایت به جشن نشسته‌ایم. حضورتان زینت‌بخش محفلمان خواهد بود.
****************
به نام حضرت عشق؛ از دورترین فاصله‌ها به هم رسیدیم به پابوس حضرت رضا (علیه السلام) رفتیم و دل‌هایمان را در کنار امام مهربانمان گره زدیم. برایتان به سوغات شمیم حرم آورده‌ایم و منت‌دار حضور گرم شمائیم در این میهمانی دعاگوی لحظه‌های باهم بودنمان باشید.

کارت عروسی

انتخاب شعر برای کارت عروسی

حافظ شب هجران شد
بوی خوش وصل آمد
شادیت مبارک باد
بوی خوش وصل آمد
ای عاشق شیدایی
*****************
بی عشق نشاط و طرب افزون نشود
بی عشق وجود خوب و موزون نشود
صد قطره ز ابر اگر به دریا بارد
بی‌جنبش عشق در مکنون نشود
*****************
اگر عالم همه پرخار باشد
دل عاشق همه گلزار باشد
وگر بی‌کار گردد چرخ گردون
جهان عاشقان بر کار باشد
*****************
یک نفر آمده دنیای مرا سبز کند
خواب و بیداری و رویای مرا سبز کند
و به یمن نفس سبز و اهورایی عشق
از سرا تا به ثریای مرا سبز کند
*****************
تا تو با منی زمانه با من است
بخت و کام جاودانه با من است
تو بهار دلکشی و من چو باغ شور و شوق
صد جوانه با من است
یاد دلنشینت ای امید جان
هر کجا روم روانه با من است
*****************
عشق پیروزت کند بر خویشتن
عشق آتش می‌زند در ما و من
عشق را دریاب و خود را واگذار
تا بیابی جان نو خورشیدوار
عشق هستی‌زا و روح‌افزا بُوَد
هرچه فرمان می‌دهد زیبا بُوَد
*****************
ز عشق آغاز کن، تا نقش گردون را بگردانی
که تنها عشق سازد نقش گردون را دگرگونش
به مهر آویز و جان را روشنایی ده که این آیین
همه شادی است فرمانش، همه یاری است قانونش

کارت عروسی

متن عاشقانه برای کارت عروسی

الهه عشق به انسان ها آموخت که عاشقانه زندگی کنند و با پیوند همیشه پایداری که سوگندش را در قلب هایمان جاودانه کرده‌اند، و به هم در آمیزند و یکی شوند، چه شادمانه است فریاد گونه این سوگند.
***************
عشق بهانه آغاز بود آغاز قشنگترین صبح دمان زندگی، عشق بهانه سبز با هم زیستن بود و اینک وصال … بارش خوشبختی است بر آشیان عاشق ترین دست ها، رونق بهاری ترین ثانیه های زندگی ما.
***************
الهه عشق به انسان ها آموخت که عاشقانه زندگی کنند و با پیوند همیشه پایداری که سوگندش را در قلبهایشان جاودانه کرده اند به هم در آمیزند و یکی شوند، چه شادمانه است تکرار فریاد گونه این سوگند...
***************
ای از عشق پاک من همیشه مست، من تو را آسان نیاوردم بدست، بارها این کودک احساس من، زیر باران های اشک من نشست، من تو را آسان نیاوردم بدست.
***************
دست در دست هم نهاده ایم و سفره دوستی را در دست آرزوها گسترانیده ایم تا هر خاطره ای را به زیبایی در دلها بیاویزیم که زندگی تنها یادگاری از محبت هاست. شوق فشردن دستان شما برایمان انتظاری است شیرین.
***************
زندگی جیره‌ی مختصری‌ست، مثل یک فنجان چای و کنارش عشق است. مثل یک حبّه‌ی قند، زندگی رابا عشق، نوش جان باید کرد.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .