تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه باگت شکم پر مقوی

یکی از ساده ترین و در عین حال خوشمزه ترین غذاهایی که به سرعت آماده می شود ، باگت شکم پر می باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
باگت شکم پر
زمانی که به هر دلیلی حوصله درست کردن غذا و یا زمان کافی برای تهیه آن ندارید، پیشنهاد می کنیم اصولا زمانی که فرد حوصله و یا زمان کافی برای درست کردن غذا ندارد ولی باید غذا درست کمد، به سراغ املت و یا سیب زمینی و تخم مرغ آبپز و یا نیمرو می رود. ماپیشنهاد می کنیم در این مواقع از غذای خوشمزه باگت شکم پر مقوی بی نصیب نمانید و این غذای پرطرفدار را درست کنید. این غذای خوش مزه خیلی سریع آماده می‌شود و مواد اولیه آن هم معمولا در همه خانه ها وجود دارد.

 در ادامه طرز تهیه باگت شک پر را بیان می کنیم:

مواد لازم:

گوشت چرخ شده ۲۵۰ گرم
پیاز رنده شده ۱ عدد
سیب زمینی متوسط نگینی خرد شده ۲ عدد
فلفل دلمه‌ای یک عدد
قارچ ۱۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
زردچوبه یک قاشق چایخوری
فلفل سیاه یک قاشق چایخوری
فلفل قرمز نصف قاشق چایخوری
پودر آویشن یک قاشق چایخوری
پنیر پیتزا به میزان لازم
نمک به میزان لازم
نان باگت به تعداد لازم

  پنیر پیتزا یکی از موادی است که حتما در کنار غذاهای فست فود باید استفاده شود و در خوشمزه تر شدن آن غذا تاثیر زیادی دارد. به همین خاطر باید توجه داشته باشید پنیر پیتزایی را آماده کنید که کیفیت مناسب را برای غذا داشته باشد ،چون در غیر این صورت طعم نامطبوعی به غذا می‌دهند.


همه موادی که در این غذا استفاده می شود ،پرخاصیت و مفید برای سلامت بدن می باشد.از این رو می توان آن را  باگت شکم پر مقوی نامید. در واقع فلفل دلمه ای موجود در آن به دلیل مواد مغذی از جمله ویتامینی که دارد منشا درمان سرما خوردگی به حساب می آید و برای درمان کم خونی، حفاظت از چشم و تقویت قوه بینایی و نیز رفع یبوست بسیار مفید است. فلفل دلمه ای قرمز، سبز و زرد غنی از ویتامین ث هستند که به تولید کلاژن کمک می کند. کلاژن پوست را محکم می کند و از سلول ها در برابر آسیب بیشتر محافظت می کند و توانایی پوست در برابر مبارزه با آسیب اکسیداتیو را افزایش می دهد.

قارچ موجود در این غذا برای پیشگیری از کلسترول بالا، سرطان سینه و پروستات و دیابت خیلی مفید است و به کاهش وزن و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن هم کمک می‌کند. قارچ به دلیل اینکه سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، آمینواسید، آنتی‌بیوتیک و آنتی‌اکسیدان است، می‌تواند برای رشد بدن مفید باشد و از فرد در برابر بیماری‌ها و عفونت‌ها محافظت کند.

پودر آویشن هم یکی دیگر از موادی است که در این غذا استفاده می شود. پودر آویشن مزایا و خواص فراوانی برای سلامتی دارد از جمله سبب تقویت اعصاب می شود و در درمان افسردگی مؤثر است. بی خوابی و خستگی را بر طرف میکند و فشارخون را کاهش می دهد و سبب کاهش چربی خون می شود.

 پنیر پیتزا یکی از موادی است که حتما در کنار غذاهای فست فود باید استفاده شود و در خوشمزه تر شدن آن غذا تاثیر زیادی دارد. به همین خاطر باید توجه داشته باشید پنیر پیتزایی را آماده کنید که کیفیت مناسب را برای غذا داشته باشد ،چون در غیر این صورت طعم نامطبوعی به غذا می‌دهند.

 در هنگام خرید پنیر پیتزا حتما آن را از جایی خریداری کنید که در یخچال نگهداری شده است.البته صرفا داخل یخچال بودن دلیل بر سلامت پنیر پیتزا نمی باشد و باید به تاریخ تولید و انقضا  و نشان استاندارد و سالم بودن بسته بندیآن هم توجه داشته باشید.

 علاوه بر این مواد غذایی، گوشت، سیب زمینی ،پیاز و بیقه مواد غذایی مورد استفاده در این غذا از خواص مفیدی برای سلامتی بدن بهره مند هستند که در این چند به گفتن این چند مورد اکتفا می کنیم.
در ادامه طرز تهیه این باگت خوشمزه را بیان می کنیم:
برای تهیه این باگت شکم پر مقوی و خوشمزه ابتدا داخل تابه‌ای ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع بریزید بعد گوشت چرخ شده ، فلفل سیاه ، فلفل قرمز، نمک،پیاز رنده شده را اضافه کنید حدود ۱۵ دقیقه تفت دهید بعد ۲ قاشق غذاخوری ربی که از قبل آن را تفت داده اید را اضافه کنید.

بعضی از افراد وقتی پیاز را رنده می‌کنند کاملاً آب آن را می‌گیرند و اصطلاحاً فقط تفاله‌های پیاز را به گوشت اضافه می‌کنند، اما بعد از پخت با این مشکل مواجه می‌شوند که گوشت بوی زهم می‌دهد؛ بنابراین نباید آب پیاز را کامل بگیرید بلکه وقتی پیاز را رنده کردید چند دقیقه آن را کنار بگذارید آبی که از پیاز جدا می‌شود را بگیرید و بقیه پیاز را به گوشت اضافه کنید اصلا نیازی نیست که پیاز را فشار دهید و تمام آب آن را بگیرید.

  بعضی از افراد وقتی پیاز را رنده می‌کنند کاملاً آب آن را می‌گیرند و اصطلاحاً فقط تفاله‌های پیاز را به گوشت اضافه می‌کنند، اما بعد از پخت با این مشکل مواجه می‌شوند که گوشت بوی زهم می‌دهد؛ بنابراین نباید آب پیاز را کامل بگیرید .


در مرحله ی بعد سیب زمینی‌ها را سرخ کنید سپس قارچ‌ها را هم تمیز بشویید و خرد کنید. داخل تابه مورد نظر کمی روغن یا کره بریزید با حرارت بالا تفت دهید تا قارچ‌ها آب نیندازند سپس قارچ ، گوشت ،سیب زمینی را با هم مخلوط کنید بعد هم فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده را به آن اضافه کنید. چند دقیقه تفت دهید در نهایت آویشن را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

 در مرحله ی آخر روی نان‌های باگت را برش بزنید داخل آن‌ها را خالی کنید کمی پنیر پیتزا داخل نان‌ها بریزید سپس داخل نان‌ها را با موادی که از قبل تهیه کرده اید پر کنید.

 لا به لای مواد هم کمی پنیر پیتزا بریزید در نهایت روی مواد را با پنیر کاملا پوشش دهید نان‌ها را روی سینی فر قرار دهید فر را از ۱۵ دقیقه قبل روشن کنید .روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود سینی را به مدت ۱۵ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا پنیر ذوب شود می‌توانید گریل فر را در ۵ دقیقه آخر روشن کنید تا پنیر برشته‌تر شود.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .