تبیان، دستیار زندگی

متن‌هایی برای تشکر از معلم در پایان سال تحصیلی

با تمام شدن سال تحصیلی و شروع تعطیلات تابستان، می توانید با متن‌هایی زیبا از زحمات معلمان خود که برای تربیت و تحصیل شما کشیده‌اند، تقدیر و تشکر نمایید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تشکر از معلم
اگر قصد دارید از معلم خود در پایان سال تحصیلی تقدیر و تشکر کنید، می توانید از جملات و پیام های تقدیر و تشکر در این متن استفاده کرده و از زحمات معلم تان قدردانی کنید.

همیشه وقتی به آخر سال تحصیلی نزدیک می شویم یک حس غریب خداحافظی از دوستان و تشکر از معلم عزیزمان بر دل می نشیند.

تشکر از معلم

پیام تشکر و قدردانی از زحمات معلمان در پایان سال تحصیلی

معلم را بخش کردم اولش محبت آخرش محبت، ای اول و آخر محبت، پایان سال تحصیلی 1400 خسته نباشید.
**********
معلم عزیزم؛ در روزهایی که بلای کرونا ما را از دیدن گل روی شما محروم ساخته است، دلگرمیم به گرمای صدای مهربانت است، که همواره با عشق، بذر علم و دانش را در سرزمین افکار ما می کارد. از صمیم قلبم از شما ممنونم و قدردان زحمات شما هستم.
*********
معلم عزیزم؛ چگونه می‌ توانم تمام لحظه‌ هایی که چون سرو در مقابلم ایستادی و با شور عشقت مرا سیراب کردی جبران کنم؟ جز این که بهترین درود ها و دعا های خیرم را بدرقه راهت کنم…

ای فروغ صبح دانایی و ای انیس روز نادانی چگونه پاس دارم تو را؟ آن هم برای این همه تلاشی که برایم کرده‌ ای، برای خستگی‌ ها و بی‌ حوصلگی‌ هایت که بسیاری مواقع باعثش من بودم… معلم عزیزم. از تو برای کوشش‌ هایت سپاس گزارم.
***********

 

معلم عزیز و بهتر از جانم؛ در میان اخبار و اطلاعاتی که هر روز ذهن همه ما را آشفته می کند، تنها صدای مهربان و پر از انرژی شماست که برای ما نویدبخش فردایی پر از سلامتی و دور از کروناست.
تنها صدای پرمهر شماست که ما را از تمام خبرهای بد دنیا می رهاند و دوباره به سرزمین یادگیری باز می گرداند. شما را سپاس می گویم و قدردان تمام زحماتت هستم.
معلم عزیز، با سلام و احوالپرسی گرم. نمی دانم به چه زبانی از تلاش ها و تلاش های بی وقفه شبانه روزی شما تشکر و قدردانی می کنم.من فقط می توانم برای شما دعا کنم و از خداوند متعال برای شما و خانواده محترمتان سلامتی، نشاط و طول عمر با عزت و عظمت و برای درگذشتگان رحمت و مغفرت بخواهم. معلم شغل نیست بلکه عشق است.
***********
ای بهترین آموزگار دنیا؛ قدر تو را می دانم چون قدرشناسی را از تو آموخته ام. تو هر چه که در زندگی نیاز داشتم را به من یاد دادی و یاد می دهی و مهم نیست که کرونا باشد یا هر بلای دیگر تو آموزش هایت را به اتمام نخواهی رساند. معلم خوبم، سپاس.
***********
درود برتو ای گوهر گرانقدر و ای دُر گرانبهای قله های‌ ایثار و استقامت ؛ تو با نسیم علم ودانشت طراو ت خاصی به این بدن های‌ خواب و نا آگاه فرزندانمان بخشیدی ،باعث شدی تا کودکم از تاریکی و ذلت جهل بسوی روشنایی وسربلندی علم و از غبار کده بی معرفتی و نا آگاهی بسوی دهکده علم معرفت راه یابد.
***********
معلم مهربانم! تو را به چه مانند کنم، دل دریاییت لبریز از آرامش است هم چون کوه استوار از حوادث روزگار ایستاده ای و هم چون ابر، باران پر شکوه معرفت بر چمن های‌ دشت دانش آموختگی فرو می ریزی، خورشید نگاهت گرما بخش وجود ما وحرارت کلبه ی سرد یأس و ناامیدی و ارمغان شور و شعف است. قدردان زحمات بی دریغ شما هستم!
***********
فروغ صبح دانایی…، انیس روز نادانی…، چگونه پاس دارم تو را اینک که می‌ دانم خدا هم نیز چون من تو را بسیار دوست می‌ دارد.
 
تشکر از معلم
نیمکت‌ های چوبی، بیشتر از درختان سرسبز جنگل، میوه می‌ دهند… وقتی که ریشه در نگاه معلم داشته باشی و گوش دل، بر کلام او بسپاری؛چرا که خود، درختی است که هر لحظه، با کلامش، شاخه‌ هایش را به جان تشنگان دانش، پیوند می‌ زند. به خاطر تمام زحمات شما سپاس گزاریم و امیدواریم شاگردان لایقی باشیم.
***********
یه خداحافظی برای همیشه هم هست که هیچوقت کسی به اون توجهی نکرده. اون خداحافظی، خداحافظی شاگرد از معلمه.

این خداحافظی هم مثل تمام خداحافظی ها تلخه و دوست داری نباشه اما هست. معلم عزیزم، سال سوم با وجود شما تا الان بهترین سال تحصیلیم بود. خیلی دوستتون دارم.
***********
دوست داشتن رو هم از معلمم یاد گرفتم. فکر می کنم آدم تمام دارایی هاش به خاطر وجود معلم هایی هست که در زندگیش داره.
***********
آقای/خانم ..... توی سال سوم اونقدر به من عشق ورزیدید و با عشق بهم درس یاد دادید که من هم اون رو از شما بلد شدم. الان هم میخوام برای خودتون خرجش کنم. خیلی دوستتون دارم و امیدوارم همیشه سایه لطف خدا بالای سرتون باشه، خدانگهدار.
 
تشکر از معلم
وقتی که می خوام ازتون خداحافظی کنم بهم یه حس بد دست میده. حتی همون روزایی که خداحافظی می کردم و قرار بود دوباره روز بعدش بیام پیشتون دلم می گرفت چه برسه به الان که قراره دیگه هیچوقت نبینمتون.

برای همین خداحافظی نمی کنم ولی تشکر می کنم؛ تشکر به خاطر تمام زحمت هایی که بی دریغ در حق من کشیدید. لطف و محبتتون همیشه تو یاد من می مونه.
***********
ای معلم تو را سپاس، ای آغاز بی پایان، ای وجود بی کران، تو را سپاس! ای والا مقام، ای فراتر از کلام، تو را سپاس! ای کـه هم چون باران بر کویر خشک اندیشه ام باریدی.
***********
تقدیر و سپاس از معلمی که واژه واژه آموزه‌ های سبزش و برگ برگ آن چه به دل‌ ها می‌ آموزد، دست‌ های دعایی بی‌ وقفه‌ اند تا منزلت بلند بالایش را نزد پروردگار، والا تر کنند.

پس در این مسافت دشوار، صبور بمان و در جاد ه‌ها جاری شو و راه روشن کن که خداوند، تو را به رستگاری نزدیک، رهسپار می‌ کند.
***********
در هر جامعه‌ ای، زمانی نشانه‌ های پیشرفت و هدایت دیده خواهد شد که افرادی با علم و درایت و انسان‌ هایی شایسته، زمام امور را در دست گیرند و معلّمان مهم‌ ترین نقش را در این امر ایفا می‌ کنند.

نام و نشان چنین معلمی در دفتر بندگان مخلص خدا و در اوج دل و خاطره شاگردانش ماندگار است هرچند که خود گمنام بماند. "با تشکر و سپاس".
***********
معلم عزیزم! در مقابل این همه‌ عظمت و شکوه تو مرا نه توان سپاس است و نه کلام وصف. تنها پروانه جانم بر گرد شمع وجودت؛ عاشقانه چنین می‌ سراید:

معلم کیمیای جسم و جان است / معلم رهنمای گمرهان است / شده حک بر فراز قله‌ عشق / معلم وارث پیغمبران است.
***********
سپاس از معلم گران قدری که کلام روح‌ بخش و دلنشین‌ اش، چون آوای یک موسیقی لطیف بر جان می‌ نشیند و آهنگ زندگی را به شور درمی‌ آورد. چراکه تو علم‌ آموزی و صبر ایمان را از پیامبران به ارث برده‌ ای و به حقیقت وارث زیبایی‌ ها بر گستره‌ گیتی هستی.
 
تشکر از معلم
معلم عزیز! آن زمان که پای درست می ‏‌نشستم و تو الفبای عشق را به من می‌ ‏آموختی، دلم از گوهر کلمات خالی بود، ممنونم که مرا سرشار از واژه های روشن ‏کردی.

از تو ممنونم که برایم از دانایی گفتی و محبت را به من آموختی، من در سایه‌ سار وجودت پیش می‌ ‏رفتم و قدم از قدم برمی ‏‌داشتم، تو بودی که دست مرا می‌گرفتی تا در پرتگاه و لغزش‌گاه‌ ‏های زندگی نیفتم.

من امروز به احترام نامت قیام می‏ کنم و در زلال کلماتت رها می ‏شوم و حدیث زندگی را با تو مرور می ‏‌کنم، می‏‌ خواهم به آسمان بال بگشایم و نامت را بر صحیفه آبی‌ ‏اش حک کنم. با تمام وجودم از تو ممنونم ای معلم.
***********
ای آموزگار جان و وجودم؛ هر چند هر روز زندگی ما با عطر روح بخش صدایت رنگین شده، اما هر روز دلتنگ دیدار شما هستم... .

وقتی با نگاه مهربانت همیشه دغدغه آموختن به ما را داری، وقتی تمام فکر و ذکرت شکوفایی و به بار نشستن نهال دانش در مزرعه افکار ماست.

وجود ما هم از دیدن شما سراسر امید و انرژی می شود. به امید روزی که بار دیگر توفیق حضور در کلاس شما رو داشته باشم.
***********
بهترین معلم دنیا؛ در روزگاری که فرشته مرگ گرد کرونا را بر تمام پیکره شهر پاشیده است و همه جا را سکوتی مرگبار فرا گرفته است و اگر هم صدایی می آید صدای یاس و ناامیدی است،کلام مهربانی های تو چون همای سعادت بر بام دل ما می نشیند و سراسر وجودمان را غرق امید می کند. از تو ممنونم که هستی و دلگرمی همه مایی.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .