تبیان، دستیار زندگی

لباس های گشاد و روشن؛ مناسبترین برای تابستان و فصل گرما

با گرم شدن هوا یکی از مشکلات اغلب خانم‌ها انتخاب نوع پوشش‌شان برای حضور در خانه، دورهمی‌های زنانه با دوستان و فامیل، محیط‌های کاری که مختص زنان است و ... است تا بتوانند ضمن داشتن پوشش مناسب، کمتر احساس گرما کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
لباس‌مناسب فصل گرما - پوشش زنان در هوای گرم

نویسنده : مهسا کسنوی روزنامه نگار
 در ادامه به شما چند پیشنهاد برای انتخاب لباس‌ در مراسم زنانه در فصل گرما خواهیم‌ داد.

انتخاب رنگ روشن

پوشیدن رنگ روشن در فصل گرم باعث خواهد شد که نور خورشید کمتر جذب شود و شما گرما را کمتر احساس کنید و خنک بمانید. پس سعی کنید قبل از انتخاب لباس‌های‌تان، به رنگ آن دقت کنید و رنگ‌های روشن را هم مدنظر داشته ‌باشید.

پوشیدن لباس گشاد

لباس‌های گشاد بهترین انتخاب شما برای خنک ماندن در تابستان است. سراغ شلوارها و پیراهن‌های گشاد بروید. شما می‌توانید بلوزهای سایز بزرگ‌تر انتخاب کنید و با پوشیدن لباس چند سایز بزرگ‌تر باعث عبور جریان هوا شوید و کمتر عرق کنید.

مواد مصنوعی معمولاً قابل تنفس نیستند. بنابراین قبل از خرید لباس برچسب‌های آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید لباس‌های شما 100 درصد کتان، پنبه یا ابریشم است.



جین ممنوع

پارچه جین از آن پارچه‌هایی است که رطوبت را جذب می کند و هوا را عبور نمی‌دهد؛ به همین دلیل است که با پوشیدن آن شما بیشتر عرق می‌کنید و احساس گرمای بیشتری خواهید کرد. به شما پیشنهاد می‌کنم به جای پوشیدن لباس و شلوارهای جین لباس‌های نخی را جایگزین آن‌ها کنید.

کم کردن زیورآلات

یکی از علاقه های خانم ها برای حضور در دورهمی های زنانه استفاده از زیورآلات است. انگشتر، دستبند، گردنبند و گوشواره را معمولا همه خانم‌ها دوست دارند و حداقل یکی از آن‌ها را استفاده می‌کنند اما باید بگویم اگر دنبال خنک شدن در این فصل هستید، باید بی‌خیال زیورآلات شوید. چون علاوه بر جذب گرما باعث عرق کردن در شما نیز می‌شوند.

پارچه‌های قابل تنفس

ممکن است در بقیه سال این موضوع زیاد مهم نباشد اما قطعاً تفاوت بین پارچه‌های قابل تنفس و پارچه‌هایی که در تابستان رطوبت را به دام می‌اندازند در فصل گرما قابل توجه خواهد بود. مواد مصنوعی معمولاً قابل تنفس نیستند. بنابراین قبل از خرید لباس برچسب‌های آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید لباس‌های شما 100 درصد کتان، پنبه یا ابریشم است.

اگر دنبال خنک شدن در فصل گرما هستید، باید بی‌خیال زیورآلات شوید. چون علاوه بر جذب گرما باعث عرق کردن در شما نیز می‌شوند.



پیراهن بلند

پیراهن‌های بلند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فصل گرما هستند و شما با پوشیدن‌شان احساس خنکی وصف‌ناپذیری خواهید کرد و سبب عبور جریان هوا هم خواهید شد.

سرهمی‌های جذاب

چند وقتی است که پوشیدن‌ لباس‌های سرهمی حسابی در دنیای پوشاک سر و صدا کرده و طرفداران زیادی را برای خودش دست و پا کرده‌ است. این لباس‌ها علاوه بر عبور دادن جریان هوا بسیار سبک و راحت هستند و می‌توانند گزینه مناسبی برای این فصل باشند.

منبع: زندگی سلام