تبیان، دستیار زندگی

انواع فینگر فود تولد؛ پیشنهاداتی برای پذیرایی جشن تولد

فینگر فودها به دلیل داشتن تنوع زیاد، راحتی در خوردن و زیبایی ظاهری مورد استقبال است و بسیاری ترجیح می دهند در جشن تولدها برای پذیرایی از مهمانان فینگر فود تهیه کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فینگر فود
با توجه به لیست کارهایی که برای یک تولد باید انجام داد، همه ترجیح می دهند حداقل درست کردن غذا به این لیست اضافه نشود، درست کردن فینگر فود کار را آسان می کند و بهترین گزینه برای پذیرایی از مهمان است.

انواع فینگر فود بدون فر با توجه به حجم کوچک اما تنوع انواع آن، در کنار دیگر خوراکی های تولد مانند کیک و شیرینی بهترین گزینه برای جشن تولد شما می باشند. فینگرفود یا غذای انگشتی به غذاهایی گفته می شود که در سایزی تهیه می شوند که به راحتی می توان آن ها را با دست خورد و برای خوردن آن ها نیاز به کارد و چنگال نیست. 

برای تهیه فینگرفود برای جشن ها، غذاهایی را انتخاب کنید که بیشتر افراد آن را بپسندند، همچنین سعی کنید با توجه به تم تولد، فینگرفود خود را انتخاب کنید که از نظر رنگ با تم همخوانی داشته باشد.

طرز تهیه فینگر فود کیک مرغ

طرز تهیه فینگر فود کیک مرغ

ابتدا مرغ را بپزید، در یک ظرف سس و ماست را با هم مخلوط کنید و سپس کمی جعفری و پیازچه ریز شده به همراه نمک و مرغ را به آن اضافه کنید.

دور نان تست را ببرید و در سینی لایه لایه نان را بچینید و از مواد روی آن بریزید و صاف کنید و یک لایه دیگر نان روی آن قرار دهید.

در صورت تمایل می توانید ماست را روز نان بمالید و آن را تزیین کنید و یا بصورت ساده سرو کنید. بعد آن را چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

طرز تهیه فینگر فود کیک مرغ

طرز تهیه ته چین قالبی

تهیه فینگر فود برای تولد از بهترین ایده های برای تهیه غذاست. با فینگر فود ساده تولد می توانید غذاهای متنوع داشته باشید و در عین حال از خوردن آن ها لذت ببرید.

برای تهیه ته چین قالبی تک نفره ابتدا برنج رو خیس  کرده  و بحوشانید و سپس برنج آبکش شده را با زرده تخم مرغ، ماست و زعفران مخلوط کنید، سینه مرغ را خرد کنید.داخل قالب مافین را چرب کرده، سپس مقداری از برنج را داخل ظرف ریخته، روی آن مقداری سینه مرغ قرار دهید و قالب را با برنج پر کنید، سپس به مدت ۴۵ دقیقه داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید. بعد از این ‌که مافین سرد شد، ته چین را از آن خارج می‌کنیم، روی آن را با زرشک تفت داده شده، خلال پسته یا بادام تزیین کنید.

تارت کشک بادمجان و میرزا قاسمی

طرز تهیه تارت کشک بادمجان و میرزا قاسمی

تارت قالبی را می توانید به صورت آماده از مغازه خریداری کنید و سپس کشک بادمجان را داخل آن ها ریخته و سرو کنید. برای تهیه تارت میرزا قاسمی، بادمجان ها را کباب کنبد تا خوشمزه تر شوند، سپس آن ها را پوست کند و خوب له کنید و بعد با کمی روغن تفت دهید و به آن رب گوجه و ادویه اضافه کنید.

میرزا قاسمی اصیل تخم مرغ هم دارد که برای قیافه جذابتر بهتر است تخم مرغ ها را جدا سرخ کرده و هم بزنید و سپس به مواد خود اضافه کنید، برخی هم آن را بدون تخم مرغ سرو می کنند.

طرز تهیه فینگر فود کاناپ مرغ

طرز تهیه فینگر فود کاناپ مرغ 

ابتدا سینه مرغ را با فلفل دلمه ای و قارچ، کاملا چرخ کرده و له می کنیم. سپس ادویه به آن اضافه می کنیم، نان تست را از وسط نصف می کنیم تا به شکل مثلث در بیاید.

مواد را روی نان قرار داده و  سپس در ظرف کنجد فرو می کنیم. با انگشت کنجد ها را فشار می دهیم تا موقع سرخ شدن، نریزند، سپس تنها آن سمت از نان که به مواد آغشته است را با حرارت ملایم سرخ می کنیم تا موادبپزند و همزمان سرخ هم بشوند.

 کاناپ ژامبون و پنیر

طرز تهیه کاناپ ژامبون و پنیر

فینگر فود سرد با نان تست بسیار متنوع است. اگر به دنبال فینگر فود سرد هستید، انواع فینگر فود با نان تست بهترین گزینه است.

شما می توانید مواد غذایی متنوعی را روی نان تست گذاشته و به غذاهای فینگر فودی خود تنوع دهید. یکی از آسان ترین فینگر فودها با نان تست، کاناپ ژامبون و پنیر است.

طرز تهیه تست زامبون و پنیر به زمان کمی نیاز دارد و بسیار ساده است. برای تهیه کاناپ ژامبون و پنیر روی نان تست را با یک لایه ژامبون و یک لایه ورق پنیر گودا بپوشانید و با جعفری خرد شده یا گوجه گیلاسی تزیین کنید، برای این که لایه های تست روی هم بمانند، از یک خلال دندان استفاده کنید.

 اسپرینگ رول گوشت

طرز تهیه اسپرینگ رول گوشت

کافی است پیاز را تفت دهید و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید، بعد از اضافه کردن ادویه هایی مانند نمک، فلفل و زرد چوبه، کمی رب بزنید، بعد از آماده شدن آن را در لایه های خمیر یوفکا بپیچید و سرخ کنید.

 

 فینگر فود میگو سوخاری

طرز تهیه فینگر فود میگو سوخاری 

ابتدا میگو ها را شسته و تمیز کنید و سپس آن ها را برای 3 دقیقه در آب جوش بیاندازید تا بپزد و بعد به ترتیب در آرد سفید، تخم مرغ و آرد سوخاری بغلتانید تا کاملا مواد سوخاری به آن ها بچسبد.میگو ها را سرخ کرده و در ظرف دلخواه خود سرو کنید، برای زیبایی می توانید آن ها را به صورت شات میگو که در استکانی کوچک همراه با سس سرو می شود، روی میز قرار دهید.

فینگر فود قارچ شکم پر

طرز تهیه فینگر فود قارچ شکم پر

یکی از آسان ترین و خوشمزه ترین فینگرفود ها، قارچ شکم پر است. برای درست کردن آن کافی است، پایه قارچ ها را در آورید و قارچ ها را از سمت خالی آن روز سینی قرار دهید، به آن ها نمک بزنید، پنیر زرد روی آن بریزید و در فر قرار دهید تا آب شود. سپس آن ها را سرو کنید، می توانید برای تزئین آن از برگ نعناع، گوجه گیلاسی و یا فلفل دلمه ای استفاده کنید.

 فینگر فود مینی برگر

طرز تهیه  فینگر فود مینی برگر

برای تهیه مینی برگر، ابتدا گوشت چرخ کرده را با پیاز مخلوط کنید و به آن ادویه بزنید، سپس به خوبی ورز دهید. حالا گوشت‌ها را قالب زده و در روغن با حرارت متوسط سرخ کنید، بعد از سرخ شدن گوشت نان‌های کوچک همبرگری را از وسط نصف کرده، یک ورق گوجه، یک عدد مینی برگر، یک لایه کاهو و در آخر یک ورق پنیر گودا اضافه کنید.

فینگر فود کوکو سبزی

طرز تهیه فینگر فود کوکو سبزی

شاید تهیه کوکو سبزی برای جشن تولد متداول نباشد اما طرز تهیه کوکو سبزی بسیار آسان است و می توان به عنوان فینگر فود ساده از آن استفاده کرد، فینگر فود کوکو سبزی در مواقعی که به دنبال فینگر فود غیر گوشتی هستید بهترین گزینه است.

همچنین رنگ سبز کوکو سبزی باعث رنگی شدن میز شما می شود و به آن زیبایی می بخشد. می توانید کوکو سبزی را به صورت رول کوکو سبزی درست کنید و داخل رول کوکو سبزی کالباس نیز اضافه کنید تا علاوه بر طعم بهتر زیباتر شود. کوکو سبزی را می توانید به صورت مربع کوچک ببرید و روب نان تست بگذارید.

همچنین با استفاده از قالب های سیلیکونی طرح دار می توانید مایع کوکو سبزی را داخل آن ریخته، داخل فر بگذارید و کوکو سبزی در شکل های مختلف درست کنید. به همین سادگی می توانید با کوکو سبزی فینگر فود تولد درست کنید.

فینگر فود کوکو سبزی

روش های خلاقانه در  تهیه فینگر فود برای جشن تولد

– لقمه های کوچک نان و پنیر و خیار به عنوان اردو یکی از فینگر فود های مناسب برای فصل تابستان است که نیاز به گرم کردن ندارد و به میز شما تنوع می دهد.

– نان تارت آماده بهترین گزینه برای فینگر فودها هستند، می توانید داخل نان تارت نمکی را با هر چه می خواهید پر کنید و از آن به عنوان فینگر فود استفاده کنید. 

– می توانید میوه های فصل را خرد کنید و به سیخ چوبی بزنید و به عنوان فینگر فود سرو کنید تا راحت تر خورده شود.

– رول های کوچک کالباس از فینگر فودهای خوشمزه و پر طرفدار جشن تولد است که به صورت سرد سرو می شود.کافی است ورقه های کالباس را رول کنید و گوجه گیلاسی یا زیتون را با یک خلال دندان به آن وصل کنید تا رول کالباس نیز به همان شکل بماند.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .