تبیان، دستیار زندگی

ساخت کانال در روبیکا؛ چطور در روبیکا برای خود کانال راه‌اندازی کنیم؟

اپلیکیشن روبیکا یک برنامه تخصصی در زمینه تماشای فیلم و پخش زنده است، این اپلیکیشن توانسته با استفاده از خدمات رایگانی که به کاربران خود ارائه می‌دهد، میلیون‌ها کاربر را به خود جذب کرده و تبدیل به یکی از اپلیکیشن‌های محبوب کشور شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
روبیکا
اپلیکیشن روبیکا یکی از رسانه های قدرتمند داخلی بوده که تمامی قابلیت هایی که در یک گوشی لازم است را برای کاربران فراهم کرده تا به سهولت بتوانید به هر چیزی دسترسی پیدا کنند، (از فیلم دیدن تا شبکه های اجتماعی و پرداختی های آنلاین).

اپلیکیشن روبیکا طرحی را برای درآمد زایی برای بسیاری افراد آماده کرده است که در واقع این طرح مربوط به پیام رسان و صفحه روبینو می باشد؛ یعنی اگر فردی صاحب کانالی در پیام رسان و یا صفحه ای در روبینو باشد، می تواند با تولید محتوا برای خود درآمدزایی داشته باشید

روبیکا

چگونه در روبیکا کانال بسازیم؟

با استفاده از این روش ساده، شما موفق به ساخت کانال در روبیکا خواهید شد و می توانید از طریق این کانال مباحث مورد نظر خود را به سایر اعضای کانال اطلاع رسانی کنید.

کانال های پیام رسانی که بیش از هر اپلیکیشن دیگری، پیام رسان تلگرام در معرفی و محبوبیت آن نقش دارد،امروزه به عنوان یکی از نقاط قوت اکثر اپلیکیشن های پیام رسانی محسوب می شود. بسیاری از افراد که مدت ها از تلگرام استفاده کرده اند، به طور کلی نمی توانند پیام رسانی را مورد استفاده قرار دهند که فاقد کانال باشد.

اپلیکیشن روبیکا نیز علاوه بر قابلیت هایی نظیر امکان تماشای فیلم و سریال، امکان دنبال کردن برنامه های تلویزیونی، امکان شرکت در مسابقات مختلف، گوش دادن به موزیک آنلاین و سایر موارد، یک برنامه پیام رسانی را نیز در خود گنجانده است که کاربران آن می توانند از آن برای ارتباط با دیگران استفاده نمایند.

قابلیت پیام رسانی روبیکا، این امکان را به کاربران خود می دهد که در این پیام رسان اقدام به ساخت کانال یا گروه نموده و از طریق این برنامه، اقدام به ایجاد ارتباط با مخاطبین خود نمایند. 

برای شروع کار، وارد اپ روبیکا شوید، سپس به صفحه پیام رسان خود بروید سپس در پایین صفحه، یک دکمه آبی رنگ قرار دارد که برای ایجاد کانال باید روی آن کلیک کنید.

در قدم بعدی، برایتان یک صفحه تازه باز می شود که در ابتدای صفحه، دو گزینه: «گروه جدید – کانال جدید» در دسترس می باشد و از آنجایی که شما قصد ساخت کانال در روبیکا را دارید باید روی آن کلیک کنید.

پس از کلیک بر روی گزینه "کانال جدید" شما وارد اولین مرحله می شوید که در واقع باید نام کانال، توضیحات کانال و همچین یک عکس برای کانال خود بگذارید (برای عکس گذاشتن باید روی دکمه آبی رنگ دوربین شکل کلیک کنید) سپس بعد از انجام آن ها، روی تیک بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید.

در مرحله بعد باید عضو های کانال خود را تعیین کنید (همان ممبر یا اعضا) که در واقع می توانید از لیست مخاطب هایی که روبیکا را نصب کرده اند، انتخاب نمایید. همچنین محدودیتی در انتخاب وجود ندارد و شما هر چقدر که بخواهید می توانید عضو به کانال خود اضافه کنید. پس از انتخاب اعضا، بر روی تیک بالای صفحه ضربه بزنید.

شما همین حالا صاحب کانال خود در روبیکا هستید و از همین لحظه می توانید در کانال پست بگذارید: در پایین صفحه، بخش "Broadcast" می توانید متن خود را بنویسید.

شکل زنگوله ای که در پایین صفحه قرار دارد؛ مربوط به اعلان یا نوتیفیکیشن پست شما می باشد که مخاطبین دریافت می کنند (به انتخاب خود، بی صدا یا باصدا تنظیم کنید). علامت گیره برای زمانی است که می خواهید عکس با متن یا عکس خالی در کانال خود منتشر کنید. علامت میکروفون نیز برای زمانی است که می خواهید صدای خود را در کانال بگذارید (Voice گذاری در کانال).

روبیکا

تنظیمات کانال روبیکا برای سازنده و ادمین

لازم است نحوه تنظیمات و ویرایش کانال خود را یاد بگیرید چرا که این موضوع بسیاری ضروری می باشد. صد درصد در آینده به کارتان می آید. نواری در بالای صفحه کانال شما قرار دارد که عکس و اسم و تعداد اعضای کانال در آن نوار قرار دارد که برای دسترسی به تنظیمات باید روی آن ضربه بزنید. (اگر قصد ساخت کانال در تلگرام را دارید، همین حالا نسبت به ایجاد آن اقدام کنید.)

صفحه ای که برایتان باز شده است؛ تمامی مشخصات کانال شما را به صورت کامل نشان می دهد (نام کانال، عکس کانال، توضیحات کانال، آیدی کانال، خاموش یا روشن بودن اعلان کانال، فایل های اشتراکی: عکس، فیلم، آهنگ، فایل ها) اما برای اینکه بخواهید وارد تنظیمات اصلی کانال خود شوید؛ باید روی شکل چرخ دنده در بالای صفحه کلیک کنید.

در این مرحله تمامی اعضای کانال به صورت واضح در دسترس می باشد اما ابتدای صفحه، ۳ گزینه اصلی برایتان وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید:

- اطلاعات: برای ویرایش مشخصات کانال می باشد.
- انتقال مالکیت: شاید در آینده بخواهید کانال خود را به یکی از ادمین خود واگذار کنید.
- مدیران: می توانید دسترسی مدیریت کانال و پست گذاری را برای مخاطب خاصی، فعال نمایید (اضافه کردن ادمین)

پس برای ویرایش مشخصات کانال باید روی گزینه "اطلاعات" کلیک کنید و همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید؛ به راحتی می توانید نام، عکس، توضیحات کانال خود را از همین قسمت تغییر یا ویرایش دهید.

همچنین در قسمت "لینک" می توانید آدرس کانال خود را تعیین کنید که البته لازم به ذکر است، اسمی که برای آدرس و لینک کانال تعیین می کنید، باید با حروف انگلیسی باشد.

در قسمت آخر نیز گزینه قرمز رنگ "حذف کانال" در دسترس بوده و همانطور که از نامش پیداست، می توانید کانال خود را به کلی از روبیکا پاک کنید.

روبیکا

آموزش ساخت لینک کانال در روبیکا

در واقع با ایجاد لینک برای کانال روبیکا می توانید در شبکه های اجتماعی دیگر مانند تلگرام، واتساپ و غیره، لینک خود را قرار داده تا کاربران بتوانند در کانال شما عضو شوند (البته اگر آن ها نیز در گوشی خود روبیکا داشته باشند).

برای ساخت لینک کانال در روبیکا کافی است، ساختار https://rubika.ir/bashoori را کپی کنید و جای کلمه bashoori، آیدی کانال خود را قرار دهید. به همین سادگی می توانید برای کانال خود لینک و آدرس بسازید تا بتوانید از طریق آن ممبر های کانال را ارتقا دهید.

روبیکا

چطور به سادگی برای خودمان در روبیکا کانال راه اندازی کنیم؟

ابتدا جدیدترین نسخه روبیکا را دانلود نموده و روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید، پس قبل از انجام هر کاری مطمئن باشید که آخرین نسخه از برنامه را نصب کرده اید. برای ساخت کانال در اپلیکیشن روبیکا مراحل زیر را قدم به قدم پیش بروید:

مرحله ی اول: برنامه را باز کرده و از طریق نوار پایین برنامه وارد بخش پیام ها یا پیام رسان شوید.

مرحله ی دوم: بر روی آیکون قلم در قسمت سمت چپ پایین برنامه کلیک کنید.

مرحله ی سوم: در صفحه جدید باز شده بر روی کانال جدید ضربه بزنید.

مرحله ی چهارم: یک نام و یک سری توضیحات برای کانال خود بنویسید و در نهایت بر روی علامت تیک ضربه بزنید.

مرحله ی پنجم: اگر مایل بودید مخاطبین و افرادی که دوست دارید در کانالتان باشند را در این مرحله انتخاب کنید، در غیر اینصورت بر روی علامت تیک کلیک کنید.مرحله ی آخر: در این مرحله مشاهده می کنید که کانال شما ایجاد شده است، هم اکنون می توانید با دعوت افراد به گروه خود و انجام تبلیغات، مطالب خود را به اشتراک بگذارید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .