تبیان، دستیار زندگی

قیمت رپورتاژ آگهی چقدر روی کیفیت آن تاثیرگذار است؟

در حال حاضر صدها رسانه برای انتشار رپورتاژ آگهی وجود دارند که هر یک از آن ها با توجه به شرایط و امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهند، قیمت رپورتاژ آگهی متفاوتی ارائه می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
قیمت رپورتاژ اگهی چقدر روی کیفیت آن تاثیرگذار است؟


چند سالی است که استفاده از رپورتاژ آگهی کاربرد زیادی پیدا کرده است و بسیاری از سایت ها برای افزایش رتبه سایت خود در گوگل از این ابزار استفاده می کنند. از طرف دیگر، رسانه های زیادی هم حاضر شده اند که در ازای دریافت هزینه، رپورتاژ کاربران را در سایت خود منتشر کنند و البته قیمت های متفاوتی هم ارائه می کنند.
یکی از دغدغه های کاربران این است که قیمت رپورتاژ آگهی چقدر می تواند روی کیفیت آن تاثیرگذار باشد؟ نمی توان پاسخ قطعی داد اما هر رسانه با توجه به شرایطی که دارد، می تواند هزینه موردنظر خود را دریافت کند. در این مقاله می خواهیم به بررسی مسئله قیمت رپورتاژ آگهی و ارتباط آن با کیفیت رپورتاژ بپردازیم.

قیمت رپورتاژ آگهی چقدر است؟

یکی از سوالات بسیار پرتکراری که کاربران از متخصصان سئو و افرادی که در حوزه رپورتاژ آگهی تخصص دارند می پرسند، این است که قیمت رپورتاژ آگهی چقدر است! قیمت رپورتاژ آگهی به مسائل بسیار مختلفی بستگی دارد و نمی توان برای تمام رسانه ها قیمت یکسانی تعیین کرد. در حال حاضر صدها رسانه برای انتشار رپورتاژ آگهی وجود دارند که هر یک از آن ها با توجه به شرایط و امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهند، قیمت رپورتاژ آگهی متفاوتی ارائه می کنند. در حال حاضر اگر شما قیمت انتشار رپورتاژ آگهی در رسانه های مختلف را بگیرید، از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان قیمت می دهند که البته همیشه قیمت بالاتر به معنای کیفیت بالاتر نیست.
برخی از رسانه ها به دلیل آن که در حوزه خاصی فعالیت می کنند، قیمت بالاتری دارند! به عنوان مثال در حال حاضر انتشار رپورتاژ آگهی در رسانه هایی که در حوزه ارز دیجیتال و بورس فعالیت دارند، بالاتر از سایر رسانه ها است. این در حالی است که رسانه های خبری با وجود آن که ترافیک بسیار بیشتری دارند، قیمت کمتری دارند. بنابراین قیمت رپورتاژ آگهی در رسانه های تخصصی معمولاً بالاتر از رسانه های عمومی هم سطح است و البته اگر با سایت شما مرتبط باشد، قطعاً تاثیر بیشتری خواهد داشت.

کیفیت رپورتاژ آگهی چقدر اهمیت دارد؟

یکی دیگر از سوالاتی که کاربران زیادی می پرسند، این است که کیفیت رپورتاژ آگهی چقدر تاثیر دارد! این مسئله کاملاً بستگی به هدف شما از انتشار رپورتاژ آگهی دارد؛ گاهی اوقات هدف شما از انتشار رپورتاژ آگهی این است که رتبه سایت خود را در گوگل متحول کنید و رشد دهید! در این صورت کیفیت رپورتاژ اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. دلیل آن هم این است که لینک گرفتن از سایت هایی که رتبه بالایی دارند، اعتبار بیشتری برای شما نزد گوگل ایجاد می کند و به رشد سایت شما کمک زیادی خواهد کرد.
از طرف دیگر، اگر هدف شما برندسازی باشد بهتر است در رسانه های مرتبط با رسانه خود رپورتاژ منتشر کنید. دلیل آن هم این است که انتشار رپورتاژ آگهی در رسانه های مرتبط به این معنی است که شما در حال نمایش رپورتاژ آگهی به مخاطبان هدف خود هستید. در حالی که اگر همان رپورتاژ در رسانه اهای خبری منتشر شود، ممکن است نتیجه خیلی خوبی برای شما نداشته باشد و کاربران محتوای رپورتاژ آگهی شما را نخوانند. به همین دلیل، نمی توان قیمت رپورتاژ آگهی را با کیفیت آن یکی دانست! گاهی اوقات افراد اقدام به دریافت رپورتاژ آگهی رایگان می کنند که با وجود هزینه نداشتن آن، اما تاثیر بسیار خوبی روی سایت آن ها دارد. البته همیشه این طور نیست و باید شرایط را کاملاً در نظر داشته باشید.

کیفیت رپورتاژ آگهی به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

در بخش بالا گفتیم که قیمت رپورتاژ آگهی همیشه تضمین کننده کیفیت آن نیست و باید شرایط مختلفی را بررسی کنید! در واقع بر خلاف تفکر بسیاری از کاربران که فکر می کنند هر چقدر قیمت رپورتاژ آگهی بیشتر باشد کیفیت آن هم بیشتر است، کیفیت رپورتاژ به ده ها مسئله دیگر بستگی دارد. در این بخش میخواهیم به بررسی فاکتورهای تاثیرگذار در کیفیت رپورتاژ آگهی بپردازیم تا راحت تر تصمیم بگیرید:

1. اعتبار سایت موردنظر برای کاربران

اولین چیزی که برای خرید رپورتاژ آگهی باید در نظر بگیرید، این است که اعتبار سایت موردنظر برای کاربران آن سایت چقدر است! در واقع باید ببینید که کاربران چقدر با محتوای آن سایت تعامل برقرار می کنند. دلیل آن هم این است که اگر کاربران تعامل بالایی با سایت موردنظر نداشته باشند، محتوای رپورتاژ شما را هم نمی خوانند. حال اگر هدف شما از انتشار رپورتاژ آگهی برندسازی باشد، این اتفاق نمی افتد. از طرف دیگر، اگر تعامل کاربران با آن صفحه خوب نباشد، تاثیر آن در افزایش رتبه گوگل کاهش پیدا می کند. بنابراین حتماً اعتبار آن سایت نزد کاربران را بررسی کنید و اگر معتبر است، سپس رپورتاژ خود را انتشار دهید.

2. دامین اتوریتی سایت موردنظر

یکی دیگر از مسائل بسیار مهمی که هنگام خرید و پرداخت قیمت رپورتاژ آگهی باید در نظر بگیرید، دامین اتوریتی است! هر چقدر دامین اتوریتی بالاتر باشد، به معنی محبوبیت بالاتر سایت نزد گوگل است. حال اگر از سایتی که نظر گوگل اعتبار زیادی دارد، لینک بگیرید قطعاً رتبه سایت شما بیشتر جابجا می شود. از طرف دیگر، هر چقدر از سایتی که رتبه پایینی دارد رپورتاژ آگهی خریداری کنید، در نهایت تاثیر زیادی روی رتبه سایت شما نخواهد داشت. بنابراین باید در نظر داشته باشید که هنگام بررسی قیمت رپورتاژ آگهی باید حتماً دامین اتوریتی را هم مد نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را از خرید رپورتاژ آگهی بگیرید.


3. شرایط انتشار رپورتاژ آگهی در سایت

یکی دیگر از مواردی که روی قیمت رپورتاژ آگهی تاثیر زیادی دارد، شرایط انتشار رپورتاژ آگهی در سایت است! در واقع هر رسانه ای شرایط و قوانین خاص خود را برای انتشار رپورتاژ آگهی در سایت دارد و اگر این شرایط متناسب با نیازهای شما نباشد، بهتر است به سراغ رسانه دیگری بروید. به عنوان مثال گاهی اوقات شما نیاز به انتشار محتوای 1500 کلمه ای در آن رسانه دارید اما شرایط آن رسانه اجازه انتشار محتوای بیشتر از 1200 کلمه را نمی دهد که در این صورت با مشکل روبرو می شوید. بنابراین یکی دیگر از مهم ترین مواردی که باید هنگام خرید رپورتاژ آگهی در نظر بگیرید، شرایط انتشار رپورتاژ آگهی در آن رسانه است.

4. انتشار رپورتاژ آگهی در دسته بندی دلخواه

یکی دیگر از مواردی که روی قیمت رپورتاژ آگهی تاثیر زیادی دارد، انتشار رپورتاژ در دسته بندی دلخواه است! گاهی اوقات رسانه ها به شما اجازه انتشار رپورتاژ آگهی در دسته بندی دلخواه را می دهند که در این صورت کاربران آن سایت به راحتی می توانند به محتوای شما دسترسی پیدا کنند. برخی دیگر از رسانه ها تنها در دسته بندی رپورتاژ آگهی منتشر می کنند که کاربران هیچ گاه این بخش را مشاهده نخواهند کرد. بنابراین انتشار رپورتاژ در دسته بندی دلخواه هم می تواند روی قیمت رپورتاژ آگهی تاثیر زیادی داشته باشد و هنگام انتخاب رسانه مناسب برای رپورتاژ، حتماً باید به این مسئله دقت زیادی داشته باشید.

5. تعداد لینک های قابل درج در محتوای رپورتاژ

یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذاری روی قیمت رپورتاژ آگهی، تعداد لینک هایی است باید در محتوای رپورتاژ درج کنید! گاهی اوقات رسانه ها به شما اجازه انتشار تنها 1 لینک را می دهند و برخی دیگر تا 5 لینک را. البته معمولاً رسانه ها به صورت میانگین به شما اجازه انتشار 3 لینک را می دهند که باید ببینید برای شما کافی است یا خیر! همچنین یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید، این است که رسانه به شما اجازه انتشار چند لینک و از چند دامنه را می دهد تا اگر نیاز به انتشار چندین لینک از دامنه های مختلف داشتید، با مشکل روبرو نشوید.