تبیان، دستیار زندگی

کاردستی جامدادی با تکه های چوب درخت

 «خودت بساز» این هفته برای‌تان یک ایده ناز و خلاقانه دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
کاردستی -  جامدادی -  چوب درخت

 
نویسنده : مهسا فارسی | روزنامه نگار
 درخت‌ها زمانی که خاصیت سرزندگی‌شان را ازدست می‌دهند، می‌توانند به‌عنوان المان‌های دکوری در گوشه‌وکنار خانه جاخوش کنند. شاخه‌های خشک‌شده درختان را معمولا می‌بُرند، می‌سوزانند یا جایی رها ‌می‌کنند اما با همین شاخه‌های خشک به‌ظاهر به‌دردنخورِ و با کمی ابتکار و ذوق می‌‌توان ایده‌های جالبی پیاده کرد. در ادامه مطلب دو، سه نمونه از این ایده‌ها را یاد می‌گیرید.

همه آن‌چه نیاز دارید: تعدادی شاخه خشک درخت، انبر، چسب تفنگی یا حرارتی، نخ دمسه یا نخ ضخیم

شاخه‌های ظریفی را انتخاب کنید که کار با آن‌ها راحت‌تر است. شاخه‌های مشابه هم را جدا کنید تا ظاهر بهتری به کار بدهید. سر و ته آن‌ها را با انبر قطع کنید تا یک‌اندازه شوند. تروتمیزشان کنید و بگذارید کنار. حتی می‌توانید آن‌ها را با سلیقه خودتان رنگ‌آمیزی کنید.

- گلدان-  چوب درخت

 برای درست کردن گلدان، کافی است یک قوطی کنسرو خالی رب گوجه بردارید و تمیزش کنید. مراقب لبه‌های تیز آن باشید تا دست‌تان را نبرید. به‌کمک چسب حرارتی دور تا دور قوطی را با شاخه‌ها پر کنید. این هم از  گلدان.

کاردستی - ساختن جاشمعی - چوب درخت

برای ساختن جاشمعی، یک لیوان شیشه‌ای یا هر استوانه شیشه‌ای بدون استفاده دیگری بردارید و دورتادورش، با کمک چسب حرارتی چوب‌ها را بچسبانید و بگذارید خوب خشک شود. یک عدد وارمر داخل آن قرار دهید. خب یک جاشمعی بسیار زیبا ساخته‌اید.

کاردستی - زیر لیوانی

برای ساختن زیرلیوانی، شاخه‌های کوچک را کنار هم بگذارید و با استفاده از نخ نسبتا ضخیم آن‌ها را مانند تصویر از دو موقعیت (ابتدا و انتها) به‌هم بتابانید و در آخر گره محکمی بزنید. برای این کار سعی کنید نتیجه شبیه یک مربع باشد نه مستطیل. این هم از زیرلیوانی زیبایی که ساختید. 

منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .