تبیان، دستیار زندگی

چند پیشنهادساده برای عصرانه ای خوشمزه و به یاد ماندنی

عصرانه میان وعده ای سبک بین ناهار و شام است که انرژی از دست رفته فرد را به او بر می گرداند و نشاط تازه ای به بدن او می بخشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
عصرانه
با طولانی شدن روزهای بهار و تابستان و گرسنگی فرد از زمان ناهار تا شام و همچنین کار کردن در طول روز و خستگی کار ،نیاز است که انرژی فرد به او بازگردانده شود،از این  رو به عصرانه رو می آورد.گاهی برخی از افراد مهمانی های خود را در عصر برگزار می کنند و برای پذیرایی از مهمانان خود عصرانه های سبک و مقوی استفاده می کنند.خوردن عصرانه و یا همان میان وعده به شرطی اینکه سالم و مقوی باشد، بسیار توصیه شده است.

عصرانه در واقع میان‌وعده بین ناهار و شام است و خوردنش نه تنها اشكالی ندارد بلكه توصیه می‌شود. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که در طول روز 5 تا 6 وعده غذایی میل کنید که سه وعده ی آن اصلی و دو میان وعده می باشد. در واقع میان وعده ها از افت قند خون جلوگیری می کند و انرژی مورد نیاز  را به بدن بر می گرداند و فرد احساس خستگی و گرسنگی نمی کند. خوردن یک عصرانه ساده و خوشمزه برای افرادی که فاصله بین نهار و شام آنها طولانی تر است، می تواند انرژی و نشاط تازه ای در بدن ایجاد کند.

 نوع عصرانه ای که افراد استفاده می کنند، با توجه به ذائقه ی آنها متفاوت است،اما می توان گفت بهترین نوع عصرانه، میوه ها هستند. پس از میوه ها، خوردن برخی از مغزها مانند پسته و سویا توصیه بعدی متخصصان تغذیه برای عصرانه است.

 عصرانه در واقع یک وعده غذایی سبک است که می‌تواند به صورت انواع ساندویچ سرد و یا گرم، انواع کیک و شیرینی با یک نوع نوشیدنی، تنقلات و میوه باشد. برای روز‌های سرد زمستان انواع آش گرینه مناسبی برای عصرانه است و خوردن یک بشقاب آش خوشمزه می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.


بهتر است برای عصرانه مواد غذایی را انتخاب کنید که قند کمتری دارند. میوه هایی که رنگدانه بیشتر و شیرینی کمتری دارند مانند آلبالو، گیلاس، سیب و حتی هویج و طالبی برای عصرانه مناسب تر هستند. البته باید این نکته را نیز اضافه کرد که این میوه ها برای افرادی که دیابت و یا اضافه وزن دارند توصیه نمی شود. همچنین بهتر است از مواد کم کالری و مغذی برای میان وعده و عصرانه استفاده کنید.

عصرانه در واقع یک وعده غذایی سبک است که می‌تواند به صورت انواع ساندویچ سرد و یا گرم، انواع کیک و شیرینی با یک نوع نوشیدنی، تنقلات و میوه باشد. برای روز‌های سرد زمستان انواع آش گرینه مناسبی برای عصرانه است و خوردن یک بشقاب آش خوشمزه می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

در این مطلب قصد داریم چند پیشنهاد ساده برای عصرانه به شما معرفی کنیم:
کوفته بادمجان

طرز تهیه کوفته بادمجان

یک پیشنهاد ساده برای داشتن عصرانه ای خوشمزه ، کوفته بادمجان می باشد.

مواد لازم:

 بادمجان 2 عدد
نان خشک خرد شده (یا آرد سوخاری) 100 گرم
تخم مرغ 2 عدد
سیر خرد شده 1 حبه
پنیر پارمسان رنده شده 50 گرم
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم
سبزی ریحان خرد شده 16 برگ
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
 آب گوجه صاف شده 250 میلی لیتر
روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه (برای سس گوجه) به مقدار لازم

طرز تهیه:
ابتدا فر را با دمای 200 درجه سانتی گراد گرم کنید. تمام سطح بادمجان ها را با چنگال سوراخ کنید و بادمجان را در فر قرار دهید تا نرم شوند و بپزند. سپس آن ها را از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شوند. سپس بادمجان ها را از درازا به دو نیم تقسیم کنید. برای کوفته بادمجان لازم است که بادمجان ها از پوست جداشوند بنابراین لازم است که با یک قاشق گوشته داخل بادمجان ها را خارج کنید.
گوشته بادمجان ها را به همراه نان های خرد شده، تخم مرغ ها، سیر، نمک و فلفل، داخل غذا ساز بریزید و خوب مخلوط کنید  تا خمیری یکدست به دست آید.
 در مرحله ی بعدی خمیر بادمجان به دست آمده را به کاسه ای منتقل کنید، پنیر پارمسان رنده شده و سبزی ریحان خرد شده را به کاسه اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. سپس مخلوط به دست آمده را برای مدتی در یخچال بگذارید و اجازه دهید تا خودش را بگیرد.

 گوشته بادمجان ها را به همراه نان های خرد شده، تخم مرغ ها، سیر، نمک و فلفل، داخل غذا ساز بریزید و خوب مخلوط کنید تا خمیری یکدست به دست آید.

 در مرحله بعد ،سس گوجه را آماده کنید . برای این کار گوجه ها را به کمک یک توری فلزی صاف کنید و آب آن ها را بگیرید. سپس با روغن زیتون، نمک و فلفل در قابلمه ای روی حرارت مخلوط کنید. صبر کنید تا مخلوط سس به جوش آید. سپس حرارت را کم کنید و پیوسته هم بزنید تا سس بجوشد و غلیظ شود. کمی از سس را بچشید و در صورت لزوم به مقدار دلخواه نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.

 سپس به سراغ مخلوط بادمجان بروید و آن را از یخچال بیرون بیاورید. مقدار یک کف دست از مخلوط بردارید و آن را گرد کنید تا شکل کوفته به خود بگیرد. سپس آن را داخل پودر نان یا همان آرد سوخاری بغلتانید تا پودر نان روی همه کوفته را بپوشاند. در غیر این صورت ممکن است کوفته بادمجان وا برود.
کوفته ها را در روغن داغ و فراوان ،سرخ کنید. توجه کنید که روغن داغ باشد،چون این کار به جذب کمتر روغن توسط کوفته ها کمک میکند. اجازه دهید کوفته ها به آرامی سرخ شوند تا داخل آن هم پخته شود.
وقتی بیرون کوفته ها طلایی مایل به قهوه ای شد، آن ها را از روغن خارج کنید و روی یک دستمال تمیز بگذارید تا روغن اضافی آن ها گرفته شود. میتوانید به جای دستمال، یک آبکش فلزی را روی یک کاسه قرار دهید و کوفته ها را درون آبکش قرار دهید.

نان کروسان

ساندویچ کروسان لوبیا سفید

ساندویچ از غذاهای ساده ای است که به سرعت آماده می شود و اگر از مواد مغذی و حبوبات و سبزیجات در تهیه آن استفاده کنید، یک عصرانه ساده و خوشمزه و در عین حال مقوی و سبک را تجربه خواهید کرد. مواد لازم برای تهیه این ساندویچ:
 نان کروسان
لوبیا سفید
 پیازچه خرد شده
ساقه کرفس ریز شده
کاهو ریز شده
 سس مایونز
پودر سیر
آبلیمو
نمک و فلفل

طرز تهیه: نان کروسان یک نوع نان فرانسوی است که بافت بسیار لطیفی دارد. این نوع نان طعمی شور و شیرین دارد که هم می توانید خودتان آن را در منزل درست کنید و هم از نانوایی های فانتزی تهیه کنید.

 برای تهیه این ساندویچ ابتدا لوبیاها را پخته و سپس آن ها را با گوشت کوب یا هر وسیله دیگری به خوبی له کنید. پس از آن پیازچه های خورد شده، ساقه کرفس و کاهوی ریز شده را به لوبیاها اضافه کنید.  سپس آبلیمو، سس مایونز، پودر سیر، نمک و فلفل را به مواد قبلی اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند. در نهایت نان کروسان را از وسط برش بزنید و مواد ساندویچ را داخل آن قرار دهید. این ساندویچ هم برای یک روز معمولی و هم برای پذیرایی از مهمانان دورهمی گزینه ای سبک و خاص است.
سالاد سیب زمینی

سالاد سیب زمینی

یکی دیگر از غذاهای خوشمزه برای وعده عصرانه، سالاد سیب زمینی می باشد. این سالاد شباهت چندی به سالاد الویه نیز دارد؛ اما به همراه سبزیجات دیگر که ترکیب و سرو می شود.

مواد لازم برای تهیه سالاد:

 سیب زمینی :4 عدد متوسط
خیار شور :6 عدد
پیازچه : 2 ساقه
کنسرو ذرت :2 قاشق غذاخوری
شوید خرد شده : 1 دسته

مواد لازم برای تهیه سس:
 ماست چکیده : 2 قاشق غذاخوری
خردل : 1 قاشق غذاخوری
سس مایونز : 2 قاشق غذاخوری
شکر : 1 قاشق چایخوری
 آب لیمو ترش : 1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون : 2 قاشق غذاخوری
نمک : به مقدار کافی

 برای تهیه سس خردل در کاسه ای دیگر ، ماست چکیده و سس مایونز را به همراه سس خردل،روغن زیتون و شکر مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا شکر حل شود.


طرز تهیه: برای تهیه این سالاد ،سیب زمینی ها را ابتدا خوب بشویید تا گل و خاک نداشته باشد.بعد داخل قابلمه ای بریزید و به اندازه ای که سطح روی آن ها را آب بگیرد.آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید و سیب زمینی ها پخته شوند. دقت کنید تا له نشوند.

در این زمان شوید را پاک کنید و بشویید. سپس داخل آبکش قرار دهید. وقتی آب شوید ها گرفته شد آنها را ریز خرد کنید. خیارشورها را به صورت مکعبی خرد کنید. سپس داخل کاسه ای بزرگ خیار شورها را با ذرت و شوید خرد شده مخلوط کنید.

در مرحله ی بعدی سس خردل را آماده کنید. برای تهیه سس خردل در کاسه ای دیگر ، ماست چکیده و سس مایونز را به همراه سس خردل،روغن زیتون و شکر مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا شکر حل شود.

آب نصف یک عدد لیمو را بگیرید و به سس اضافه کنید.وقتی شکر کاملا حل شد و مواد سس یکنواخت شدند آن را داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرید و مزه ها باهم ترکیب شوند.

سیب زمینی ها ی آبپز شده را در آبکش قرار دهید تا خنک شوند. بعد پوست روی آن ها را بگیرید و به صورت مکعبی خرد کنید و مواد سالاد اضافه کنید. در آخر سس خردل دست ساز را روی سالاد بریزید و به آرامی هم بزنید تا مواد کاملا به سس آغشته شوند. سالاد سیب زمینی آماده شده را داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود و هنگام سرو مقداری کنجد بو داده روی آن بپاشید و میل کنید.

طرز تهیه پای میوه کوچک

قرار نیست عصرانه و یا میان وعده حتما غذا یه چیز شور و شیرین باشد، گاهی با یک میوه ی خوش طعم می توانید بهترین عصرانه را برای پذیرایی از مهمان استفاده کنید. با تهیه پای میوه کوچک می توانید یک عصرانه شگفت انگیز برای خود و مهمانان خود تهیه کنید.

مواد لازم:
یک دوم فنجان توت فرنگی خرد شده
یک فنجان آرد گندم
3 عدد تخم مرغ
1 فنجان شیر عسلی
1فنجان کره
تراشه پوست لیمو

طرز تهیه: برای تهیه اول، در یک کاسه بزرگ، کره، آرد و یک تخم مرغ بریزید. آن را به خوبی مخلوط کنید و بگذارید 15 دقیقه در فریزر بماند .بعد از این زمان، خمیر را از فریزر بیرون آورید و با یک وردنه آن را پهن کنید. سپس آنها را ببرید و داخل مافین کیک بریزید و 10 دقیقه داخل فر قرار دهید تا زمانی که قهوه ای طلایی شوند.بعد از آن شیر عسلی را به همراه تخم مرغ های باقیمانده و توت فرنگی داخل مخلوط کن بریزید و همه آن را با همه مخلوط کنید و روی خمیر بریزید.

در نهایت آن ها را 20 دقیقه در دمای 350 فارنهایت / 180 درجه سانتیگراد داخل فر قرار دهید، آن ها را از قالب بیرون آورید و با کمی تراشه پوست لیمو آن ها را سرو کنید. می توانید از توت فرنگی بیشتری به عنوان تزیین استفاده کنید.

خاگینه مغزدار

خاگینه مغز دار کیکی

خاگینه مغز دار ؛ یکی از دسر های خوشمزه ای است که می توانید آن را  به عنوان عصرانه درست کرده و همراه با یک نوشیدنی داغ سرو کنید. خاگینه مغزدار، نوعی دسر شیرین و مغذی است که به راحتی و بدون استفاده از فر تهیه می شود. خاگینه مغزدار را می توان به صورت کیکی درست کرد و به عنوان یک صبحانه یا عصرانه مقوی مورد استفاده قرار داد.خاگینه مغزدار با ترکیبی از مغز‌ها و ادویه‌ها پر می‌شود.
مواد لازم برای تهیه این دسر خوشمزه:
تخم مرغ    4 عدد
ماست خامه ای یا چکیده شیرین  4 قاشق غذاخوری
آرد 5 قاشق غذاخوری
بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
وانیل    1 قاشق چایخوری

مواد لازم برای شربت:

آب       1/2 پیمانه
شکر     1 پیمانه
گلاب    1/4 پیمانه
محلول زعفران   2 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه مواد میانی:
گردو   10 عدد
پودر گل محمدی     1 قاشق مرباخوری
پودر دارچین   1 قاشق مرباخوری
پودر هل      1 قاشق چایخوری

طرز تهیه:
برای تهیه شربت این دسر ابتدا آب را در قابلمه بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب به جوش آید و شکر در آن حل شود. همین که شکر در آب حل شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و گلاب و زعفران آب کرده را به آن اضافه کنید. بعد از ان که کمی خنک شد و از داغی افتاد آن را در یخچال قرار دهید.

برای تهیه موادمیانی : مغز گردو را کمی بکوبید تا خرد شود، ولی زیاد نرم نشود و دندان گیر باشد. پودر گل سرخ، پودر هل و پودر دارچین را به گردو اضافه و با هم مخلوط کنید.

طرز تهیه خاگینه: برای تهیه خاگینه ابتدا تخم مرغ‌ها را در یک ظرف مناسب بشکنید، وانیل را به آن اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ شوند. ماست و روغن مایع را به تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند.

نکته: بهتر است ماستی که در تهیه خاگینه استفاده می‌کنید شیرین و سفت باشد. اگر ماست شل باشد، برای این که مایه به غلظت مناسب برسد باید آرد بیشتری اضافه کنید و در این‌صورت خاگینه سفت می‌شود؛ بنابراین بهتر است از ماست چکیده از نوع شیرین یا ماست خامه‌ای استفاده کنید.

 بهتر است ماستی که در تهیه خاگینه استفاده می‌کنید شیرین و سفت باشد. اگر ماست شل باشد، برای این که مایه به غلظت مناسب برسد باید آرد بیشتری اضافه کنید و در این‌صورت خاگینه سفت می‌شود؛ بنابراین بهتر است از ماست چکیده از نوع شیرین یا ماست خامه‌ای استفاده کنید.


سپس آرد سفید و بکینگ پودر را مخلوط کرده و الک کنید. سپس به مواد اضافه کرده و با همزن دستی بزنید تا یکدست شده و غلظتی شبیه فرنی پیدا کند. اگر با این مقدار آرد، به غلظت مناسب نرسید کمی آرد اضافه کنید و بعد کف یک تابه نچسب گرد به قطر ۱۳ سانتی‌متر را چرب کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود.

وقتی تابه گرم شد، نیمی از مایه‌ی خاگینه را به طور یکنواخت در آن بریزید و درب تابه را ببندید تا روی خاگینه بسته شود. سپس درب تابه را بردارید و مواد میانی را به طور یکنواخت در سطح خاگینه پخش کنید. سپس بقیه مایه‌ی خاگینه را روی آن بریزید و دوباره درب تابه را ببندید و فرصت دهید تا روی خاگینه بسته شده و پشت آن طلایی شود.
سپس خاگینه را برگردانید، درب تابه را ببندید و فرصت دهید تا طرف دیگر هم روی حرارت ملایم طلایی شود. در مرحله ی بعد شیره را از یخچال بیرون بیاورید و با قاشق به تدریج روی خاگینه بریزید تا جذب آن شود. دوباره خاگینه را برگردانید و روی طرف دیگر نیز کم کم شربت بریزید تا جذب شود. خاگینه مغزدار را در ظرف مورد نظر خود قرار دهید و روی آن را با خلال پسته و بادام تزیین کنید.

 نکته: برای تهیه خاگینه بهتر است از تابه بزرگ استفاده کنید. چون اگر تابه کوچک باشد، ،خاگینه ضخیم شده و ممکن است مغزپخت نشود.
اگر در زمان پخت ، وسط خاگینه پف کرد با یک چنگال آن را سوراخ کنید تا هوای زیر آن خارج شود و سطح خاگینه به طور یکنواخت سرخ شود.
توجه داشته باشید که شربت را با حوصله و به تدیج بریزید وکمی صبر کنید تا به خورد آن رود. اگر فرصت کافی ندارید می‌توانید خاگینه را روی حرارت ملایم قرار دهید و شیره را کم کم با قاشق روی آن بریزید تا جذب شود.
 تیرامیسو با موز و کیک اسفنجی

تیرامیسو با موز

 تیرامیسو با موز از دسرهای پرطرفدار ایتالیایی است که همراه با یک فنجان نوشیدنی می‌تواند به عنوان عصرانه در مهمانی سرو شود.مواد اصلی این عصرانه خوشمزه ، کیک‌های اسفنجی کوچک، زرده تخم مرغ، شکر، قهوه، پنیر ماسکارپونه و پودر کاکائو می باشد و لایه ای از ورقه‌های موز در لابه لای آن قرار می‌گیرد.

این دسر شباهت زیادی به  شارلوت دارد که از کیک و کرم باواریا درست می شود. در تهیه این دسر از هیچگونه سفیده تخم مرغی استفاده نمی شود، شکل اصلی آن گرد است و به صورت سرد خورده می شود.

 در ادامه می خواهیم طرز تهیه تیرامیسو با موز و کیک اسفنجی را بیان کنیم:
مواد لازم:
کیک اسفنجی  به مقدار لازم
موز       2 عدد
زرده تخم مرغ   3 عدد
پودر وانیل    1/4 قاشق چایخوری
شکر     60 گرم
پنیر ماسکارپونه 200 گرم
خامه قنادی      300 گرم
پودر نسکافه یا قهوه فوری    2 قاشق سوپخوری
آب داغ             1/4 پیمانه

طرز تهیه: برای تهیه این دسر ابتدا پودر نسکافه یا قهوه فوری را در آب داغ بریزید و خوب مخلوط کنید، آن را کنار بگذارید تا خنک شود.
سپس موزها را به صورت ورقه ای خرد کنید. زرده تخم مرغ، شکر و وانیل را با همزن دستی خوب مخلوط کنید و سپس آن را روی بخار آب قرار داده و به مدت 5 دقیقه مرتب هم بزنید. چون زرده تخم مرغ به صورت خام در این دسر استفاده می شود، بهتر است روی بخار آب بن ماری کنید. زرده تخم مرغ در تیرامیسو باعث پفکی شدن کرم می شود.
زرده تخم مرغ بن ماری شده را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود.سپس پنیر ماسکارپونه را به زرده تخم مرغ اضافه کنید و با همزن خوب هم بزنید تا یکدست شود.
خامه قنادی را با همزن خوب بزنید تا فرم بگیرد. می توانید از خامه صبحانه نیز برای این دسر استفاده کنید ولی خامه قنادی طعم بهتری دارد و کرم تیرامیسو را منسجم تر می کند. همچنین می توانید خامه قنادی و خامه صبحانه را با هم ترکیب کنید و ترکیب آن دو را برای دسر استفاده کنید.

 می توانید از خامه صبحانه نیز برای این دسر استفاده کنید ولی خامه قنادی طعم بهتری دارد و کرم تیرامیسو را منسجم تر می کند. همچنین می توانید خامه قنادی و خامه صبحانه را با هم ترکیب کنید و ترکیب آن دو را برای دسر استفاده کنید.


 در مرحله بعد مخلوط زرده و پنیر ماسکارپونه را به خامه فرم گرفته اضافه کنید و با همزن کمی بزنید تا مایه یکدستی درست شود و سپس کیک اسفنجی را به قطعات کوچک به قطر ته لیوان یا ظرفی که مایلید دسر را در آن درست کنید، برش بزنید. بهتر است برای هر لیوان از دو لایه کیک اسفنجی استفاده کنید.یک لایه در ته لیوان و یک لایه در وسط آن، بنابراین برای هر لیوان دو لایه کیک لازم است.
یک لایه کیک ته لیوان قرار دهید و نسکافه یا قهوه خنک شده را با یک برس روی آن بمالید و سپس روی کیک را با یک لایه از کرم بپوشانید و یک لایه از حلقه های موز را روی آن قرار دهید.
دوباره یک لایه کیک، روی موز قرار دهید و به همین ترتیب تکرار کنید تا ظرف پر شود. تعداد لایه های کیک و کرم بستگی به مقدار سرو خودتان دارد.
در لایه آخر، کرم بکشید و روی آن را چند حلقه موز قرار دهید، سپس تیرامیسو را به مدت 8 ساعت در یخچال استراحت دهید.پس از این مدت روی دسر را پودر قند و سپس شکلات رنده شده یا پودر کاکائو بپاشید.
سالاد میوه

سالاد میوه

بیشتر متخصصان تغذیه توصیه می کنند که در عصرانه از میوه استفاده شود.چون خوردن میوه فواید زیادی برای سلامتی دارد.در ادامه طرز تهیه یک نوع سالاد ساده که با میوه درست می شود را برایتان بیان می کنیم:

مواد لازم:
سیب 1 عدد
نارنگی 2 عدد
 موز درشت 1 عدد
کیوی 1 عدد
انار 1 عدد
آب لیموی تازه 1 قاشق مرباخوری
تخم شربتی یا بذر کتان 1 قاشق مرباخوری
خاکشیر 1 قاشق غذاخوری
آبمیوه مخلوط 1 لیوان

طرز تهیه: ابتدا انار را دانه دانه کنید و نارنگی های پرپر شده را از وسط شکاف دهید. سپس کیوی، سیب و موز را هم پوست بگیرید و خرد کنید. سعی کنید حتی الامکان اندازه تمام میوه ها با یکدیگر یکسان باشند. اکنون تمامی میوه های خرد شده را درون ظرف بریزید.

آبمیوه را از قبل در یخچال قرار دهید تا به خوبی خنک شود و بعد روی میوه ها بریزید و یک قاشق مرباخوری آبلیمو را نیز به آنها اضافه کنید. میوه ها را به آرامی زیر و رو کنید تا آبمیوه و آبلیمو به تمامی آنها برسد.

خاکشیر و تخم شربتی را به همراه چند قطعه یخ درون ظرف میوه ها بریزید. اگر میوه های طعم ترشی دارند می توانید برای ایجاد تعادل در طعم سالاد، مقداری شکر یا عسل به آن اضافه کنید.

توجه داشته باشید که این عصرانه ساده و خوشمزه را باید تقریبا نیم ساعت قبل از رسیدن مهمانان آماده کنید تا میوه ها سیاه و پژمرده نشوند. همچنین این سالاد خوشمزه را بهتر است خنک سرو کنید.

 برای اینکه یک عصرانه خوش مزه و به یاد ماندنی برای مهمانان خود فراهم کنید،می توانید انواع اسنک ها و پیراشکی ها ، فینگر فودهای خوش طعم را هم درست کنید.


نکات دیگر:

 علاوه بر موارد بالا برای عصرانه می توانید از میوه های خشک مانند برگه های هلو، زردآلو، آلبالو خشک ، کیوی، پرتقال و .... استفاده کنید.
 در روزهای سرد زمستانی می توانید انواع آش های خوشمزه مانند آش رشته، آش جو ، آش شله قلمکار و ... را برای عصرانه آماده کنید .
 همچنین برای اینکه یک عصرانه خوش مزه و به یاد ماندنی برای مهمانان خود فراهم کنید،می توانید انواع اسنک ها و پیراشکی ها ، فینگر فودهای خوش طعم را هم درست کنید.
 همچنین برای روزهای گرم بهار و تابستان پیشنهاد می شود که انواع دسر و ژله ، شیک و اسموتی را برای عصرانه تهیه کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .