تبیان، دستیار زندگی

5 ترفند برای انتخاب شال‌ و‌ روسری

شال یا روسری‌هایی را که دوست نداریم، نخریم هرچند از نظر رنگ و مدل، مد باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شال و روسری - انتخاب مناسب در خرید -

نویسنده : مارال مرادی | روزنامه‌نگار منابع: niniplus، parents
گاهی اوقات بعضی از ما در خرید شال و روسری دقت لازم را نداریم و نتیجه‌اش می‌شود تعداد زیاد شال و روسری‌هایی که در کمدمان داریم ولی برای هیچ مهمانی مناسب نیست. برای این‌که به نحوی خرید کنیم که بعد از سال‌ها از خرید خود پشیمان نشویم و شال یا روسری‌مان همچنان برای‌مان جذاب باشد، فقط کافی است چند نکته را رعایت کنیم که هم پول هدر ندهیم و هم به چیزی که می‌خواهیم برسیم.

شال یا روسری‌هایی را که دوست نداریم، نخریم هرچند از نظر رنگ و مدل، مد باشند. شال و روسری‌هایی را که جنس ساتن یا لیز دارند، نخریم زیرا مدام از سرمان می افتند و ما را عصبی می‌کنند. همچنین هیچ‌گاه روسری‌هایی را که زود چروک می‌شوند و مدام مجبور به اتو زدن آن‌ها هستیم، نخریم.

بهتر است وقتی می‌خواهیم روسری و شال بخریم، رنگ و مدل آن را جوری انتخاب کنیم که حداقل با دوتا از لباس‌های‌مان هماهنگ شود. این کار را فقط محض احتیاط انجام می‌دهیم شاید هیچ‌گاه نیاز نشود که با دو دست لباس‌مان یک شال را سر کنیم؛ اما بهتر است این مورد را برای روز مبادا در نظر بگیریم.
روسری و شال نزدیک‌ترین پوشش به صورت ماست و ما باید بیشترین دقت را در خرید آن بکنیم. هنگامی که در حالت آشفتگی هستیم، اغلب رنگ‌هایی را انتخاب می‌کنیم که حس ناخوشایندی را جلوی آینه به خودمان و هنگام روبه‌رویی با دیگران، به مخاطبان‌مان می‌دهد. به همین علت وقتی ناراحت هستیم نباید به خرید شال و روسری برویم.

بهتر است وقتی می‌خواهیم روسری و شال بخریم، رنگ و مدل آن را جوری انتخاب کنیم که حداقل با دوتا از لباس‌های‌مان هماهنگ شود.



همه ما بار‌ها این جملات را با خود گفته‌ایم: «سلیقه من نیست؛ اما دیگر بهتر از این پیدا نمی‌شود»، «وقت ندارم بیشتر از این بگردم» و «دوستش ندارم ولی چون قیمتش مناسب است، می خرم.» نتیجه این جملات همان چند روسری در کمدمان است که بعد از یک‌بار سر کردن دل‌مان را زده است و دیگر مایل به استفاده از آن ها نیستیم. هر گاه هر کدام از این جملات را با خودتان گفتید، به خانه برگردید و روز دیگری برای خرید بروید.

لطیف و نرم بودن شال و روسری‌ها به علت داشتن پنبه زیاد است که همین باعث پرز دادن این جنس روسری‌ها می‌شود. اگر هم این جنس از شال و روسری را قبلا خریداری کردید و پرز شده است، با یک ژیلت نو به آرامی روی آن بکشید تا پرز‌های اضافه از بین برود.

در تهیه این مطلب از سایت «خبربانو» کمک گرفته شده است
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .